H διαθήκη του «βασιλιά» της μόδας, Τζόρτζιο Αρμάνι, που πέθανε πριν από λίγες ημέρες σε ηλικία 91 ετών, ανοίγει τον δρόμο για πώληση της εταιρείας του σε μια μεγάλη εταιρεία πολυτελών ειδών. Θυμίζουμε ότι ο Ιταλός παραγωγός των ταινιών «Ferrari» και «Lamborghini: The Man Behind the Legend», Αντρέα Ερβολίνο, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει μια βιογραφική ταινία για τον εμβληματικό δημιουργό.
Ειδικότερα, το έγγραφο, το οποίο δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή, ορίζει τους όρους υπό τους οποίους το ίδρυμα Armani θα πουλήσει ένα αρχικό μερίδιο 15% του οίκου μόδας στην LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, την EssilorLuxottica, την L’Oréal ή άλλη εταιρεία παρόμοιας θέσης εντός 18 μηνών, σύμφωνα με αντίγραφο του εγγράφου που έλαβε το Bloomberg News.
Ο Αρμάνι δήλωσε επίσης ότι ο όμιλος που θα αγοράσει το αρχικό μερίδιο θα μπορεί τελικά να το αυξήσει έως και 54,9% έπειτα από τρία χρόνια από τη διαδοχή, ανοίγοντας τον δρόμο για την εξαγορά του ομίλου πολυτελών προϊόντων που ίδρυσε.
O Αρμάνι άφησε την εταιρεία Giorgio Armani SpA, η οποία ήταν στενά συνδεδεμένη με τον οίκο μόδας, στο ίδρυμά του, σε μέλη της οικογένειάς του και στον συνεργάτη του, Leo dell’Orco. Προς το παρόν βασικό ρόλο θα παίξει ο Dell’Orco, ο συνεργάτης του Armani, τον οποίο ο Ιταλός μεγιστάνας αποκαλούσε «δεξί χέρι» του. Οι κληρονόμοι του θα αποφασίσουν τώρα ποιος κύριος όμιλος θα μπορούσε να αγοράσει την πλειοψηφία του οίκου μόδας.
Υπό την Armani, η εταιρεία κατάφερε να παραμείνει ανεξάρτητη και, σύμφωνα με όλα τα σημάδια, οικονομικά υγιής, αλλά αντιμετώπισε δυσκολίες με την αύξηση των εσόδων. Ο θάνατός του νωρίτερα αυτόν τον μήνα έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας, η οποία έχει πληγεί από την αύξηση των δασμών και τη μείωση της ζήτησης μετά την πανδημία.
Σε μια συνέντευξη τον Απρίλιο του 2024 στο Bloomberg News, ο Aρμάνι είχε δήλωσε ότι δεν ήθελε να αποκλείσει καμία πιθανότητα για το μέλλον, λέγοντας ότι θα εξαρτηθεί από τους κληρονόμους του να αξιολογήσουν τις ευκαιρίες που θα προκύψουν. Ενώ η ανεξαρτησία θα μπορούσε να συνεχίσει να αυξάνει την αξία για τον Αρμάνι, «αυτό που πάντα χαρακτήριζε την επιτυχία της δουλειάς μου είναι η ικανότητα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες εποχές».
Ο Αρμάνι είχε ανάμεικτα αποτελέσματα όσον αφορά τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες: αρώματα όπως το Acqua di Gio, με άδεια χρήσης από τη L’Oreal SA, τα πήγαν καλά σε έναν κόσμο που κυριαρχείται πλέον από τις διαδικτυακές πωλήσεις. Η κλασικά κομψή ανδρική ραπτική, σήμα κατατεθέν του Armani στην ακμή του, ήταν ένα λιγότερο αξιόπιστο στοίχημα στο σημερινό πιο casual περιβάλλον.