Zara: Πάτησαν “γκάζι” οι πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο

Στο πρώτο εξάμηνο, τα λειτουργικά κέρδη της Zara, της μεγαλύτερης εταιρείας μόδας στον κόσμο, διαμορφώθηκαν σε 3,57 δισ.

Zara © EPA/LUIS TEJIDO

«Γκάζι» πάτησαν οι πωλήσεις της Inditex SA (ιδιοκτήτης της ZARA) στην αρχή του τρίτου τριμήνου, καθώς ο μεγαλύτερος λιανέμπορος μόδας στον κόσμο έδειξε ανθεκτικότητα απέναντι στο αδύναμο καταναλωτικό κλίμα και τις κακές καιρικές συνθήκες που έπληξαν τους ανταγωνιστές του.

Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 9% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες στις πέντε εβδομάδες έως τις 8 Σεπτεμβρίου, ταχύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, ανακοίνωσε την Τετάρτη η ισπανική εταιρεία. Αυτό έγινε μετά την αύξηση πωλήσεων κατά 5,1% σε σταθερά νομίσματα στο εξάμηνο που έληξε τον Ιούλιο, επίδοση κατώτερη των προσδοκιών.

Η ενημέρωση για την πορεία των πωλήσεων προσφέρει μερική ανακούφιση έπειτα από μια απογοητευτική περίοδο και ίσως κατευνάσει τις ανησυχίες ότι η ισπανική αλυσίδα έχανε δυναμική. Η στρατηγική της Inditex με περιορισμένα αποθέματα, άρτια οργανωμένη εφοδιαστική αλυσίδα και συλλογές που ανταποκρίνονται στις τάσεις, της επέτρεψε να μείνει για χρόνια μπροστά από ανταγωνιστές όπως η Hennes & Mauritz AB.

Ωστόσο, η ανάπτυξη της εταιρείας έχει επιβραδυνθεί αισθητά σε σχέση με τα πρώτα χρόνια μετά την πανδημία, εν μέσω εμπορικών εντάσεων και μειωμένης καταναλωτικής όρεξης.

Στο πρώτο εξάμηνο, τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 3,57 δισ. ευρώ (4,18 δισ. δολάρια), σύμφωνα με την εταιρεία που εδρεύει στο Αρτέιχο της Ισπανίας, επίδοση ευθυγραμμισμένη με τις εκτιμήσεις.