Η μάχη των Box Now, Skroutz και ACS για τα μερίδια των lockers

Το 30% με 40% των παραδόσεων courier στην Ελλάδα γίνεται πλέον σε lockers. Ο ανταγωνισμός των Box Now, Skroutz και ACS σε 5.400 σημεία

Lockers (θυρίδες) Box Now © EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Μπαράζ επενδύσεων στην αγορά των lockers λαμβάνει χώρα αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα, αλλάζοντας ριζικά την αγορά ταχυμεταφορών, με τις παραδόσεις να φεύγουν από την πόρτα του καταναλωτή και να μετακινούνται πλέον προς τη… θυρίδα. Ήδη το 30%-40% των παραδόσεων στη χώρα μας γίνεται μέσω lockers, ποσοστό που σε ώριμες αγορές, όπως η Πολωνία και η Ρουμανία, φτάνει ακόμη και το 70%, υπογραμμίζοντας τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης.

Σήμερα, στην Ελλάδα, το δίκτυο ξεπερνά πλέον τις 270.000 θυρίδες σε 5.400 σημεία, διαμορφώνοντας μια νέα κανονικότητα στο last mile delivery. Οι τρεις μεγάλοι παίκτες της αγοράς, Box Now, Skroutz και ACS, ρίχνουν εκατομμύρια σε επενδύσεις, συμμαχίες και τεχνολογικές αναβαθμίσεις, διεκδικώντας μερίδιο από μια αγορά που εξελίσσεται σ’ έναν από τους πιο δυναμικούς και κερδοφόρους κλάδους του e-commerce.

Δεν είναι τυχαίο ότι και οι τρεις εταιρείες του χώρου διατηρούν φιλόδοξα σχέδια για την επέκτασή τους, τόσο το 2025 όσο και τα επόμενα χρόνια.

Box Now: Στόχος οι 200.000 θυρίδες

Η Box Now, θυγατρική του τσέχικου Emma Capital Group, έχει εξελιχθεί στον μεγαλύτερο πάροχο lockers στην Ελλάδα, με 2.200 σημεία και 163.000 θυρίδες, αριθμός που θα αγγίξει τις 200.000 έως τα τέλη του 2025. Έχοντας επενδύσει μέχρι σήμερα 45 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, έχει ήδη καταφέρει να δεκαπλασιάσει τον τζίρο της την τελευταία διετία, υπερ-δεκαπλασιάζοντας τον αριθμό των συνεργαζόμενων καταστημάτων σε μόλις τέσσερα χρόνια λειτουργίας.

Στον δρόμο προς το scale up, η εταιρεία που έχει αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο lockers στην Ελλάδα στοχεύει στη διεθνή επέκτασή της, την περαιτέρω ανάπτυξη στα ελληνικά νησιά, ενώ στοίχημα του management αποτελεί η επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας, με την Box Now να προσβλέπει -για πρώτη φορά- σε θετικό EBITDA κατά τη φετινή χρήση.

Η Box Now βάζει πλώρη για διπλασιασμό του τζίρου στα 30 εκατ. ευρώ μέσα στο 2025, από 15 εκατ. ευρώ το 2024 και μόλις 3 εκατ. ευρώ το 2023. Η εταιρεία, στην οποία μειοψηφική συμμετοχή έχει το Olympia Group, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, διαθέτει συνεργασίες με 6.500 καταστήματα, εκ των οποίων 1.500 προστέθηκαν στην τρέχουσα χρήση.

Το 2026 θα σηματοδοτήσει για την Box Now την περαιτέρω διεθνοποίηση της σε δύο διαστάσεις:

  1. Αφενός τη γεωγραφική επέκταση σε βασικές αγορές της Ευρώπης (με αιχμή Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Κροατία), με διασύνδεση όπου υπάρχει δίκτυο. Η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει διασυνοριακές αποστολές -αρχικά προς το Ηνωμένο Βασίλειο- μέσω συνεργασιών με διεθνείς carriers, όπως η DHL, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για πανευρωπαϊκή παρουσία.
  2. Πέρα από Κρήτη, Κέρκυρα, Λευκάδα, Σαλαμίνα, όπου έχει ήδη παρουσία, αλλά και τα νησιά της Ρόδου, της Μυτιλήνης, της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου, εντός διμήνου επεκτείνεται σε Κω, Μύκονο και Χίο.

Παράλληλα, το δίκτυο BOX NOW Stores αριθμεί 100 καταστήματα σε κομβικά σημεία, φιλοξενώντας μεγάλα lockers (>250 θυρίδες) για περιοχές με πολύ υψηλή ζήτηση.

Skroutz: Στόχος τα 2.300 σημεία έως το 2026

Η Skroutz, από την πλευρά της, ενισχύει στρατηγικά το δίκτυο των lockers της, επενδύοντας στη λογική του out of home delivery. Τα 1.962 Skroutz Point, με πάνω από 58.000 θυρίδες σε 70 πόλεις σε Ελλάδα και Κύπρο, καλύπτουν ήδη το 40% της επικράτειας, με στόχο τα 2.300 σημεία έως το 2026.

Η πρόσφατη συνεργασία με την ACS και τα πρατήρια Shell επεκτείνει ουσιαστικά τη γεωγραφική κάλυψη, ενισχύοντας την προσβασιμότητα για τους καταναλωτές. Η εταιρεία διευκρινίζει ότι η ανταπόκριση των καταναλωτών στις θυρίδες παραλαβής είναι εντυπωσιακή, καθώς, για παράδειγμα, πάνω από το 70% των επιστροφών πραγματοποιείται πλέον με απόθεση σ ένα Skroutz Point. Ταυτόχρονα, ο χρόνος παραλαβής έχει περιοριστεί σε 8-10 ώρες από τη στιγμή που το δέμα μπαίνει σε θυρίδα.

Απαντώντας στη ζήτηση, νέες πόλεις στην Ελλάδα (Κέρκυρα, Ρόδος, Ξάνθη και Κομοτηνή) έχουν αποκτήσει θυρίδες Skroutz Point, ενώ ακολουθούν τα Χανιά, η Αλεξανδρούπολη και οι Κυκλάδες (Σύρος, Μύκονος, Σαντορίνη, Νάξος, Πάρος). Παράλληλα, η Skroutz έχει κάνει ήδη τα πρώτα της βήματα στην Κύπρο, με Skroutz Point σε Λάρνακα, Λευκωσία, Λεμεσό και Αγία Νάπα, με τελικό στόχο να ξεπεράσουν τα 30 συνολικά σε όλες τις πόλεις της Κύπρου μέχρι το τέλος του έτους.

ACS: Το στοίχημα των lockers και η νέα φάση ανάπτυξης

Η ACS, μέλος του ομίλου Quest του Θεόδωρου Φέσσα, συνεχίζει τη στρατηγική της επένδυση στο last mile, με 20 εκατ. ευρώ να κατευθύνονται στην ανάπτυξη του δικτύου της. Ο στόχος είναι 1.500 lockers έως το τέλος του 2025 και τα 3.000 στη διετία, καθώς και η δημιουργία νέου hub στη Θεσσαλονίκη.

Η στρατηγική της ACS επικεντρώνεται στην αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη και τη διεύρυνση των καναλιών παράδοσης, καθώς το last mile εξελίσσεται πλέον σε βασικό πεδίο διαφοροποίησης και ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, οι καταναλωτές για πάνω από το 25% των παραγγελιών επιλέγουν ως τρόπο αποστολής τις θυρίδες, με το δίκτυό της να αριθμεί 50.000 lockers, κατά κύριο λόγο στην Αθήνα, και διασπορά σε Θεσσαλονίκη, στα νησιά και την υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ ο πήχης έχει μπει στις 60.000 θυρίδες μέχρι το τέλος του έτους, με προοπτική διπλασιασμού έως το 2026.

Ο όμιλος εστιάζει το ενδιαφέρον του στην ACS και την ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας ταχυμεταφορών στο last mile. Δεν είναι τυχαίο ότι από τα 55 εκατ.ευρώ των επενδύσεων, που έχει προϋπολογίσει για το 2025 η Info Quest, το 35% ήτοι περί τα 20 εκατ. ευρώ, θα κατευθυνθεί στην ACS. Θυμίζουμε ότι η Info Quest προχώρησε το 2024 σε πώληση του 20% της ACS στη γερμανική GLS έναντι 77 εκατ.ευρώ, με τη συμφωνία να προβλέπει δυνατότητα μεταβίβασης και του υπολοίπου 80%, είτε στις 31-10-2025, ή στις 30-10-2026, έναντι προσυμφωνημένου ελάχιστου τιμήματος 296 εκατ. ευρώ.