Τα έσοδα της κινεζικής JD.com αυξήθηκαν κατά 22% το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες, χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις προς τους καταναλωτές, καθώς και στην επιθετική επέκταση σε νέους τομείς, όπως η παράδοση φαγητού.
Οι μετοχές του κορυφαίου διαδικτυακού λιανοπωλητή της Κίνας σε όρους εσόδων αυξήθηκαν κατά περίπου 1% στις προ-αγοραίες συναλλαγές στις ΗΠΑ. Η εταιρεία ανέφερε πωλήσεις ύψους 356,7 δισεκατομμυρίων γιουάν (49,7 δισεκατομμύρια δολάρια) για το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, περίπου 6% πάνω από τις προβλέψεις. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν στο μισό, στα 6,2 δισεκατομμύρια γιουάν, αν και η πτώση αυτή ήταν μικρότερη από ό,τι φοβόταν. Τα περιθώρια κέρδους μειώθηκαν στο 1,7%, αντανακλώντας το κόστος της εισόδου σε άγνωστο έδαφος.
Η JD πυροδότησε μια τριπλή μάχη στο ηλεκτρονικό εμπόριο φέτος, μετά την πρόσληψη προσωπικού και την έναρξη προωθητικών ενεργειών για να εισέλθει στις αγορές παράδοσης γευμάτων και γρήγορου εμπορίου. Αυτή η μάχη με τις εκπτώσεις που διήρκεσε μήνες με την Meituan και τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή Alibaba Group Holding Ltd. έχει αρχίσει να επιβαρύνει τα περιθώρια κέρδους του κλάδου.
Μετά από χρόνια ρυθμιστικού ελέγχου και διαταραχών λόγω της πανδημίας Covid, οι μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας της χώρας αυξάνουν και πάλι τις συναλλαγές και ανταγωνίζονται σκληρά για τους χρήστες, προκειμένου να προωθήσουν την ανάπτυξη. Οι επενδυτές έχουν συσσωρευτεί στο θέμα της αναγέννησης της τεχνολογίας κατά το τελευταίο έτος, ειδικά μετά την προσέγγιση με την κυβέρνηση του Προέδρου Xi Jinping τον Φεβρουάριο.
Ωστόσο, πολλές εταιρείες τεχνολογίας διαπραγματεύονται πολύ κάτω από τα υψηλά τους επίπεδα. Ταυτόχρονα, το Πεκίνο αγωνίζεται να αναζωογονήσει την υποτονική κατανάλωση, να περιορίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε βιομηχανίες όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να προστατεύσει τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου από τους δασμούς των ΗΠΑ.
Πιο συγκεκριμένα, η είσοδος της JD στην αγορά παράδοσης φαγητού απειλεί να αναδιαμορφώσει ένα τοπίο που κυριαρχείται από καιρό από τις Meituan και Alibaba.
Για να αντιμετωπίσει την JD, η Meituan προσέφερε για πρώτη φορά εκπτώσεις σε προϊόντα όπως ηλεκτρονικά είδη και αλκοόλ κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού φεστιβάλ αγορών «618», μια σημαντική επέκταση πέρα από τον κύριο τομέα δραστηριότητάς της. Η Alibaba ενέτεινε τις εκπτώσεις για να προστατεύσει την επιχείρησή της Ele.me, συγχωνεύοντάς την με την εμβληματική υπηρεσία Taobao για να προσελκύσει περισσότερους χρήστες.
Την Πέμπτη, η JD.com ανέφερε ότι τα έξοδα μάρκετινγκ υπερδιπλασιάστηκαν σε 27 δισεκατομμύρια γιουάν, λόγω των προωθητικών ενεργειών για νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.
Οι τιμολογιακοί πόλεμοι εντείνουν τις αποπληθωριστικές πιέσεις στην Κίνα, όπου η καταναλωτική ζήτηση παραμένει αδύναμη. Η κυβέρνηση ξεκίνησε μια εκστρατεία για τον περιορισμό του σκληρού ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων, ο οποίος έχει διαβρώσει τα κέρδη και έχει οδηγήσει σε μείωση των μισθών.
Το Πεκίνο παρενέβη και αυτό το μήνα και οι τρεις εταιρείες εξέδωσαν συντονισμένες δηλώσεις, δεσμευόμενες να περιορίσουν τον αυτοκαταστροφικό ανταγωνισμό.