Βρετανία: Πόλεμος τιμών στα σούπερ μάρκετ, αντεπίθεση Tesco

Η Tesco κερδίζει έδαφος στον πόλεμο τιμών των σούπερ μάρκετ. Το πλεονέκτημα Clubcard και οι private label για την ανταγωνιστικότητα

Tesco © Unsplash

Η Tesco ξεχωρίζει στον πόλεμο τιμών στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας. Οι επενδυτές της Tesco Plc φαίνεται πως έχουν αφήσει πίσω τους τους φόβους για έναν καταστροφικό πόλεμο τιμών στον βρετανικό κλάδο λιανικής τροφίμων, καθώς η μετοχή της εταιρείας έχει ανακάμψει πάνω από 40% από τα χαμηλά του Απριλίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από το 2013, ενόψει των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου που αναμένονται την Πέμπτη.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Tesco θα μπορούσε να αναθεωρήσει ανοδικά τις προβλέψεις της για το έτος και να ανακοινώσει τη μεγαλύτερη αύξηση ενδιάμεσου μερίσματος των τελευταίων τριών ετών. Τόσο η Goldman Sachs, όσο και η BNP Paribas Exane, έχουν αυξήσει τις τιμές-στόχους τους για τη μετοχή τις τελευταίες εβδομάδες, μεταδίδει το Bloomberg.

Αντεπίθεση Tesco μετά από δύσκολο ξεκίνημα στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας

Η Tesco ξεκίνησε το 2025 με απώλειες, μετά τις επιθετικές μειώσεις τιμών της Asda, που στόχευαν στην ανάκτηση χαμένου μεριδίου αγοράς. Η μετοχή βρέθηκε σε χαμηλό εννέα μηνών, ενώ η διοίκηση προειδοποιούσε για πιέσεις στα κέρδη λόγω αυξημένου κόστους και σκληρότερου ανταγωνισμού.

Ωστόσο, η ανάκαμψη υπήρξε σταθερή και εντυπωσιακή. Τα στοιχεία του κλάδου δείχνουν ότι η Tesco συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς, καθώς η στρατηγική εξίσωσης τιμών με τους εκπτωτικούς ανταγωνιστές της αρχίζει να αποδίδει. Παράλληλα, οι πωλήσεις ενισχύονται από τις premium σειρές προϊόντων όπως η “Finest”, αλλά και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label).

Clubcard: Στρατηγικό Πλεονέκτημα Tesco στα σούπερ μάρκετ

Ένα από τα ισχυρότερα όπλα της Tesco είναι το πρόγραμμα επιβράβευσης Clubcard, το οποίο σύμφωνα με τη Statista αριθμεί πάνω από 22 εκατομμύρια νοικοκυριά (ως τις αρχές του 2024). Η πλατφόρμα αυτή παρέχει πολύτιμα δεδομένα για την προώθηση εξατομικευμένων προσφορών, καθώς και εμπορικές ευκαιρίες για τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών.

«Οι πελάτες συνεχίζουν να αναγνωρίζουν την αξία της πρότασης της Tesco», αναφέρουν οι αναλυτές της Bernstein. Αντίθετα, η Asda φαίνεται να αδυνατεί να αποτελέσει πραγματική απειλή, καθώς εξακολουθεί να χάνει μερίδιο αγοράς.

Η τιμολογιακή πολιτική ενισχύει τα μερίδια, περιορίζει τα περιθώρια

Παρά τη θετική δυναμική, η εστίαση της Tesco στις χαμηλές τιμές ενδέχεται να περιορίσει τις δυνατότητες για σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, σύμφωνα με τον αναλυτή της Bloomberg Intelligence, Charles Allen. Η Asda επίσης ενδέχεται να ενισχύσει την επιθετικότητά της, καθώς επιλύει εσωτερικά ζητήματα.

Ο αναλυτής της Barclays, James Anstead, επισημαίνει ότι η Tesco φαίνεται ικανή να κινηθεί προς το άνω εύρος των προβλέψεών της —ή και να το ξεπεράσει— αλλά σημειώνει ότι οι επόμενοι έξι μήνες μπορεί να κρύβουν ανατροπές στο ανταγωνιστικό πεδίο.

Η μετοχή της Tesco και η αποτίμηση

Παρά την ισχυρή απόδοση της μετοχής, ορισμένοι αναλυτές προειδοποιούν ότι το ανοδικό περιθώριο είναι πλέον περιορισμένο. Η μετοχή της Tesco διαπραγματεύεται με δείκτη P/E 15,3x επί των εκτιμώμενων κερδών —η υψηλότερη αποτίμηση των τελευταίων πέντε ετών.

«Η αποτίμηση ανεβάζει τον πήχη βραχυπρόθεσμα», σημειώνει ο Chris Beauchamp της IG Group. «Ωστόσο, αν η εταιρεία συνεχίσει να πετυχαίνει στόχους ανάπτυξης πωλήσεων, μια ήπια διόρθωση μετά τα αποτελέσματα ίσως αποδειχθεί καλή ευκαιρία για επενδυτές».

Η Tesco φαίνεται να έχει ανακτήσει τον έλεγχο στον ανταγωνιστικό αγώνα τιμών του βρετανικού λιανεμπορίου, με συνδυασμό έξυπνης τιμολόγησης, ισχυρού brand loyalty και προϊόντων υψηλής ποιότητας. Παρότι η αγορά προεξοφλεί ήδη πολλά από τα θετικά, τα επικείμενα αποτελέσματα εξαμήνου αναμένεται να είναι κρίσιμο σημείο καμπής — είτε για την επιβεβαίωση της ηγετικής θέσης, είτε για επανεκτίμηση των προσδοκιών.