Η Shein ανοίγει το δίκτυο προμηθευτών της σε fashion brands

Fashion brands μπορούν να αξιοποιήσουν την εφοδιαστική αλυσίδα της Shein, με εργοστάσια που μπορούν να λανσάρουν νέα σχέδια μέσα σε 7 ημέρες

Περίπτερο της Shein στη Διεθνή Έκθεση Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Κίνας στο Πεκίνο © EPA/MARK R. CRISTINO

Η Shein ξεκίνησε να προσφέρει σε άλλα fashion brands πρόσβαση στο δίκτυο παραγωγής ενδυμάτων της στην Κίνα ως υπηρεσία, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg, καθώς αναζητά νέες πηγές εσόδων, εν μέσω πιέσεων στη λιανική δραστηριότητά της από τους δασμούς των ΗΠΑ.

Άλλα fashion brands μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν την εφοδιαστική αλυσίδα της Shein, η οποία περιλαμβάνει εργοστάσια που μπορούν να λανσάρουν νέα σχέδια μέσα σε 5-7 ημέρες, αρκεί να ανοίξουν κατάστημα στην online πλατφόρμα του, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, που ζήτησαν να μην κατονομαστούν.

Η Shein ξεκίνησε επίσημα να προσελκύει brands να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία τους τελευταίους δύο μήνες, έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια προετοιμασίας και δοκιμών, ανέφεραν οι πηγές. Περίπου 20 brands, συμπεριλαμβανομένου του γαλλικού Pimkie και του brand του Φιλιππινέζου σχεδιαστή Jian Lasala, χρησιμοποιούν επί του παρόντος την υπηρεσία που προωθείται μέσω νέου ιστότοπου που λανσαρίστηκε τον Αύγουστο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.

Εκτός από την παραγωγή, η Shein προσφέρει επίσης ανάπτυξη δειγμάτων, αποθήκευση, πωλήσεις και εκτέλεση παραγγελιών στα brands — υπηρεσίες που συνήθως τα μικρότερα brands δεν έχουν πρόσβαση σε τόσο χαμηλό κόστος όσο απολαμβάνει ο κινεζικός κολοσσός.

Με το να μετατρέπει τις σχέσεις με προμηθευτές σε προϊόν, η Shein επιδιώκει να δημιουργήσει έναν νέο πυλώνα ανάπτυξης, καθώς οι πωλήσεις της με ίδια επωνυμία, όπως μπλούζες στα 2,46 δολάρια και φορέματα στα 6,75 δολάρια, αντιμετωπίζουν περιορισμένες προοπτικές μετά την κατάργηση από τις ΗΠΑ των φορολογικών απαλλαγών για μικρά δέματα από την Κίνα. Παρόλο που παραμένει ισχυρότερη από την ανταγωνίστρια πλατφόρμα Temu της PDD Holdings Inc., οι πωλήσεις της Shein στις ΗΠΑ έχουν ακολουθήσει ανομοιόμορφη πορεία, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg Second Measure.

Σε ερώτημα του Bloomberg, εκπρόσωπος της Shein δήλωσε ότι το νέο της πρόγραμμα ονομάζεται Xcelerator και στοχεύει να βοηθήσει τα brands «να ξεπεράσουν τις προκλήσεις της αλυσίδας αξίας, προσφέροντας υπηρεσίες direct-to-consumer, παραγωγή on-demand και παγκόσμια πρόσβαση σε πωλήσεις για να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους σε παγκόσμια κλίμακα».

Σε αντίθεση με τις Alibaba.com και 1688.com, οι οποίες προσφέρουν ανοιχτή πρόσβαση σε Κινέζους κατασκευαστές, ο λιανοπωλητής ενδυμάτων έχει καταστήσει την πρόσβαση σε προμηθευτές προϋπόθεση της συμμετοχής στην πλατφόρμα του.

Η πρωτοβουλία, που αποσκοπεί κυρίως στο να προσελκύσει περισσότερα fashion brands να ενταχθούν στο marketplace της, αποτελεί προσπάθεια αξιοποίησης του εκτεταμένου δικτύου εφοδιαστικής αλυσίδας ένδυσης στη νότια Κίνα, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και ενός ασταθούς εμπορικού περιβάλλοντος.

Το δίκτυο παραγωγής της Shein στην Κίνα είναι δυσκολότερο να αντιγραφεί και ενδέχεται να συμβάλει σε βιώσιμη ανάπτυξη μακροπρόθεσμα εάν πουλήσει τις υπηρεσίες σε ανταγωνιστές του κλάδου, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Ο ιδιωτικός λιανοπωλητής ενδυμάτων, που ιδρύθηκε αρχικά στην ηπειρωτική Κίνα και έχει πλέον την έδρα του στη Σιγκαπούρη, δεν δημοσιοποιεί τα οικονομικά του στοιχεία. Το Bloomberg News είχε αναφέρει νωρίτερα ότι τα καθαρά κέρδη του αυξήθηκαν σε πάνω από 400 εκατ. δολάρια και τα έσοδα άγγιξαν σχεδόν τα 10 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν τα προϊόντα του λιανοπωλητή ενόψει των δασμών των ΗΠΑ.

Αν και δεν είναι σαφές πώς τα πήγε η Shein στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, περίοδο κατά την οποία ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κατήργησε την εξαίρεση δασμών de minimis, οι πωλήσεις ανέκαμψαν τον Ιούνιο, όμως από τότε η ανάκαμψη έχει χάσει τη δυναμική της, με τους αριθμούς να υποχωρούν ξανά τις τελευταίες εβδομάδες.

Πέρα από τις αυξανόμενες εξωτερικές λειτουργικές προκλήσεις, η Shein έχει αντιμετωπίσει σημαντικά εμπόδια στην προσπάθειά της για αρχική δημόσια προσφορά (IPO). Το αρχικό της σχέδιο για εισαγωγή στις ΗΠΑ εγκαταλείφθηκε λόγω ελέγχου σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα και τις εργασιακές πρακτικές. Στη συνέχεια η εταιρεία εξερεύνησε την πιθανότητα εισαγωγής στο Ηνωμένο Βασίλειο, προτού καταλήξει στο Χονγκ Κονγκ, όπου έχει καταθέσει εμπιστευτικά ένα προσχέδιο ενημερωτικού δελτίου. Σύμφωνα με το Bloomberg News, εξετάζει το ενδεχόμενο να στραφεί εκ νέου στην Κίνα προκειμένου να διευκολύνει την πορεία της προς την πώληση μετοχών στο Χονγκ Κονγκ.