Η ολλανδική ζυθοποιία Heineken προχωρά σε στρατηγική επέκταση στην Κεντρική Αμερική, αποκτώντας επιχειρήσεις ποτών και λιανικής πώλησης από την κοσταρικανή Florida Ice and Farm Company (Fifco) σε μια συμφωνία ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κίνηση ενισχύει τη θέση της εταιρείας σε αναπτυσσόμενες αγορές με υψηλές προοπτικές κερδοφορίας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Heineken, η συμφωνία περιλαμβάνει την πλήρη κυριότητα της μπύρας «Imperial», εμβληματικής στη Κόστα Ρίκα εδώ και έναν αιώνα, καθώς και μια επιχείρηση αναψυκτικών με δικά της εμπορικά σήματα και άδεια εμφιάλωσης της PepsiCo. Η εξαγορά επεκτείνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο της Heineken σε όλη την Κεντρική Αμερική, τη Δομινικανή Δημοκρατία και το Μεξικό.
Συγκεκριμένα, η Heineken θα αποκτήσει το 75% της Distribuidora La Florida, της εταιρείας ποτών της Fifco στην Κόστα Ρίκα που δεν της ανήκε ήδη, καθώς και την πλήρη ιδιοκτησία της Heineken Panama και των λοιπών δραστηριοτήτων της Fifco πέραν της μπύρας στο Μεξικό. Επιπλέον, θα αποκτήσει μερίδιο 75% σε μια εταιρεία ποτών της Νικαράγουας. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026 και εκτιμάται ότι θα έχει άμεση θετική επίδραση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Heineken.
View this post on Instagram
Η εξαγορά θα χρηματοδοτηθεί πλήρως σε μετρητά, με τον καθαρό δανεισμό της εταιρείας να αυξάνεται κατά 3,2 δισ. ευρώ, ή περίπου 3,78 δισ.δολάρια. Παρά την αύξηση του δανεισμού, η Heineken επισημαίνει ότι παραμένει δεσμευμένη στον μακροπρόθεσμο στόχο για αναλογία καθαρού δανεισμού προς EBITDA κάτω από 2,5 φορές.
Η Fifco δραστηριοποιείται στον κλάδο των μπυρών, κρασιών, μη αλκοολούχων ποτών και τροφίμων, διαχειρίζεται πέντε εργοστάσια παραγωγής και 13 κέντρα διανομής στην Κεντρική Αμερική, τη Δομινικανή Δημοκρατία, το Μεξικό και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ εξάγει σε περισσότερες από 10 χώρες. Το 2024, η Distribuidora La Florida κατέγραψε καθαρά έσοδα 1,13 δισεκατομμυρίων δολαρίων και λειτουργικά κέρδη 278 εκατομμυρίων δολαρίων, εξαιρουμένης της FIFCO USA.
Η συμφωνία έρχεται λίγους μήνες μετά την προειδοποίηση της Heineken για χαμηλότερους όγκους πωλήσεων από τους αναμενόμενους για το υπόλοιπο του έτους, χωρίς να αναπροσαρμόσει τις ετήσιες προβλέψεις κερδών, λόγω αβεβαιοτήτων όπως οι εμπορικοί δασμοί των ΗΠΑ. Παράλληλα, η κίνηση αυτή αναμένεται να εδραιώσει τη μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης της Heineken στις αναδυόμενες αγορές της περιοχής, ενισχύοντας τη θέση της στον ανταγωνιστικό κλάδο ποτών και αναψυκτικών.