Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωρεί σε μία ακόμη κίνηση άντλησης κεφαλαίων, αξιοποιώντας τις ευνοϊκές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά. Όπως ανακοινώθηκε χθες, ο Όμιλος αποφάσισε την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους έως 500 εκατ. ευρώ, μέσω δημόσιας προσφοράς, με κατώτατο ποσό τα 350 εκατ. ευρώ. Το δάνειο θα έχει διάρκεια επτά ετών και οι ομολογίες θα εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Η απόφαση αυτή δεν ήρθε τυχαία. Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ακολουθώντας τη σταθερή στρατηγική της, παρακολουθεί διαρκώς την αγορά και αναζητεί «παράθυρα ευκαιρίας» για άντληση χρηματοδότησης. Στη συγκεκριμένη συγκυρία εκτίμησε ότι οι συνθήκες είναι ιδανικές, ώστε η νέα έκδοση να ενισχύσει τη χρηματοοικονομική ευελιξία και να στηρίξει τα επενδυτικά σχέδια του Ομίλου. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το ομόλογο θα προσελκύσει ισχυρή ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025, αλλά και τη θέση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε έργα στρατηγικής σημασίας.
Κομβικό ρόλο στα αποτελέσματα διαδραματίζει ο τομέας των παραχωρήσεων, που έχει εξελιχθεί στον βασικό μοχλό ανάπτυξης και κερδοφορίας. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 τα έσοδα του κλάδου διπλασιάστηκαν, ενώ η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε κατά 114%. Έτσι, οι παραχωρήσεις αντιστοιχούν πλέον στο 53% του συνολικού EBITDA του Ομίλου. Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση αποδίδεται αφενός στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε όλο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, αφετέρου στη συμβολή της Αττικής Οδού, η οποία απέδωσε EBITDA 89 εκατ. ευρώ μόνο στο πρώτο εξάμηνο. Η Εγνατία Οδός, που αναμένεται να περάσει στη διαχείρισή της τέλη 2025 με αρχές 2026, θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τα σταθερά έσοδα. Οι παράγοντες της αγοράς υπογραμμίζουν ότι η σταθερότητα και η προβλεψιμότητα των εσόδων καθιστούν τις παραχωρήσεις «διαμάντι» στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με χαμηλό ρίσκο και υψηλή μακροπρόθεσμη αξία.
Παράλληλα, ο κατασκευαστικός τομέας του Ομίλου εμφανίζει ισχυρή ανάπτυξη, αναδεικνύοντας την εκτελεστική ικανότητα και την τεχνογνωσία που διαθέτει. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 41% και η λειτουργική κερδοφορία κατά 49%, με τα περιθώρια να παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ιδιαίτερη σημασία έχει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, το οποίο ανήλθε σε 6,3 δισ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου, έναντι 4,1 δισ. στο τέλος του 2024. Από αυτό, περίπου το 50% αφορά έργα ιδίων επενδύσεων, γεγονός που προσδίδει μεγαλύτερη ποιότητα και μικρότερο ρίσκο στο χαρτοφυλάκιο. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η προοπτική περαιτέρω αύξησης του ανεκτέλεστου -καθώς ο Όμιλος έχει ήδη προκριθεί σε σειρά νέων έργων- επιβεβαιώνει τη δυναμική του κατασκευαστικού κλάδου, ο οποίος λειτουργεί τόσο ως αυτόνομη πηγή εσόδων όσο και ως μοχλός υλοποίησης των παραχωρήσεων.
Μεγάλες επενδύσεις σε εξέλιξη από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στην Κρήτη, προχωράει η παραχώρηση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, προϋπολογισμού σχεδόν 2 δισ. ευρώ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει και το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό (IRC), επένδυση 1,5 δισ. ευρώ σε συνεργασία με τη Hard Rock, όπου οι εργασίες είναι ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Η εταιρεία θα αναλάβει και την κατασκευή του Ellinikon Mall. Παράλληλα, ο Όμιλος αναπτύσσει δραστηριότητες στον ενεργειακό τομέα και συμμετέχει σε πληθώρα έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, από οδικές υποδομές μέχρι φράγματα και μονάδες αποβλήτων.
Η οικονομική εικόνα
Συνολικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέγραψε στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αύξηση 44% στα έσοδα, τα οποία ανήλθαν σε 1,95 δισ. ευρώ. Η λειτουργική κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 84% και έφτασε τα 317 εκατ. ευρώ, ενώ το υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο έργων στις 30 Ιουνίου διαμορφώθηκε σε 6,3 δισ. ευρώ. Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου (εξαιρουμένων των δεσμευμένων καταθέσεων 83 εκατ. ευρώ) ανήλθαν σε 1,464 δισ. ευρώ.
Μάλιστα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, το οποίο ανήλθε σε 6,3 δισ. ευρώ, αποτελεί τη βάση ώστε η εταιρεία να επεκτείνει την παρουσία της και σε άλλες χώρες. Συγκεκριμένα, ο όμιλος, μέσω της Τέρνα, αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης για δύο νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία, σε κοινοπραξία με την Alstom Romania. Πρόκειται για συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, με την υπογραφή τους να αναμένεται προς το τέλος του έτους. Αφορούν γραμμές μήκους 83 χιλιομέτρων, για τον σχεδιασμό και την πλήρη ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, μέρος του διαδρόμου Orient/East Mediterranean. Τα εν λόγω έργα περιλαμβάνουν το τμήμα Craiova – Filiași, με προϋπολογισμό 543,4 εκατ. ευρώ, και το τμήμα Filiași – Igiroasa, με προϋπολογισμό 449,2 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, όπως έχει αναφέρει κατά καιρούς η διοίκηση του ομίλου, η αγορά της Ρουμανίας, που σήμερα δεν έχει κανένα έργο με τη μέθοδο της παραχώρησης εκμετάλλευσης, αναμένεται να αρχίσει να κινείται και προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς τα επόμενα χρόνια θα περιοριστούν τα κοινοτικά κονδύλια για δημόσια έργα.