Πάνω από 1 εκατ. επιβάτες της Ryanair ταλαιπωρήθηκαν από καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων στο ελληνικό σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, αναφέρει η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους και κάλεσε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Δήμα, να αντιμετωπίσει άμεσα τα προβλήματα κακοδιαχείρισης και ελλιπούς στελέχωσης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ryanair:
«Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, κάλεσε σήμερα (Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου) τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Δήμα, να αντιμετωπίσει άμεσα τα προβλήματα κακοδιαχείρισης και ελλιπούς στελέχωσης στις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC) της Ελλάδας. Μέχρι σήμερα, φέτος (1 Ιανουαρίου – 15 Σεπτεμβρίου), πάνω από 6.200 πτήσεις της Ryanair και πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες της έχουν υποστεί καθυστερήσεις λόγω αυτών των προβλημάτων.
Οι υπουργοί Μεταφορών – όπως ο κ. Δήμας – είναι υπεύθυνοι για τις εθνικές υπηρεσίες ATC και οφείλουν να διασφαλίζουν ότι αυτές λειτουργούν σωστά και με επαρκές προσωπικό, ιδιαίτερα κατά την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού, και όχι να επιτρέπουν την επανάληψη καθυστερήσεων. Η Ryanair καλεί τους Έλληνες επιβάτες να επισκεφθούν τη σελίδα «Air Traffic Control Ruined Your Flight» και να απαιτήσουν από τον υπουργό να στελεχώσει σωστά τις υπηρεσίες ATC ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω καθυστερήσεις.
Η Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Ryanair, Ντάρα Μπράντι, δήλωσε:
«Είναι απαράδεκτο η κακοδιαχείριση και η έλλειψη προσωπικού στον ελληνικό έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας να συνεχίζουν να προκαλούν αναταράξεις στις πτήσεις και στους επιβάτες. Μόνο φέτος (1 Ιανουαρίου – 15 Σεπτεμβρίου), πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες της Ryanair – πολλοί από τους οποίους ταξίδευαν με οικογένειες και παιδιά – υπέστησαν περιττές και αποφευκτές καθυστερήσεις, επειδή ο υπουργός Δήμας δεν έχει λάβει μέτρα για σωστή στελέχωση του ελληνικού ATC.»
«Καλούμε όλους τους επιβάτες να επισκεφθούν τη σελίδα ‘Air Traffic Control Ruined Your Flight’ και να απαιτήσουν από τον εθνικό τους υπουργό Μεταφορών – όπως ο κ. Δήμας – να αναλάβει άμεσα δράση για την αποκατάσταση των υπηρεσιών ATC και την πρόληψη περαιτέρω καθυστερήσεων», πρόσθεσε η Brady.
Πόλεμος της Ryanair (και) με τα ισπανικά αεροδρόμια
Η κίνηση έρχεται μετά τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στη Ryanair και τα ισπανικά αεροδρόμια, μετά την ανακοίνωση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας ότι κόβει εκατομμύρια θέσεις στις πτήσεις προς τη χώρα της Ιβηρικής και τους Ισπανούς να την κατηγορούν ότι «λένε ψέματα».
Ειδικότερα, όπως γράφουν οι Financial Times, ο διαχειριστής των αεροδρομίων της Ισπανίας κατηγόρησε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, ότι τον χρησιμοποιεί ως αποδιοπομπαίο τράγο για να αποφύγει την οργή των επιβατών λόγω των ακυρώσεων πτήσεων της αεροπορικής εταιρείας.
Η Aena, διαχειριστής αεροδρομίων, και η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, βρίσκονται σε μια κλιμακούμενη δημόσια αντιπαράθεση σχετικά με αυτό που η εταιρεία χαρακτηρίζει ως «υπερβολικά» τέλη, τα οποία, όπως υποστηρίζει, την ανάγκασαν να μειώσει κατά 2 εκατ. τις θέσεις πτήσεων προς την Ισπανία και να απειλεί με ακόμη 1 εκατ. περικοπές θέσεων το επόμενο καλοκαίρι.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aena, Μαουρίσι Λουθένα, εξαπέλυσε επίθεση στον Ο’ Λίρι, κατηγορώντας τον ότι «ψεύδεται συνεχώς» και αποκρύπτει τον πραγματικό λόγο των περικοπών.
«Αυτό που πραγματικά με ενοχλεί είναι ότι δεν λένε την αλήθεια», είπε ο Λουθένα. «Δεν έχει καμία σχέση με τα τέλη της Aena. Ο λόγος που ψεύδονται είναι ότι δεν θέλουν να αναλάβουν το “κόστος” της εγκατάλειψης ορισμένων περιφερειακών αεροδρομίων και, σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμη και της πρόκλησης απώλειας θέσεων εργασίας όταν κλείνουν μια βάση. Αυτή είναι η πραγματική υποκείμενη αιτία».
Ο επικεφαλής της Aena είπε ότι ο στόχος της Ryanair ήταν να μεταφέρει αεροπλάνα σε δρομολόγια εκτός Ισπανίας όπου θα μπορούσε να αποκομίσει περισσότερα χρήματα, έχοντας τη δυνατότητα να πουλά ακριβότερα εισιτήρια και να εξασφαλίζει κρατικές επιδοτήσεις.