Απεβίωσε ο σπουδαίος σχεδιαστής μόδας Τζόρτζιο Αρμάνι σε ηλικία 91 ετών. Η κηδεία θα πραγματοποιηθεί σε κλειστό κύκλο, ενώ η σορός θα εκτεθεί σε λαϊκό προσκύνημα από τις 6 έως τις 7 Σεπτεμβρίου.
Με βαθιά θλίψη, ο Όμιλος Armani ανακοινώνει τον θάνατο του δημιουργού, ιδρυτή και ακούραστης κινητήριας δύναμής του: Τζόρτζιο Αρμάνι. Ο κ. Αρμάνι, όπως τον αποκαλούσαν πάντα με σεβασμό και θαυμασμό οι εργαζόμενοι και οι συνεργάτες του, απεβίωσε ειρηνικά, περιτριγυρισμένος από τα αγαπημένα του πρόσωπα. Ακούραστος, εργάστηκε μέχρι τις τελευταίες του μέρες, αφιερωμένος στην εταιρεία, τις συλλογές της και τα ποικίλα και συνεχώς μεταβαλλόμενα έργα, τόσο τρέχοντα όσο και σε εξέλιξη.
Με τα χρόνια, ο Τζόρτζιο Αρμάνι δημιούργησε ένα όραμα που έχει επεκταθεί από τη μόδα σε κάθε πτυχή της ζωής, προβλέποντας τις εποχές με εξαιρετική σαφήνεια και ακρίβεια. Οδηγός του ήταν μια ανεξάντλητη περιέργεια και μια εστίαση στο παρόν και τους ανθρώπους του. Σε αυτή την πορεία, έχει καλλιεργήσει έναν ανοιχτό διάλογο με το κοινό, καθιστώντας τον μια αγαπημένη και σεβαστή προσωπικότητα για την ικανότητά του να επικοινωνεί με όλους. Πάντα προσεκτικός στις ανάγκες της κοινότητας, έχει αφοσιωθεί σε πολλά μέτωπα, ειδικά στο αγαπημένο του Μιλάνο.
Η Giorgio Armani είναι μια εταιρεία με πενήντα χρόνια ιστορίας, που έχει αναπτυχθεί με συναίσθημα και υπομονή. Η Giorgio Armani ανέκαθεν έδινε το σήμα κατατεθέν της στην ανεξαρτησία, τόσο στη σκέψη όσο και στη δράση. Η εταιρεία αντανακλά, σήμερα και πάντα, αυτό το συναίσθημα. Η οικογένεια και οι εργαζόμενοι θα οδηγήσουν τον Όμιλο μπροστά, σεβόμενοι και διατηρώντας αυτές τις αξίες.
«Σε αυτήν την εταιρεία, πάντα νιώθαμε μέρος μιας οικογένειας. Σήμερα, με βαθιά συγκίνηση, νιώθουμε το κενό που άφησε το άτομο που ίδρυσε αυτήν την οικογένεια και την έκανε να μεγαλώσει με όραμα, πάθος και αφοσίωση. Αλλά ακριβώς στο πνεύμα του, εμείς οι εργαζόμενοι και τα μέλη της οικογένειας που πάντα συνεργαζόμασταν στο πλευρό του κ. Αρμάνι, δεσμευόμαστε να προστατεύσουμε αυτό που έχτισε και να συνεχίσουμε την εταιρεία του στη μνήμη του, με σεβασμό, υπευθυνότητα και αγάπη».
Τζόρτζιο Αρμάνι: Ο σχεδιαστής που έβαλε την Ιταλία στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας
Με ένα αφοπλιστικά απλό σακάκι χωρίς φόδρα, παντελόνι σε καθαρές γραμμές και αστική χρωματική παλέτα, ο Τζόρτζιο Αρμάνι έφερε την ιταλική prêt-à-porter μόδα στο διεθνές προσκήνιο στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Η χαλαρή σιλουέτα που δημιούργησε έγινε αμέσως αναγνωρίσιμη και αποτέλεσε τη βάση της αισθητικής του οίκου για μισό αιώνα.
Από τα διευθυντικά γραφεία μέχρι το Χόλιγουντ, ο Αρμάνι έντυσε τους ισχυρούς και τους διάσημους με κομψά, διαχρονικά κοστούμια, ραμμένα σε εξαιρετικά απαλά υφάσματα και γήινες αποχρώσεις. Τα κομψά black tie σύνολά του και οι αστραφτερές βραδινές τουαλέτες κυριάρχησαν συχνά στις κόκκινες μοκέτες της βραδιάς των Όσκαρ.
Στο απόγειο της καριέρας του είχε οικοδομήσει μια αυτοκρατορία αξίας άνω των 10 δισ. δολαρίων, που περιελάμβανε όχι μόνο ρούχα αλλά και αξεσουάρ, έπιπλα, καλλυντικά, αρώματα, ακόμη και σοκολάτες. Η Forbes τον κατέτασσε στους 200 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου.
Ο σχεδιαστής δημιούργησε επίσης ένα μικρό γαστρονομικό και lifestyle βασίλειο, με περισσότερα από 20 εστιατόρια σε Μιλάνο, Τόκιο και αλλού, δύο ξενοδοχεία (Ντουμπάι και Μιλάνο) καθώς και την μπασκετική ομάδα EA7 Emporio Armani Milano.
Η αισθητική του ίδιου του Αρμάνι ταυτίστηκε με το έργο του: τζιν και λευκό t-shirt, μπλε μάτια και ασημένια μαλλιά, μινιμαλιστικά σπίτια με λιτές γραμμές. «Σχεδιάζω για πραγματικούς ανθρώπους. Δεν έχει νόημα να δημιουργείς ρούχα που δεν είναι πρακτικά», συνήθιζε να λέει.
Γεννημένος το 1934 στην Πιατσέντσα, αρχικά ονειρευόταν να γίνει γιατρός, πριν μια δουλειά σε βιτρίνα πολυκαταστήματος στο Μιλάνο τον οδηγήσει στη μόδα. Το 1975, μαζί με τον σύντροφό του Σέρτζιο Γκαλεότι, πούλησαν το Volkswagen τους για 10.000 δολάρια ώστε να ιδρύσουν την ανδρική σειρά Armani. Ένα χρόνο μετά ακολούθησε και η γυναικεία συλλογή.
Το σακάκι χωρίς φόδρα, λανσαρισμένο στα τέλη της δεκαετίας του ’70, έγινε το νέο σήμα κατατεθέν. Στη συνέχεια, το γυναικείο «power suit» της δεκαετίας του ’80 καθόρισε μια ολόκληρη εποχή για τις γυναίκες στα επαγγελματικά γραφεία.
Ο Αρμάνι φτάνει στο Χόλιγουντ
Η διεθνής αναγνώριση ήρθε με το Χόλιγουντ: το 1980, η ταινία American Gigolo με τον Ρίτσαρντ Γκιρ έκανε τον Αρμάνι το αγαπημένο όνομα των αστέρων. Έκτοτε έντυσε περισσότερες από 200 ταινίες και το 2003 τιμήθηκε με αστέρι στο Rodeo Drive Walk of Fame. Ανάμεσα στους πιο πιστούς θαυμαστές του: Σοφία Λόρεν, Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ και οι Ντέιβιντ & Βικτόρια Μπέκαμ.
Το 2000 το μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης παρουσίασε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για τα πρώτα 25 χρόνια του έργου του, αναγνωρίζοντας τον αντίκτυπό του όχι μόνο στο ντύσιμο αλλά και στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη μόδα.
Ο Αρμάνι έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη μόδα
Με περισσότερους από 9.000 εργαζομένους, επτά βιομηχανικές μονάδες και 600 καταστήματα παγκοσμίως, ο οίκος Armani παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις της διεθνούς μόδας. Ο ίδιος, γνωστός ως Re Giorgio («Βασιλιάς Γιώργος») στην Ιταλία, δεν πούλησε ποτέ την εταιρεία του, διατηρώντας τον έλεγχο μέχρι τέλους.
Πέρα από τη μόδα, υπήρξε ενεργός σε φιλανθρωπίες, κυρίως για τα παιδιά και την καταπολέμηση του AIDS, και το 2002 ανακηρύχθηκε Πρέσβης Καλής Θέλησης του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Ανιψιά του, η Ρομπέρτα Αρμάνι, υπήρξε στενή συνεργάτις και δημόσιο πρόσωπο του οίκου.
Η διαθήκη του για τη διαδοχή περιλαμβάνει στενούς συνεργάτες, όπως τον Leo Dell’Orco (ανδρικές συλλογές) και την ανιψιά του Silvana Armani (γυναικείες συλλογές).