Η Starbucks επέλεξε περίπου δώδεκα επενδυτικές και τεχνολογικές εταιρείες, μεταξύ αυτών οι Tencent, JD.com και κορυφαία funds ιδιωτικών κεφαλαίων, για τον δεύτερο γύρο της διαδικασίας εισόδου στρατηγικού εταίρου στην κινεζική της δραστηριότητα, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg. Οι συμμετέχουσες εταιρείες θα αποκτήσουν πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία της δραστηριότητας της Starbucks στην Κίνα, προκειμένου να ετοιμάσουν τις προτάσεις τους.
Οι Boyu Capital, Carlyle Group Inc., EQT AB, FountainVest Partners, KKR & Co., Hillhouse Investment και Primavera Capital είναι μεταξύ των εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων που κλήθηκαν να συμμετάσχουν, μαζί με τους τεχνολογικούς γίγαντες JD.com Inc. και Tencent Holdings Ltd., ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Οι εταιρείες που θα επιλεγούν θα έχουν πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία της αλυσίδας καφέ στην Κίνα, ώστε να μπορούν να αξιολογήσουν και να προετοιμάσουν τις προσφορές τους τους επόμενους μήνες, ανέφεραν οι πηγές.
Η νέα υποστήριξη και η μεγαλύτερη τοπική εμπειρογνωμοσύνη θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη Starbucks να επεκτείνει τον αριθμό των καταστημάτων της και να αναπτύξει περαιτέρω την αλυσίδα εφοδιασμού της στην Κίνα, καθώς και να βελτιώσει τις κινητές πλατφόρμες και τις στρατηγικές της μάρκας για τους Κινέζους καταναλωτές, σύμφωνα με τις πηγές
Η αναζήτηση συνεργάτη στην Κίνα «δεν έχει να κάνει με το κεφάλαιο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks, Brian Niccol, σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές στις 29 Ιουλίου. «Το θέμα είναι πώς θα διασφαλίσουμε ότι η μάρκα Starbucks θα βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση στο μέλλον».
Στόχος της Starbucks τα 20.000 καταστήματα στην Κίνα
Ο Niccol είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η επιχείρηση στην Κίνα θα μπορούσε να αναπτυχθεί από περίπου 7.800 καταστήματα σε 20.000.
Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της αλυσίδας με έδρα το Σιάτλ, αλλά η Starbucks έχει μείνει πίσω από τοπικούς ανταγωνιστές όπως η Luckin Coffee, οι οποίοι έχουν γνωρίσει μεγάλη άνθηση χάρη σε πολύ φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις και συχνό λανσάρισμα προϊόντων. Υπενθυμίζεται ότι η Luckin Coffee άνοιξε πρόσφατα τα δύο πρώτα της καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, επιλέγοντας στρατηγικά το κέντρο της Νέας Υόρκης – και μάλιστα μόλις 60 μέτρα μακριά από ένα κατάστημα Starbucks και δηλώνει ξεκάθαρα πως δεν σκοπεύει να υποχωρήσει.
Η Starbucks άρχισε να ακολουθεί το παράδειγμά τους, ενσωματώνοντας στο μενού της στην Κίνα προϊόντα χαμηλότερης τιμής και προσαρμοσμένα στις ανάγκες των πελατών, όπως τσάι φρούτων και εναλλακτικά προϊόντα χωρίς ζάχαρη. Και υπάρχουν ενδείξεις βελτίωσης, με τις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων να αυξάνονται το τελευταίο τρίμηνο για πρώτη φορά από το τέλος του 2023, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία αυτή την εβδομάδα.
Η διαδικασία εισαγωγής νέων επενδυτών στην Κίνα προσέλκυσε συνολικά περισσότερους από 20 πιθανούς επενδυτές, δήλωσε ο Niccol σε τηλεφωνική συνδιάσκεψη με αναλυτές. Η Starbucks θέλει να διατηρήσει ένα «σημαντικό» μερίδιο στην επιχείρηση, είπε.
Μέχρι τον Ιούλιο, η Starbucks είχε λάβει προτάσεις από υποψήφιους επενδυτές που ενδιαφέρονταν να αποκτήσουν τον έλεγχο της επιχείρησης. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι δεν εξετάζει το ενδεχόμενο πλήρους πώλησης.
Οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται και ενδέχεται να μην ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Άλλοι επενδυτές του κλάδου και χρηματοοικονομικοί επενδυτές θα μπορούσαν επίσης να συμμετάσχουν σε μεταγενέστερο στάδιο, όταν οι συνομιλίες θα έχουν προχωρήσει περισσότερο, ανέφεραν οι πηγές.