Η Hermès κατάφερε να ξεχωρίσει μέσα σε ένα δυσμενές περιβάλλον για τον κλάδο της πολυτέλειας, ανακοινώνοντας αύξηση πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο, χάρη στη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για τα πολυπόθητα δερμάτινα είδη της, όπως οι εμβληματικές τσάντες Birkin και Kelly.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της γαλλικής εταιρείας την Τετάρτη, τα έσοδα της Hermès αυξήθηκαν κατά 9% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025, υπερβαίνοντας οριακά τις προσδοκίες των αναλυτών για αύξηση 8,9%. Η επίδοση αυτή επιβεβαιώνει την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου της Hermès, το οποίο βασίζεται στην περιορισμένη προσφορά προϊόντων και στην ενίσχυση της επιθυμίας των καταναλωτών μέσω της σπανιότητας.
Την ώρα που γίγαντες του κλάδου, όπως η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE και η Christian Dior Couture, καταγράφουν πτώση πωλήσεων, η Hermès αποδεικνύεται πιο ανθεκτική στην παγκόσμια κάμψη της ζήτησης για είδη πολυτελείας. Ενδεικτικό της δύναμης του brand αποτελεί η πρόσφατη δημοπρασία στο Παρίσι, όπου μία αυθεντική Birkin τσάντα πωλήθηκε προς €8,58 εκατομμύρια (περίπου $9,91 εκατ.), καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
Η επίδοση της εταιρείας είναι εντυπωσιακή, ιδίως αν ληφθεί υπόψη η σημαντική πτώση της ζήτησης στην Κίνα -μια κρίσιμη αγορά για το σύνολο του κλάδου- όπου η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει εκστρατεία περιορισμού της επίδειξης πλούτου. Παρ’ όλα αυτά, η Hermès σημείωσε αύξηση 5,2% των πωλήσεων στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, που περιλαμβάνει και την Κίνα, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η περιοχή αυτή αντιπροσωπεύει το 45% των συνολικών εσόδων της Hermès, σε σύγκριση με μόλις 28% για την LVMH, γεγονός που επιβεβαιώνει τη στρατηγική σημασία της για την εταιρεία.
Την ίδια ώρα, η LVMH ανέφερε πτώση 9% στις οργανικές πωλήσεις της βασικής της μονάδας (που περιλαμβάνει τις Louis Vuitton, Christian Dior και Celine), κάτι που τονίζει ακόμα περισσότερο τη διαφορά στρατηγικής και τοποθέτησης στην αγορά μεταξύ των δύο ομίλων. Υπενθυμίζεται ότι η Hermès εκθρόνισε πρόσφατα την LVMH από τη θέση της πιο πολύτιμης εταιρείας στο γαλλικό χρηματιστήριο -μια ειρωνική εξέλιξη, καθώς ο δισεκατομμυριούχος CEO της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, είχε επιχειρήσει ανεπιτυχώς στο παρελθόν να εξαγοράσει τον γνωστό οίκο.
Τέλος, τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη της Hermès για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθαν σε €3,33 δισ., ξεπερνώντας και πάλι τις προσδοκίες και εδραιώνοντας τη θέση της ως ηγέτιδας δύναμης στον χώρο της υπερπολυτέλειας.