Η Nestlé γνωστοποίησε ότι σχεδιάζει να μειώσει κατά 16.000 τις θέσεις εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, στο πλαίσιο της προσπάθειας να ενισχύσει την αποδοτικότητα της λειτουργίας της και να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων.
Την ανακοίνωση έκανε ο νέος CEO της εταιρείας, Φίλιπ Ναφρατίλ, πρώην επικεφαλής της Nespresso, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του μετά την απομάκρυνση του προκατόχου του, Λοράν Φρεξ. Ο Φρεξ αποπέμφθηκε τον Σεπτέμβριο λόγω προσωπικής σχέσης με υφιστάμενή του, που δεν είχε γνωστοποιηθεί.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της Nestlé μετά τις ανακοινώσεις για το πρόγραμμα περικοπών, που φέρνει μαζικές απολύσεις σε τμήματα του Ομίλου, σημειώνει άλμα 8%.
Η εταιρεία έχει περάσει πρόσφατα περίοδο διοικητικών ανακατατάξεων, με τον πρώην πρόεδρο Πολ Μπουλκ να αποχωρεί πρόωρα και τη θέση του να αναλαμβάνει ο Πάμπλο Ίσλα, πρώην CEO της Inditex, μόλις δύο εβδομάδες αργότερα.
Στο τρίτο τρίμηνο του έτους, η Nestlé πέτυχε αύξηση 1,5% στον δείκτη «real internal growth» (RIG), που αποτυπώνει την καθαρή αύξηση πωλήσεων σε όγκο. Η επίδοση αυτή ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών, που προέβλεπαν μόλις 0,3%, δίνοντας στον Ναφρατίλ ένα θετικό ξεκίνημα στη νέα του θέση.
Στο πλαίσιο των σχεδίων για βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, ο Ναφρατίλ ανέφερε πως περίπου 12.000 διοικητικές θέσεις εργασίας θα καταργηθούν, ενώ άλλες 4.000 θέσεις θα χαθούν από εργοστάσια και την εφοδιαστική αλυσίδα, στο πλαίσιο των ήδη υφιστάμενων μεταρρυθμίσεων. Σήμερα, η Nestlé απασχολεί συνολικά περίπου 277.000 εργαζόμενους παγκοσμίως.
Η δύσκολη εξίσωση για την Nestlé
Ο ελβετικός κολοσσός, γνωστός για προϊόντα όπως τα KitKat, Nespresso και Maggi, προσπαθεί να αναστρέψει την πτωτική πορεία των πωλήσεων και της μετοχής του, η οποία έχει επηρεαστεί από αυξημένα κόστη, υψηλό δανεισμό και πίεση από τους μετόχους.
Ο Ναφρατίλ τόνισε ότι η βασική στρατηγική της εταιρείας θα είναι πλέον η ανάπτυξη που βασίζεται στην αύξηση των όγκων πωλήσεων (RIG) και γνωστοποίησε πως ο στόχος για εξοικονόμηση κόστους αυξάνεται από τα 2,5 δισ. στα 3 δισ. ελβετικά φράγκα (περίπου 3,77 δισ. δολάρια) μέχρι το τέλος του 2027.
«Καλλιεργούμε μια κουλτούρα προσανατολισμένη στην απόδοση, που δεν συμβιβάζεται με την απώλεια μεριδίου αγοράς και επιβραβεύει την επιτυχία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ναφρατίλ. Και ξεκαθάρισε: «Ο κόσμος αλλάζει και η Nestlé οφείλει να προσαρμοστεί πιο γρήγορα».