Η μετοχή της Hennes & Mauritz (H&M) εκτοξεύτηκε στη συνεδρίαση της Πέμπτης, καταγράφοντας άνοδο έως και 12% στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης -τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο της τελευταίας χρονιάς- μετά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων τριμήνου που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της αγοράς. Τα στοιχεία ενισχύουν την εκτίμηση ότι η στρατηγική της εταιρείας, με επίκεντρο το βασικό brand H&M, την εντατικοποίηση των διαφημιστικών δαπανών και τον αυστηρό έλεγχο κόστους, αποδίδει και σταδιακά εδραιώνει την πολυπόθητη ανάκαμψη του σουηδικού ομίλου.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (λειτουργικά κέρδη) για το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 4,9 δισ. κορώνες Σουηδίας (περίπου 520 εκατ. δολάρια), σημαντικά υψηλότερα από τα 3,7 δισ. κορώνες που προέβλεπαν οι αναλυτές. Το λειτουργικό περιθώριο διαμορφώθηκε στο 8,6%, έναντι του μεσοπρόθεσμου στόχου 10% που έχει θέσει η διοίκηση. Οι καθαρές πωλήσεις έφτασαν τα 57 δισ. κορώνες, σε γραμμή με τις εκτιμήσεις.
Η εταιρεία αποδίδει την υπεραπόδοση σε έναν συνδυασμό παραγόντων: αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης που προσέλκυσε περισσότερους καταναλωτές τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καλύτερη διαχείριση αποθεμάτων, αλλά και ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στις αρχές του φθινοπώρου που στήριξαν τη ζήτηση για τις νέες συλλογές. Σημαντική συμβολή είχαν και οι προσφορές σε τιμές, που ενίσχυσαν τον όγκο πωλήσεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντάνιελ Έρβερ, επισήμανε ότι η βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους, η ισχυρότερη πρόταση αξίας προς τον καταναλωτή και η συγκράτηση του κόστους έχουν ενισχύσει τη λειτουργική κερδοφορία. Αναλυτές της Bloomberg Intelligence εκτίμησαν ότι η τάση δείχνει πως ο στόχος για λειτουργικό περιθώριο 10% μπορεί να καταστεί εφικτός.
Σημαντικό στοιχείο για την αγορά είναι ότι το τρίτο τρίμηνο αποτέλεσε το δεύτερο συνεχόμενο στο οποίο η H&M ξεπέρασε τις προβλέψεις. Αυτό θεωρείται ένδειξη ότι η στρατηγική της διοίκησης αποδίδει και ότι μπορεί να οδηγήσει σε πιο μόνιμη ανάκαμψη πωλήσεων.
Όσον αφορά τις προοπτικές, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις για τον Σεπτέμβριο — πρώτο μήνα του νέου οικονομικού τριμήνου — κινούνται σε επίπεδα παρόμοια με εκείνα της περσινής χρονιάς, παρά τη δύσκολη σύγκριση, καθώς τότε οι πωλήσεις είχαν ενισχυθεί κατά 11% λόγω χαμηλότερων θερμοκρασιών και νέας τοποθέτησης της μάρκας. Οι αναλυτές της RBC Capital Markets χαρακτήρισαν τα στοιχεία «ανθεκτική επίδοση», ελαφρώς καλύτερη από τις προσδοκίες.
Η H&M ωστόσο προειδοποίησε ότι στο τέταρτο τρίμηνο το κόστος εκπτώσεων θα είναι υψηλότερο, κυρίως επειδή το φετινό Black Friday πέφτει μία ημέρα νωρίτερα. Παράλληλα, ενώ εξωτερικοί παράγοντες αναμένεται να έχουν ελαφρώς θετική επίδραση σε σχέση με πέρσι, η εταιρεία τόνισε ότι η συνεισφορά θα είναι μικρότερη από αυτήν του τρίτου τριμήνου, καθώς οι υψηλότεροι δασμοί στις εισαγωγές αναμένεται να πιέσουν τα περιθώρια κέρδους.
Η επίδοση της H&M έρχεται σε μια περίοδο που ο κλάδος της ένδυσης εμφανίζει σημάδια σταθεροποίησης. Ο ανταγωνιστής της, ο ισπανικός κολοσσός Inditex (ιδιοκτήτης της Zara), είχε ήδη ανακοινώσει ισχυρή έναρξη φθινοπωρινής σεζόν, επιβεβαιώνοντας ότι οι μεγάλες αλυσίδες fast fashion επωφελούνται από τη συγκράτηση τιμών και την προσαρμογή στις νέες καταναλωτικές τάσεις.
Η H&M συνεχίζει παράλληλα την παγκόσμια ανάπτυξή της, με το πιο πρόσφατο βήμα να είναι το άνοιγμα ενός νέου flagship καταστήματος στο Σάο Πάολο, το πρώτο στη Βραζιλία, διευρύνοντας έτσι την παρουσία της σε περισσότερες από 50 χώρες.