Ξεφουσκώνει η κερδοκοσκοπική μανία για τις Labubu, βουτιά 24% στις τιμές

Οι τιμές των συλλεκτικών Mini Labubu υποχώρησαν 24%, παρασύροντας τη μετοχή της Pop Mart σε πτώση 11%, καθώς υποχωρεί η κερδοσκοπική ζήτηση

Labubu © EPA/Andres Martinez Casares

Η αξία των συλλεκτικών παιχνιδιών Mini Labubu της Pop Mart υποχωρεί στις δευτερογενείς αγορές της Κίνας, με τις τιμές να καταγράφουν πτώση 24% από το υψηλότερο σημείο τους, καθώς η κερδοσκοπική ζήτηση εξασθενεί και οι συλλέκτες εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί.

Σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από πλατφόρμες μεταπώλησης, η πιο πρόσφατη κυκλοφορία της εταιρείας κατασκευής παιχνιδιών Pop Mart International Group Ltd. – ένα blind box με 14 μίνι Labubus – έχει δει τις τιμές μεταπώλησης να πέφτουν κατά 24% από το υψηλότερο σημείο πριν από την κυκλοφορία τους πριν από δύο εβδομάδες. Το σετ είχε μέση τιμή 1.594 γιουάν (223 δολάρια) τις τελευταίες τρεις ημέρες στο Qiandao, μια κινεζική πλατφόρμα μεταπώλησης και εμπορίας που ειδικεύεται στα pop toys, έναντι της αρχικής λιανικής τιμής των 1.106 γιουάν.

Σύμφωνα με στοιχεία της Xianyu, μιας άλλης δευτερογενούς αγοράς της Alibaba Group Holding Ltd., το 50% των καταναλωτών αναμένει περαιτέρω πτώση των τιμών των μίνι Labubu, σε σύγκριση με μόλις το 38% που βλέπει πτώση της αξίας για μια ελαφρώς μεγαλύτερη έκδοση του παιχνιδιού – γεγονός που υποδηλώνει μείωση της εμπιστοσύνης σχετικά με το δυναμικό μεταπώλησης του παιχνιδιού.

Η πτώση των τιμών έρχεται σε αντίθεση με τη φρενίτιδα που συνόδευε τα Labubus – τα λαγουδάκια με τα χαρακτηριστικά αυτιά που έχουν κερδίσει θαυμαστές από τη Lisa των BlackPink έως τον David Beckham. Μόλις τον περασμένο μήνα, με την κυκλοφορία της μίνι έκδοσης, συλλέκτες από Κίνα, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Νότια Κορέα τα εξάντλησαν μέσα σε λίγα λεπτά.

Οι τιμές μεταπώλησης δύο κρυφών εκδόσεων αυτής της σειράς επίσης μειώθηκαν, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης πλατφόρμας της παράνομης αγοράς της Κίνας, Dewu.

Η Pop Mart απέδωσε τη μείωση των τιμών στη μεταχειρισμένη αγορά εν μέρει στην αύξηση της παραγωγής, η οποία, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, καθιστά τα προϊόντα της πιο προσιτά στους καταναλωτές.

«Μακροπρόθεσμα, αυτό θα συμβάλει περισσότερο στην περαιτέρω ανάπτυξη των επιδόσεων της εταιρείας», δήλωσε ο εκπρόσωπος σε απάντηση σε ερώτηση του Bloomberg News.

Βουτιά 11% στις μετοχές της Pop Mart

Οι μετοχές της Pop Mart που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ σημείωσαν πτώση 11% τις τελευταίες τρεις ημέρες. Τα θεμελιώδη στοιχεία της Pop Mart φαίνεται να έχουν αποδυναμωθεί πρόσφατα, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά των αναλυτών της Morgan Stanley, οι οποίοι το αποδίδουν πιθανώς στην έλλειψη πριμ μεταπώλησης του mini Labubu.

Η Pop Mart, με έδρα το Πεκίνο, αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής κινεζική μετοχή καταναλωτικών προϊόντων κατά το τελευταίο έτος, επωφελούμενη από την αυξημένη ζήτηση για τα πλαστικά παιχνίδια της. Οι μετοχές της σημείωσαν άνοδο περίπου 200% φέτος, ανεβάζοντας την κεφαλαιοποίησή της στα 370 δισεκατομμύρια HK$ (47,4 δισεκατομμύρια $) κατά το κλείσιμο της Τετάρτης και καθιστώντας τον ιδρυτή της έναν από τους νεότερους δισεκατομμυριούχους της Κίνας.

Οι τιμές των προηγούμενων σειρών κουκλών Labubu έπεσαν περαιτέρω μετά την κυκλοφορία της μίνι έκδοσης. Μια κρυφή έκδοση από μια σειρά γνωστή ως Labubu 3.0, η οποία τον Ιούνιο πωλούταν στην τιμή των 4.000 γιουάν στο Qiandao, είναι τώρα διαθέσιμη για 752 γιουάν, σε σύγκριση με την επίσημη λιανική τιμή των 99 γιουάν.