Η Ελλάδα επιστρέφει στον στρατηγικό χάρτη της Club Med, σχεδόν 70 χρόνια μετά το πρώτο της resort στην Κέρκυρα. Μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης ύψους 30 εκατ. ευρώ στο Club Med Gregolimano, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stéphane Maquaire επιβεβαιώνει, μέσα από τη συνέντευξή του στη Les Echos, ότι η επέκταση στην Μεσόγειο βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του διεθνούς brand.
«Είμαστε μικροί στη Μεσόγειο, πρέπει να ξαναρχίσουμε την ανάπτυξή μας εκεί. Εξάλλου, ονομαζόμαστε Club Med!», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Maquaire, υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος, μετά από δύο δεκαετίες επικέντρωσης στις Άλπεις και στα ορεινά resorts, σχεδιάζει να ενισχύσει τη θέση του στα παραθαλάσσια θέρετρα.
Club Med: Από το Gregolimano σε μια νέα εποχή επενδύσεων
Η ανακαίνιση του Club Med Gregolimano, του μοναδικού resort της εταιρείας στην Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το 2024, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας φάσης για την παρουσία του brand στη χώρα. Το έργο εντάσσεται στο διεθνές πλάνο μετασχηματισμού της Club Med προς μια premium all-inclusive εμπειρία.
Η επένδυση περιλάμβανε την αύξηση της δυναμικότητας του resort από 439 σε 497 δωμάτια, τον εκσυγχρονισμό των κοινόχρηστων χώρων, την κατασκευή νέας πτέρυγας μέσα στο πευκοδάσος, την αναβάθμιση του spa και των αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς και την ενσωμάτωση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης. Το Gregolimano στοχεύει πλέον στην απόκτηση της περιβαλλοντικής πιστοποίησης BREEAM, ενώ απασχολεί περίπου 300 κατοίκους της περιοχής και συνεργάζεται με τοπικές επιχειρήσεις για το 90% των υπηρεσιών του.
Κατά την περσινή τελετή εγκαινίων, ο πρώην πρόεδρος του ομίλου Henri Giscard d’Estaing είχε τονίσει ότι «το Gregolimano εκφράζει περισσότερο από ποτέ τον σύγχρονο χαρακτήρα των Club Med, προσφέροντας διακοπές για ζευγάρια και οικογένειες που αγαπούν τα σπορ, τη δραστηριότητα και την αυθεντική, φιλική ατμόσφαιρα».
Νέος προσανατολισμός στη Μεσόγειο
Ο Stéphane Maquaire, που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας μετά την αποχώρηση του Giscard d’Estaing, δηλώνει αποφασισμένος να επιταχύνει τον ρυθμό ανάπτυξης. Όπως τόνισε στη συνέντευξή του, ο κίνδυνος για την Club Med είναι να «βρεθεί πολύ μικρή σε έναν κόσμο μεγάλων τουριστικών φορέων».
Η νέα στρατηγική δεν αμφισβητεί την αναβάθμιση της ποιότητας που επιτεύχθηκε τα τελευταία χρόνια – αντίθετα, στοχεύει στην εδραίωση και επέκτασή της. Ο CEO μίλησε για μια φάση «πραγματιστικής επιτάχυνσης», με πιθανές εξαγορές ή αναλήψεις υφιστάμενων εγκαταστάσεων, που θα μπορούσαν να ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της Club Med. Μια τέτοια κίνηση θα επέτρεπε στον όμιλο να διευρύνει γρήγορα την παρουσία του στη Μεσόγειο, χωρίς να απαιτηθεί πολυετής διαδικασία αδειοδοτήσεων και νέων κατασκευών.
«Η τοποθεσία δεν έχει καμία σχέση με την ποιότητα», τόνισε ο Maquaire, απορρίπτοντας την άποψη ότι η Μεσόγειος δεν προσφέρεται για πολυτελή προϊόντα. «Το να λες ότι η Μεσόγειος είναι χαμηλής ποιότητας, σημαίνει ότι δεν γνωρίζεις καλά αυτή τη γεωγραφική ζώνη», πρόσθεσε με νόημα.
Η Ελλάδα ως φυσικός προορισμός για την επόμενη φάση
Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας, η τουριστική της ωριμότητα και η ύπαρξη ανεπτυγμένου δικτύου υποδομών καθιστούν τη χώρα ιδανικό πεδίο για την επανατοποθέτηση της Club Med στη Μεσόγειο. Παράλληλα, η έντονη επενδυτική δραστηριότητα διεθνών ομίλων στα παραθαλάσσια resorts της χώρας (Four Seasons, Mandarin Oriental, One&Only, Sani/Ikos) δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον υψηλών προδιαγραφών, όπου η Club Med μπορεί να επανέλθει με νέα projects ή στρατηγικές συνεργασίες.
Αν και ο όμιλος δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημα νέα επένδυση στην Ελλάδα, κύκλοι της αγοράς θεωρούν ότι το επόμενο βήμα θα αφορά την ενίσχυση της παρουσίας του brand στα ελληνικά νησιά, πιθανώς μέσω συνεργασιών με τοπικούς επενδυτές ή developers.
Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα ενισχύουν τη στρατηγική επενδύσεων
Τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2025 δείχνουν έναν όμιλο σε ανοδική τροχιά:
- Ο κύκλος εργασιών (Business Volume) ανήλθε σε 1,175 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σταθερές ισοτιμίες.
- Τα λειτουργικά κέρδη από resorts ανήλθαν σε 155 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 17%.
- Το μέσο ημερήσιο έσοδο ανά δωμάτιο (ADR) αυξήθηκε κατά 5%, στα 257 ευρώ, ενώ ο δείκτης πληρότητας παρέμεινε σταθερός στο 70%.
- Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν, όπως ανέφερε ο Maquaire, «την ανθεκτικότητα και την κερδοφορία του premium all-inclusive μοντέλου του Club Med, ακόμη και μέσα σε ένα αβέβαιο γεωοικονομικό περιβάλλον».
- Η στρατηγική διαφοροποίησης με στροφή προς τις πολυτελείς εμπειρίες διαμονής, αλλά και η επένδυση στην καινοτομία και την τεχνητή νοημοσύνη, έχουν αναβαθμίσει το προφίλ του brand, εδραιώνοντας τη θέση του στην upscale αγορά φιλοξενίας.
Ένα brand που αναζητά μέγεθος και διαφοροποίηση
Ο νέος επικεφαλής της Club Med έχει θέσει στόχο τον διπλασιασμό του μεγέθους της εταιρείας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, συνδυάζοντας ανάπτυξη και βελτίωση της κερδοφορίας. Η επενδυτική αυτή πρόθεση ευθυγραμμίζεται με τη διεθνή αναπτυξιακή στρατηγική του Club Med, που το 2025 περιλαμβάνει νέα projects στην Ιταλία (San Sicario) και στον Καναδά (Tremblant), καθώς και σημαντικά έργα ανακαίνισης σε Ασία και Καραϊβική.
Με το Club Med Gregolimano να αποτελεί πλέον μοντέλο του νέου προφίλ της εταιρείας, η Ελλάδα φαίνεται έτοιμη να παίξει σημαντικό ρόλο στη νέα εποχή του ιστορικού brand.