Nike: Αύξηση εσόδων στα 11,72 δισ. το τρίμηνο, βαρίδι η Κίνα

Τα έσοδα της Nike για το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 1% σε 11,72 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών

O Διευθύνων Σύμβουλος της Nike, Elliott Hill © Nike

Η Nike κατέγραψε απρόσμενη αύξηση των πωλήσεων στο τελευταίο τρίμηνο, χάρη στη δυνατή της παρουσία στη Βόρεια Αμερική, ωστόσο προειδοποίησε ότι οι δυσκολίες στην κινεζική αγορά ενδέχεται να περιορίσουν την περαιτέρω πρόοδο στην ανάκαμψή της.

Η μάρκα αθλητικών ειδών ανακοίνωσε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1% στο τελευταίο τρίμηνο, αντιστρέφοντας την πτώση των τελευταίων τριμήνων και ξεπερνώντας τις προηγούμενες προβλέψεις για μείωση της τάξης του 5%. Αναμένει μείωση των εσόδων σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στο τρέχον τρίμηνο, σημειώνοντας ότι η ανάκαμψή της ενδέχεται να μην ακολουθήσει μια ευθεία πορεία, καθώς τμήματα της δραστηριότητάς της ανακάμπτουν σε διαφορετικά χρονοδιαγράμματα.

«Η πρόοδος δεν θα είναι απόλυτα γραμμική, αλλά η κατεύθυνση είναι», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Elliott Hill κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνδιάσκεψης με αναλυτές. «Στην τελευταία μας τηλεφωνική συνδιάσκεψη, είπα ότι ήρθε η ώρα να γυρίσουμε σελίδα και πιστεύω ότι αυτό το τρίμηνο αντικατοπτρίζει τους πολλούς τρόπους με τους οποίους το κάνουμε αυτό».

Αύξηση εσόδων της Nike με ώθηση από Βόρεια Αμερική, βαρίδι η Κίνα

Τα πρόσφατα τριμηνιαία αποτελέσματα της Nike ενισχύθηκαν από τη βελτίωση των τάσεων στη Βόρεια Αμερική, την μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4%, ωθούμενες από τη διψήφια αύξηση στις κατηγορίες του τρεξίματος, της προπόνησης και του μπάσκετ.

Η χονδρική δραστηριότητα της περιοχής επέστρεψε επίσης σε τροχιά ανάπτυξης, εν μέρει χάρη στην επέκταση της διανομής, σύμφωνα με την εταιρεία, η οποία σημείωσε ότι οι πωλήσεις από την επανέναρξη του καταστήματός της στο Amazon.com ήταν ισχυρότερες από το αναμενόμενο.

Η μετοχή αυξήθηκε κατά 4,1% στα 72,62 δολάρια στις συναλλαγές αργά το απόγευμα της Τρίτης. Οι μετοχές έχουν υποχωρήσει κατά 7,9% από την αρχή του έτους μέχρι το κλείσιμο της αγοράς.

Η Nike προειδοποίησε ότι άλλες περιοχές και τμήματα της αγοράς ενδέχεται να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να ανακάμψουν, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την Κίνα, όπου η κίνηση συνεχίζει να μειώνεται και οι διαδικτυακές προσφορές παραμένουν υψηλές. Οι πωλήσεις στην περιοχή μειώθηκαν κατά 9% το τελευταίο τρίμηνο.

«Δεν θα ανακάμψουν όλα τα αθλήματα, τα κανάλια ή οι χώρες με τον ίδιο ρυθμό», δήλωσε ο Hill.

Η εταιρεία αναμένει επίσης ότι μέρος της προόδου της θα επηρεαστεί αρνητικά από τα υψηλότερα αμοιβαία δασμολογικά ποσοστά, προβλέποντας δασμολογικές επιβαρύνσεις ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, από 1 δισεκατομμύριο δολάρια που είχε προβλέψει προηγουμένως.

«Είμαστε επίσης ρεαλιστές ως προς το ότι αναστρέφουμε την πορεία της επιχείρησής μας ενόψει των επιφυλακτικών καταναλωτών, της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς και των ομάδων που εξακολουθούν να προσαρμόζονται στο Sport Offense», δήλωσε ο Hill, χρησιμοποιώντας το όνομα που έχει δώσει η εταιρεία στη στρατηγική αναστροφής της. «Γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλά να αποδείξουμε».

Τα περιθώρια κέρδους κατά το τελευταίο τρίμηνο μειώθηκαν λόγω της χαμηλότερης μέσης τιμής πώλησης, που αντανακλά τις υψηλότερες εκπτώσεις, καθώς και των υψηλότερων δασμών στη Βόρεια Αμερική, ανέφερε η εταιρεία.

Κατά το τρίμηνο, τα κέρδη μειώθηκαν στα 727 εκατομμύρια δολάρια, ή 49 σεντς ανά μετοχή, σε σύγκριση με 1,05 δισεκατομμύρια δολάρια, ή 70 σεντς ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα. Οι αναλυτές που ρωτήθηκαν από την FactSet είχαν προβλέψει κέρδη 27 σεντς ανά μετοχή.

Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 11,72 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας τα 10,99 δισεκατομμύρια δολάρια που είχαν προβλέψει οι αναλυτές.

Τα άμεσα έσοδα μειώθηκαν κατά 4% στα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα από τις χονδρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% στα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια