Lufthansa: 4.000 απολύσεις για εξοικονόμηση 300 εκατ. ετησίως

Η Lufthansa σχεδιάζει να μειώσει 4.000 θέσεις εργασίας για να αυξήσει την κερδοφορία κατά 300 εκατ. ευρώ ετησίως

Ο διευθύνων σύμβουλος Lufthansa, Kάρστεν Σπόχρ © EPA/Oliver Roesler / DEUTSCHE LUFTHANSA AG HANDOUT

Η Deutsche Lufthansa AG σχεδιάζει να απολύσει 4.000 υπαλλήλους διοικητικού προσωπικού έως το 2030, την πιο δραστική μείωση προσωπικού στην μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης από τότε που η πανδημία έπληξε τον κλάδο, καθώς η αεροπορική εταιρεία επιδιώκει να βελτιώσει την κερδοφορία της.

Η μείωση των θέσεων εργασίας θα πραγματοποιηθεί μέσω της ψηφιοποίησης, της αυτοματοποίησης και της ενοποίησης των διαδικασιών, με το μεγαλύτερο μέρος των περικοπών να πραγματοποιείται στη Γερμανία, σύμφωνα με δήλωση που προηγήθηκε της ημέρας κεφαλαιαγοράς της εταιρείας τη Δευτέρα στο Μόναχο. Η κίνηση αυτή αναμένεται να αποφέρει ετήσια εξοικονόμηση περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Lufthansa.

Η Lufthansa ξεκινά το πιο εκτεταμένο πρόγραμμα εξοικονόμησης των τελευταίων ετών, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει τις συνέπειες των απεργιών, των καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών και της υποαπόδοσης της κύριας αεροπορικής γραμμής, που επιβαρύνουν τα αποτελέσματα. Πέρυσι, ο όμιλος αναγκάστηκε να μειώσει δύο φορές τις προβλέψεις του και δεν κατάφερε να επιτύχει τους μεσοπρόθεσμους στόχους περιθωρίου κέρδους που είχε θέσει για το 2021.

Για το τελευταίο μέρος της δεκαετίας, η Lufthansa δήλωσε ότι επιδιώκει πλέον να επιτύχει ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,9 δισεκατομμύρια δολάρια) από το 2028 έως το 2030 και προσαρμοσμένη απόδοση του απασχολούμενου κεφαλαίου 15% έως 20%. Το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο θα κυμανθεί στο 8-10% σε αυτό το χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την Lufthansa.

Ενισχύεται 1,2% η μετοχή της Lufthansa

Η Lufthansa σημείωσε άνοδο κατά 9 σεντς, ή 1,2%, στα 7,8 ευρώ στις πρώτες συναλλαγές στη Φρανκφούρτη. Η μετοχή είχε σημειώσει άνοδο 27% σε αξία φέτος.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Carsten Spohr έχει ήδη θεσπίσει ορισμένες οργανωτικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της συγκέντρωσης των λειτουργιών των αεροπορικών εταιρειών. Η αεροπορική εταιρεία αντιμετωπίζει και πάλι μια νέα απειλή εργασιακών αναταραχών, με τους πιλότους να ολοκληρώνουν την ψηφοφορία για την απεργία την Τρίτη μέσω του συνδικάτου Vereinigung Cockpit. Η κίνηση αυτή ενδέχεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για νέες απεργίες που θα μπορούσαν να διαταράξουν τις δραστηριότητες και τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας.

Εν τω μεταξύ, οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών καθυστερούν την ανανέωση του στόλου της Lufthansa και τη μετάβαση σε μοντέλα με μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου. Η κυκλοφορία της νέας καμπίνας Allegris premium αντιμετωπίζει εμπόδια. Η πιστοποίηση για τα καθίσματα business class στο Boeing 787-9 εξακολουθεί να εκκρεμεί, αναγκάζοντας την αεροπορική εταιρεία να κρατήσει τα καθίσματα κλειστά για τους επιβάτες μέχρι την έγκριση.

Η Lufthansa δήλωσε ότι αναμένει να προσθέσει περισσότερα από 230 αεροσκάφη έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων 100 αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων.

Πέρα από τις πτήσεις επιβατών, η Lufthansa στηρίζεται επίσης στην ανάπτυξη των άλλων τμημάτων της. Η Lufthansa Technik, ο κλάδος συντήρησης αεροσκαφών της, επεκτείνεται στον αναπτυσσόμενο τομέα της άμυνας, ενώ η μονάδα μεταφοράς φορτίων της επιδιώκει να καταστεί ένας από τους τρεις κορυφαίους αερομεταφορείς παγκοσμίως.