Etouri: Η κρητική εταιρεία ενοικίασης βιλών βάζει πλώρη για την Αθήνα

Εξαιρετική η φετινή χρονιά. Έφτασε τα 24 εκατ. ευρώ ο τζίρος, τις 40.000 οι διανυκτερεύσεις στις 290 βίλες του χαρτοφυλακίου της Etouri

Ο ιδρυτής της etouri Κωνσταντίνος Βασιλάκης © etouri

Η αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης, με τον ανταγωνισμό να εντείνεται και τις απαιτήσεις των ταξιδιωτών να ανεβαίνουν. Σε αυτό το περιβάλλον, η κρητική etouri αναδεικνύεται σε έναν από τους πιο δυναμικούς παίκτες, με πορεία που ξεπερνά τα όρια της τοπικής αγοράς και πλέον στρέφεται προς την πρωτεύουσα.

Με έδρα το Ρέθυμνο και ιστορία που ξεκινά το 2012, η εταιρεία δημιούργησε από νωρίς μια διαφορετική φιλοσοφία γύρω από τη βίλα ως προϊόν φιλοξενίας. Σε μια εποχή που οι βραχυχρόνιες μισθώσεις θεωρούνταν κυρίως συμπληρωματική δραστηριότητα, ο ιδρυτής της Κωνσταντίνος Βασιλάκης επέλεξε να επενδύσει σε υψηλά ποιοτικά στάνταρ, με στόχο να δημιουργήσει ένα brand, που θα μπορούσε να σταθεί απέναντι στον ξενοδοχειακό κλάδο πολυτελείας.

Η εξέλιξη της etouri υπήρξε σταθερή αλλά και συνειδητά προσεκτική. Κάθε χρόνο δέχεται αιτήσεις συνεργασίας από εκατοντάδες ιδιοκτήτες πολυτελών κατοικιών, ωστόσο μόλις το 10% καταλήγει να ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιό της. Η επιλογή αυτή, που στηρίζεται σε αυστηρούς τριμηνιαίους ελέγχους ποιότητας, έχει εδραιώσει την εικόνα της εταιρείας ως σημείο αναφοράς για ταξιδιώτες που αναζητούν συνέπεια και υψηλές υπηρεσίες.

Η φετινή χρονιά επιβεβαίωσε τη δυναμική της στρατηγικής αυτής. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2025, έως τώρα, ο τζίρος έφτασε τα 24 εκατ. ευρώ, οι κρατήσεις τις 5.000, ενώ οι συνολικές διανυκτερεύσεις ξεπέρασαν τις 40.000. Ο μέσος όρος αξιολόγησης στην Airbnb άγγιξε το 4,94, ενώ η πληρότητα τους μήνες αιχμής (Ιούλιος-Αύγουστος) έφτασε το 100%.

Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει πλέον 290 βίλες και διαμερίσματα, με τον αριθμό να αυξάνεται, καθώς εντάσσονται νέοι προορισμοί.

Η διεθνής ζήτηση ενισχύεται από το προφίλ των ταξιδιωτών που επιλέγουν την etouri. Βρετανοί, Γερμανοί, Αμερικανοί και Γάλλοι συγκαταλέγονται στις κύριες εθνικότητες πελατών, με την αγορά των ΗΠΑ να παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια έντονη δυναμική.

Beach Rock Villa © etouri

Beach Rock Villa © etouri

Etouri: Από την Κρήτη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και το Πόρτο Χέλι

Το 2025 σηματοδοτεί μια νέα φάση για την εταιρεία. Για πρώτη φορά, η etouri βγαίνει από τα στενά όρια της Κρήτης και επεκτείνεται στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και στο Πόρτο Χέλι, δύο περιοχές που συγκεντρώνουν υψηλή ζήτηση από διεθνείς ταξιδιώτες με υψηλό εισόδημα. Η κίνηση αυτή θεωρείται στρατηγική επένδυση, καθώς η εταιρεία αξιοποιεί την τεχνογνωσία που ανέπτυξε στην Κρήτη, μεταφέροντάς την σε αγορές με ακόμη μεγαλύτερη διεθνή προβολή.

«Σε αντίθεση με τη ξενοδοχειακή βιομηχανία, η οποία βασίζεται σε ένα σύστημα αστέρων, η αγορά της βίλας στερείται καθολικών στάνταρ. Η αποστολή μας είναι να δημιουργήσουμε αξιόπιστα σημεία αναφοράς», σημειώνει ο Κωνσταντίνος Βασιλάκης, ιδρυτής και CEO της etouri. Η δήλωσή του αποτυπώνει τον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος αντιλαμβάνεται την αγορά: ως έναν χώρο που χρειάζεται επαγγελματισμό, συνέπεια και κανόνες, ώστε να μπορέσει να αποκτήσει τη δική της βαρύτητα στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.

etouri

Beach Rock Villa-pool ©etouri

Επενδύσεις σε τεχνολογία και υπηρεσίες

Η ανάπτυξη της etouri δεν περιορίζεται στη διαχείριση ακινήτων. Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακά εργαλεία κρατήσεων, δυναμική τιμολόγηση και online παρουσία, με την εταιρεία να καταγράφει πάνω από 7 εκατ. επισκέψεις στην ιστοσελίδα της μόνο το 2025. Στο επίκεντρο βρίσκεται το Personal Concierge Program, μια υπηρεσία που διαφοροποιεί την etouri από τον ανταγωνισμό.

Μέσω του concierge, κάθε πελάτης έχει στη διάθεσή του έναν προσωπικό σύμβουλο διακοπών, ο οποίος οργανώνει μεταφορές, ενοικιάσεις, ιδιωτικούς σεφ, θεραπείες ευεξίας ή ακόμα και tailor-made εμπειρίες, όπως γευσιγνωσίες και περιηγήσεις. Το πρόγραμμα αυτό, που μοιάζει περισσότερο με υπηρεσία exclusive ξενοδοχείου, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα, ενισχύοντας το positioning της εταιρείας στην αγορά πολυτελούς φιλοξενίας.

Beach Rock © etouri

Beach Rock © etouri

Η διεθνής αναγνώριση

Η πορεία της etouri έχει ήδη αποτυπωθεί και σε επίπεδο διακρίσεων. Το 2024 και το 2025 απέσπασε τον τίτλο του «Best Villa Agency in Greece», ενώ βραβεύτηκε με το Gold Award για Concierge Services στα Tourism Awards. Επιπλέον, βίλες που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό της κέρδισαν περισσότερες από 10 διεθνείς διακρίσεις, γεγονός που προσδίδει περαιτέρω κύρος στο brand.

Μία από αυτές είναι η νεόκτιστη βίλα Beach Rock, στον Καλαθά Χανίων, η οποία έλαβε το Platinum και το Gold στα Tourism Awards 2025, στην κατηγορία Νέα Βίλα της Χρονιάς.

Η επόμενη μέρα

Με 36 εργαζομένους και μια ομάδα που συνδυάζει local expertise με διεθνή εμπειρία, η etouri επιδιώκει να εδραιώσει την παρουσία της ως τον βασικό «παίκτη» στη διαχείριση πολυτελών βιλών στην Ελλάδα. Η είσοδος στην Αθήνα και στο Πόρτο Χέλι ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω γεωγραφική εξάπλωση, σε μια περίοδο που οι βραχυχρόνιες μισθώσεις βρίσκονται στο επίκεντρο ρυθμιστικών συζητήσεων και επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Η περίπτωση της etouri δείχνει πώς μια κρητική εταιρεία, ξεκινώντας από τοπικό επίπεδο, μπορεί να εξελιχθεί σε εθνικό «παίκτη» υψηλών προδιαγραφών, προσελκύοντας απαιτητικό διεθνές κοινό και θέτοντας νέα στάνταρ στην αγορά πολυτελούς φιλοξενίας. Το αν θα καταφέρει να εδραιώσει τη θέση της και στην Αθηναϊκή Ριβιέρα θα αποτελέσει το επόμενο μεγάλο τεστ για την εταιρεία – και για τον ίδιο τον κλάδο.