Η Shein, ο κινεζικής προέλευσης όμιλος fast fashion, ανακοίνωσε το άνοιγμα των πρώτων μόνιμων φυσικών καταστημάτων της στη Γαλλία, σηματοδοτώντας την είσοδό της στο παραδοσιακό λιανεμπόριο.
Η αρχή θα γίνει στο Παρίσι, με χώρο εντός πολυκαταστήματος, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα καταστήματα σε Ντιζόν, Ρενς, Γκρενόμπλ, Ανζέ και Λιμόζ. Τα νέα σημεία πώλησης θα λειτουργούν με το μοντέλο «shop-in-shop» μέσα σε αλυσίδες όπως τα BHV Marais και Galeries Lafayette, σε συνεργασία με τον όμιλο Société des Grands Magasins (SGM). Η εταιρεία εκτιμά ότι η επέκταση αυτή θα δημιουργήσει περίπου 200 νέες θέσεις εργασίας στη Γαλλία, ενώ τονίζει ότι στόχος της είναι να συμβάλει στην «αναζωογόνηση των εμπορικών κέντρων και πολυκαταστημάτων» της χώρας.
Shein: Γιατί επέλεξε τη Γαλλία;
Σε δηλώσεις της στο BBC, η Shein εξήγησε πως η «παγκόσμια επιρροή της γαλλικής μόδας» καθιστά τη χώρα ιδανικό πεδίο για να δοκιμάσει τη μετάβαση από τον αποκλειστικά ψηφιακό κόσμο σε μια πιο υβριδική παρουσία που περιλαμβάνει και φυσικά καταστήματα.
Μέχρι σήμερα η Shein περιοριζόταν σε προσωρινά pop-up stores σε πόλεις όπως η Μαδρίτη και το Παρίσι, χωρίς να έχει μόνιμη φυσική παρουσία. Η κίνηση αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς έρχεται λίγους μήνες μετά την ψήφιση νομοσχεδίου στη Γαλλία (Ιούνιος 2025) που στοχεύει στη ρύθμιση της fast-fashion βιομηχανίας, θέτοντας περιορισμούς και απαγορεύοντας τη διαφήμιση εταιρειών όπως η Shein και η Temu.
Παρά τη δυναμική ανάπτυξή της, η Shein συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο σφοδρής κριτικής. Περιβαλλοντικές οργανώσεις και φορείς εργασιακών δικαιωμάτων επισημαίνουν τον αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα του fast fashion, καθώς και τις αμφισβητούμενες συνθήκες εργασίας στην αλυσίδα παραγωγής της.
Μάλιστα, έρευνα της ελβετικής ΜΚΟ Public Eye το 2024 είχε καταγράψει ότι εργαζόμενοι σε ορισμένους προμηθευτές της Shein εργάζονταν έως και 75 ώρες την εβδομάδα, παρά τις υποσχέσεις της εταιρείας για βελτίωση των συνθηκών.
Shein: Από startup σε παγκόσμιο κολοσσό
Η Shein ιδρύθηκε το 2008 από τον Chris Xu, έναν επιχειρηματία χωρίς καμία εμπειρία στον χώρο της μόδας, με έδρα στη Νότια Κίνα και πλέον στη Σιγκαπούρη, και μέσα σε λίγα χρόνια εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους «παίκτες» του fast fashion διεθνώς. Σήμερα, εξυπηρετεί πελάτες σε περισσότερες από 150 χώρες, βασιζόμενη σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που στηρίζεται στην ταχύτατη και χαμηλού κόστους παραγωγή ρούχων, πάντα προσανατολισμένων στις τελευταίες τάσεις.
Διαβάστε περισσότερα στο thefashionbible.gr