Η Nestlé επιστρατεύει τη Morgan Stanley για ξεκαθάρισμα στις βιταμίνες

Η Nestlé εξετάζει την τύχη brands όπως Nature’s Bounty και Puritan’s Prid. Εστιάζει στις premium μάρκες. Πιθανή πώληση βιταμινών αξίας 4 δισ.

Nestle © nestle.gr

Η Nestlé SA έχει ορίσει τη Morgan Stanley για να προχωρήσει σε στρατηγική αναθεώρηση του τμήματος βιταμινών, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο αναζητεί τρόπους να επανεκκινήσει την ανάπτυξη.

Η επενδυτική τράπεζα έχει αναλάβει να εξετάσει διάφορες επιλογές για τη μονάδα βιταμινών, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε πώληση ορισμένων brands, ανέφεραν οι ίδιες πηγές. Η αξία των προς πώληση στοιχείων ενδέχεται να κυμανθεί μεταξύ €3 δισ. και €4 δισ., σύμφωνα με μία από τις πηγές που ζήτησε να μην κατονομαστεί, καθώς οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές.

Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και η Nestlé θα μπορούσε ακόμη να αποφασίσει να διατηρήσει τα brands για μεγαλύτερο διάστημα, τόνισαν οι ίδιες πηγές. Εκπρόσωποι της Nestlé και της Morgan Stanley αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Η Nestlé έχει ξεκινήσει στρατηγικές αναθεωρήσεις σε «προβληματικά» τμήματα

Η Nestlé, γνωστή για προϊόντα όπως ο καφές Nespresso και οι σοκολάτες KitKat, έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες στρατηγικές αναθεωρήσεις σε τμήματα που εμφανίζουν υστέρηση, όπως η δραστηριότητα βιταμινών και το τμήμα νερών, υπό την ηγεσία του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Laurent Freixe. Ο Freixe απομακρύνθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα επειδή δεν αποκάλυψε σχέση με υφιστάμενή του, ενώ ο πρόεδρος Paul Bulcke ανακοίνωσε επίσης ότι θα αποχωρήσει νωρίτερα, μετά την κριτική που δέχθηκε για τον χειρισμό της απομάκρυνσης του Freixe.

Στη θέση του CEO βρίσκεται πλέον ο Philipp Navratil, ο οποίος προηγουμένως ηγείτο της Nespresso, ενώ από την 1η Οκτωβρίου πρόεδρος θα αναλάβει ο Pablo Isla.

Οι επενδυτές έχουν εκφράσει απογοήτευση για τη στρατηγική κατεύθυνση της Nestlé, καθώς η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου 45% από το υψηλό του 2022, ενώ τα επίπεδα χρέους αυξάνονται. Ο Navratil προχωρά τώρα σε ορισμένα από τα στρατηγικά σχέδια του προκατόχου του.

Τον Ιούλιο, ο ελβετικός όμιλος είχε ανακοινώσει ότι εξετάζει το μέλλον ορισμένων υποαποδιδόντων brands στη δραστηριότητα βιταμινών, μετάλλων και συμπληρωμάτων, όπως τα Nature’s Bounty, Osteo Bi-Flex, Puritan’s Pride και η παραγωγή για ιδιωτική ετικέτα στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι συγκεκριμένες μάρκες έχουν ετήσια έσοδα γύρω στο 1 δισ. ελβετικά φράγκα (περίπου $1,3 δισ.).

Στο εξής, η Nestlé σκοπεύει να επικεντρωθεί στις premium μάρκες της, όπως οι Garden of Life, Solgar και Pure Encapsulations, σύμφωνα με την τελευταία παρουσίαση αποτελεσμάτων.

«Τα brands χαμηλότερης κατηγορίας ανήκουν σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τμήμα με ελάχιστα εμπόδια εισόδου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε εμπορευματοποίηση, ενώ η ιδιωτική ετικέτα τυπικά έχει χαμηλά περιθώρια κέρδους και δεν είναι ιδανική επιλογή για μια εταιρεία με ισχυρό brand», ανέφερε ο αναλυτής της Kepler Cheuvreux, Jon Cox.