Starbucks: Πτώση στις πωλήσεις με “σωσίβιο” την Κίνα

Για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο έπεσαν οι πωλήσεις της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας καφέ, Starbucks. Τι ανακοινώθηκε

Ο CEO της Starbucks, Μπράιαν Νικόλ © starbucks.com

Πτώση πωλήσεων για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο ανακοίνωσε η Starbucks , καθώς η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία καφέ, αντιμετωπίζει ασθενή ζήτηση σε περιβάλλον συγκρατημένης καταναλωτικής δαπάνης. Το μοναδικό  στήριγμα της Starbucks έρχεται από την Κίνα.

Ειδικότερα, για το τρίμηνο που έληξε στις 29 Ιουνίου, η εταιρεία ανακοίνωσε:

Κέρδη ανά μετοχή (EPS): 50 σεντς σε προσαρμοσμένη βάση (δεν έγινε σαφές αν είναι συγκρίσιμα με την εκτίμηση για 65 σεντς)
Έσοδα: 9,5 δισ. δολάρια, υψηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών (9,31 δισ.)

Σύμφωνα με τη Starbucks, το αποτέλεσμα επηρεάστηκε αρνητικά από έκτακτα έξοδα, όπως ένα φορολογικό στοιχείο και η τριήμερη εκδήλωση για τα στελέχη των καταστημάτων στις ΗΠΑ, που περιόρισαν τα κέρδη κατά 11 σεντς ανά μετοχή.

Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 4%, ωστόσο οι παγκόσμιες συγκρίσιμες πωλήσεις υποχώρησαν κατά 2%, περισσότερο από την αναμενόμενη πτώση 1,3%, σύμφωνα με το StreetAccount.

Στη Βόρεια Αμερική, οι συγκρίσιμες πωλήσεις σημείωσαν πτώση 2%, μικρότερη από το 2,5% που ανέμενε η Wall Street – θετικό σημάδι για την κύρια αγορά της αλυσίδας.

Αντίθετα, στην Κίνα –τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Starbucks– οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 2%, καταγράφοντας θετική μεταστροφή σε σχέση με τις προηγούμενες αρνητικές επιδόσεις.