Η Robert Bosch GmbH, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτου στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην περικοπή περίπου 13.000 θέσεων εργασίας μέχρι το 2030, λόγω της αυξανόμενης πίεσης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η μείωση αυτή αντιστοιχεί περίπου στο 3% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της εταιρείας και θα επηρεάσει κυρίως εγκαταστάσεις στη Γερμανία. Η απόφαση αυτή έρχεται ως συνέχεια μιας σειράς απολύσεων που έχει ήδη πραγματοποιήσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, καθώς το τμήμα εξαρτημάτων αυτοκινήτων παρουσιάζει ετήσιο έλλειμμα ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ.
Η Bosch αντιμετωπίζει έντονες προκλήσεις, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου παραμένει υποτονική, ενώ ο ανταγωνισμός από Κινέζους κατασκευαστές εντείνεται. Παράλληλα, τα υψηλά ενεργειακά κόστη και οι αυξημένες δαπάνες προσωπικού λόγω δημογραφικών πιέσεων στη Γερμανία επιβαρύνουν περαιτέρω την κατάσταση.
Η εταιρεία, αν και έχει επενδύσει σημαντικά σε νέες τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο, δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της αγοράς και να παραμείνει κερδοφόρα στον τομέα της κινητικότητας.
Στη Στουτγκάρδη οι περισσότερες περικοπές
Οι μεγαλύτερες περικοπές θέσεων εργασίας θα πραγματοποιηθούν στην ιστορική έδρα της Bosch στην περιοχή της Στουτγκάρδης. Συγκεκριμένα, στο Feuerbach, όπου η εταιρεία κατασκευάζει εξαρτήματα για κινητήρες ντίζελ και επενδύει στην τεχνολογία υδρογόνου, θα χαθούν περίπου 3.500 θέσεις έως το 2030.
Στο Schwieberdingen θα περικοπούν 1.750 θέσεις λόγω μειωμένων παραγγελιών και καθυστερημένης εισαγωγής νέων τεχνολογιών. Στη Waiblingen, η Bosch σχεδιάζει να κλείσει έως το 2028 ένα εργοστάσιο 560 εργαζομένων που κατασκευάζει συνδέσμους για την αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ στη Bühl, όπου κατασκευάζονται μικροί ηλεκτροκινητήρες, θα περικοπούν περίπου 1.550 θέσεις. Επιπλέον, στην πόλη Homburg, όπου η παραγωγή επικεντρώνεται κυρίως σε εξαρτήματα για φορτηγά ντίζελ, θα χαθούν 1.250 θέσεις εργασίας.
Η διοίκηση της εταιρείας δήλωσε ότι έχει ήδη ενημερώσει τους εργαζομένους και τα σωματεία τους, υπογραμμίζοντας ότι θα αναζητηθούν κοινωνικά υπεύθυνες λύσεις όπου είναι δυνατόν. Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση τόνισε ότι χρειάζεται άμεση δράση για να αποκατασταθεί η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.
Ο Markus Heyn, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch και υπεύθυνος για τον τομέα αυτοκινήτου, σημείωσε πως οι γεωπολιτικές εξελίξεις και τα εμπορικά εμπόδια, όπως οι δασμοί, δημιουργούν σημαντικές αβεβαιότητες για όλες τις εταιρείες και ότι ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο. Η Bosch, όπως δήλωσε, στοχεύει να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες ανάπτυξης όπου υπάρχουν και να προετοιμάσει τις εγκαταστάσεις της παγκοσμίως για το μέλλον.
Πλήγμα για την κυβέρνηση Μερτς
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί επίσης πλήγμα για την κυβέρνηση του καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς, καθώς η Γερμανία συνεχίζει να χάνει θέσεις εργασίας σε βασικούς βιομηχανικούς τομείς όπως ο χάλυβας, τα χημικά και η αυτοκινητοβιομηχανία. Παρά τις προσπάθειες του Μερτς να ενισχύσει τη βιομηχανία μέσω επενδυτικών προγραμμάτων και της πρωτοβουλίας «Made for Germany», την οποία στήριξε και η Bosch, οι πιέσεις παραμένουν έντονες. Ο Stefan Grosch, διευθυντής προσωπικού της Bosch, δήλωσε πως η Γερμανία παραμένει κομβικής σημασίας για την εταιρεία, αλλά για να μπορέσει να διατηρήσει τη θέση της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, πρέπει να γίνει πιο αποδοτική και ευέλικτη. Η Bosch απασχολούσε περίπου 417.900 εργαζόμενους στο τέλος του προηγούμενου έτους και αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και πιο ιστορικούς προμηθευτές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.