Majar: Η εμπορική εταιρεία τεχνολογίας που εξάγει σε 32 χώρες του κόσμου

Είσοδος από τη Majar σε νέες αγορές και προτάσεις από Κίνα για Κέντρο Διανομής Προϊόντων Τεχνολογίας στην Ελλάδα

Γιάννης Ματζαρίδης © ΔΤ

Μέσα σε μία 15ετία και παρά την οικονομική κρίση που μεσολάβησε, ο τζίρος της Majar – Αφοί Ματζαρίδη ΑΒΕΤΕ οκταπλασιάστηκε για τη Θεσσαλονικιώτικη εμπορική εταιρεία, που πραγματοποιεί το 60% των πωλήσεών της στη διεθνή αγορά, διανέμοντας προϊόντα, όπως και ολοκληρωμένες λύσεις τεχνολογίας, σε 32 αγορές του εξωτερικού.

Η Majar, που συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα ονόματα στην Τεχνολογία, για επαγγελματικές και καταναλωτικές λύσεις, καταφέρνει, αν και επιχείρηση εμπορική, να πραγματοποιεί εξαγωγές από τις ΗΠΑ έως το Χονγκ Κονγκ, την Κίνα και την Ισλανδία, ενώ έχει δεχθεί επανειλημμένα, έως και πολύ πρόσφατα, προτάσεις από Κινέζους επιχειρηματίες για τη δημιουργία, στην Ελλάδα, ενός Κέντρου Διανομής προϊόντων τεχνολογίας σε όλη την Ευρώπη.

Στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ευρώπης η Majar

Η εταιρεία, που το 2021 και το 2022 συμπεριλήφθηκε από τους Financial Times, στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ευρώπης, έχει καταφέρει να προλαβαίνει τις εξελίξεις στην τεχνολογία πριν αυτές αποκρυσταλλωθούν στη ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες, έχοντας παράλληλα γίνει ο πρεσβευτής των ευρωπαϊκών καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, σε αγορές τρίτων χωρών, ενώ ως πιστοποιημένος προμηθευτής του Αμερικανικού Στρατού έχει εκτελέσει, σε διάφορα μέρη της υφηλίου, πολλά έργα για τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ.

Όπως είπε στο powergame.gr o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Majar, Αντώνης Ι. Ματζαρίδης, το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στις μακροχρόνιες και πολύ καλές σχέσεις με μεγάλους παραγωγούς προϊόντων τεχνολογίας, στο «πάντρεμα» προϊόντων και υπηρεσιών για την παροχή ολοκληρωμένων τεχνολογικών λύσεων στους πελάτες της και στη διεθνοποίηση της δραστηριότητάς της.

«Το διεθνές εμπόριο είναι αναπόφευκτα εκτεθειμένο στις γεωπολιτικές αναταράξεις. Είχαμε, πριν από χρόνια, ανοίξει μία μικρή πόρτα στην αγορά της Ρωσίας, σε επόμενη φάση στην ουκρανική, αλλά αυτή η τεράστια αγορά έκλεισε με τον πόλεμο. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαμε ξαναρχίσει συνεργασίες στην αγορά του Ισραήλ, αγορά που και αυτή δέχθηκε πλήγματα λόγω του πολέμου. Αυτά και πολλά ακόμη αντιμετωπίζουν όσοι επιχειρούν στην παγκόσμια αγορά, ενώ οι ελληνικές εταιρείες έχουν επιπλέον να διαχειριστούν τη γραφειοκρατία και τις ανεπαρκείς υποδομές στη χώρα μας, ένα περιβάλλον που δεν βοηθάει την επιχειρηματικότητα».

matzaridis_antonis

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Majar, Αντώνης Ι. Ματζαρίδης © Μajar

«Όμως το εμπόριο είναι σχέσεις, είναι εμπιστοσύνη και, έχοντας κατακτήσει μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης με μεγάλους προμηθευτές μας, όπως για παράδειγμα με τη Philips, αναπτυχθήκαμε σε Ελλάδα και εξωτερικό, διανέμοντας κορυφαίες μπράντες στον τομέα της ψηφιακής σήμανσης αλλά και των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας», τόνισε ο Αντώνης Ματζαρίδης, αποκαλύπτοντας ότι η εταιρεία, που πρόσφατα μπήκε στην αγορά της Βοσνίας και βλέπει την αγορά του Μαρόκου, ετοιμάζεται να ανοίξει γραφεία και στην Αθήνα, καθώς στην περιοχή της πρωτεύουσας υλοποιεί τα περισσότερα έργα στην αγορά του εσωτερικού.

Ένας technology partner για όλον τον πλανήτη

«Είμαστε μία μικρή εταιρεία στην Ελλάδα, ένας technology partner, που προσπαθούμε με τα κιάλια να παρακολουθούμε όλον τον πλανήτη. Η πολυετής οικονομική κρίση κόστισε στην εταιρεία, η οποία σήμερα κατακτά στόχους που θα μπορούσε να έχει πιάσει πριν από είκοσι χρόνια. Αν δεν είχε μεσολαβήσει η κρίση, θα είχαμε πολύ μεγαλύτερη ανάπτυξη. Αν είχαμε μεταφέρει την εταιρεία σε χώρα της κεντρικής Ευρώπης, ο τζίρος μας θα ήταν στα 600-700 εκατ., όχι στα 25-27 εκατομμύρια. Επιλέξαμε ωστόσο να μείνουμε στην Ελλάδα και να διατηρήσουμε την έδρα μας στη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο κ. Ματζαρίδης.

Η Μajar ξεκίνησε το 1978, από τους αδελφούς Γιάννη και Γιώργο Ματζαρίδη, από ένα service ηλεκτρονικών συσκευών, στον αριθμό 131 της Μάρκου Μπότσαρη. Σήμερα την εταιρεία έχει αναλάβει και τρέχει η δεύτερη γενιά της επιχείρησης, με τον Γιάννη Ματζαρίδη να παρακολουθεί τις εξελίξεις ως επίτιμος πρόεδρος, κάνοντας συχνά μνεία στον αδελφό του, Γιώργο, που πριν από λίγα χρόνια έφυγε από τη ζωή.

Περίπτερο της Majar

Περίπτερο της Majar © Majar

Με οδηγό τις αλλαγές στην τεχνολογία

«Σε αυτά τα 48 χρόνια η Majar κυνηγούσε τις εξελίξεις στην τεχνολογία, πέντε φορές αλλάξαμε κατεύθυνση, προκειμένου να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες που ανοίγονταν στην αγορά», δήλωσε ο κ. Γιάννης Ματζαρίδης.

«Το 1978 ήταν η εποχή που ανέβαινε το hi-fi. Το 1980, ο επιχειρηματίας και καθηγητής του ΜΙΤ Amar Bose με κάλεσε στη Βοστώνη και αναλάβαμε τις πωλήσεις και το service της Bose στη Βόρειο Ελλάδα. Ακολούθησε μία λαμπρή δεκαετία, μέχρι που η Bose εγκατέλειψε την Ελλάδα, επειδή το επιχειρηματικό τοπίο στη χώρα μας ήταν απωθητικό, για λόγους που δυστυχώς εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα. Έτσι, αντί να γίνει στην Ελλάδα εργοστάσιο παραγωγής ηχείων και κέντρο διανομής, το εργοστάσιο έγινε στην Ιρλανδία και το διαμετακομιστικό κέντρο στην Ολλανδία».

Η Μajar συνέχισε στην πορεία, αντιπροσωπεύοντας μεγάλα ονόματα, όπως τα Saba, Luxman, τα ηχεία B&W, ενώ προς το 2000, εποχή των cds και dvds, πήρε την αντιπροσώπευση της Traxdata. Το 2004 ανέλαβε τη Humax, τη μεγαλύτερη εταιρεία σε δορυφορικά συστήματα, κάνοντας, λίγα χρόνια μετά, την είσοδο στη νέα ψηφιακή εποχή.

Από την Ελλάδα, διανομές global

Το άνοιγμα στη διεθνή αγορά έγινε αρχές του 2000. Η Majar ήθελε να βγει και εκτός Ελλάδας, να μπει σε νέο πελατολόγιο, σε περισσότερα κανάλια διανομής. Συστηνόταν πλέον ως η εταιρεία που αναλαμβάνει τη διανομή προϊόντων τεχνολογίας στην ευρύτερη περιοχή, στα Βαλκάνια, την Κύπρο, τη Μάλτα.

«Η χώρα μας έχει πλεονεκτική γεωγραφική θέση. Έτρεξα πολύ για το business development στο εξωτερικό, όταν παράλληλα άλλη ομάδα, με επικεφαλής τον θείο μου, Γιώργο, έτρεχαν την εσωτερική αγορά. Πετύχαμε έτσι διεύρυνση του πελατολογίου με πελάτες από περισσότερους κλάδους, συνεργασίες με περισσότερους προμηθευτές», είπε ο Αντώνης Ματζαρίδης.

Η ανάπτυξη στο εξωτερικό συνοδεύτηκε παράλληλα από τη διανομή καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, ευρωπαϊκών εταιρειών, όπως και με την επιλογή, το 2016, της ανάπτυξης στην αγορά του digital signage, δηλαδή της ψηφιακής σήμανσης.

«Η αγορά της ψηφιακής σήμανσης συνεχώς μεγαλώνει. Στα επόμενα 5-8 χρόνια, οθόνες και δυναμικές επιγραφές θα καλύπτουν τα σημεία στα οποία σήμερα βλέπουμε στατικές επιγραφές και χάρτινες αφίσες. Εμείς συνδυάζουμε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες και προωθούμε, μέσω συνεργασιών, ολοκληρωμένες λύσεις στην ψηφιακή σήμανση, ένα αντικείμενο που έχει μερίδιο 15% στον συνολικό μας κύκλο εργασιών», εξήγησε ο κ. Αντώνης Ματζαρίδης, επισημαίνοντας το added value που δίνουν οι υπηρεσίες και το licensing.

Καταναλωτικά προϊόντα τεχνολογίας

H Μajar δίνει μεγάλη έμφαση στη διανομή των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, αλλά έχει αναλάβει και την υποστήριξη πολλών μεγάλων έργων, έχοντας διαμορφώσει ειδικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων και λύσεων για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Επιπλέον, εξυπηρετεί εταιρείες telecom, σούπερ μάρκετ, νέα κανάλια πωλήσεων, καταστήματα αθλητικών ειδών, καταστήματα σε εμπορικά κέντρα.

«Στον κλάδο μας, στην Ελλάδα, όπως και παγκόσμια, γίνονται μεγάλες αλλαγές. Βλέπουμε να αλλάζουν χέρια μεγάλες αλυσίδες, εταιρείες του κλάδου της ενέργειας να διευρύνουν το αντικείμενό τους. Εμείς είμαστε σε ετοιμότητα, να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που φέρνουν αυτές οι αλλαγές», υπογράμμισε ο Αντώνης Ματζαρίδης.

Η Majar συνεργάζεται με τον Κωτσόβολο, με το Public, με το Πλαίσιο, με την Cosmote, με το Praktiker, με μεγάλους εγκαταστάτες ICΤ, έχει εκτελέσει έργα για το δημόσιο, όπως με τη συμμετοχή στην εγκατάσταση 36.000 διαδραστικών πινάκων σε σχολεία, έργα στο Metropolitan Hospital, στο Cosmos Sport στη Γλυφάδα, σε πάρα πολλά ξενοδοχεία.

Προμηθευτής του αμερικανικού στρατού

Η Majar από το 2009 είναι πιστοποιημένος προμηθευτής των Ηνωμένων Εθνών και του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, όπως επίσης του Αμερικανικού Στρατού. Και όπως είπε ο κ. Γιάννης Ματζαρίδης, «ο νόμος του εμπορίου είναι, όταν σου δίνεται η ευκαιρία, πουλάς τα πάντα. Δεν λες, πουλάω φλιντζανάκια ή, στην περίπτωση της Majar, τεχνολογία. Λες ότι μπορείς να πουλήσεις τα πάντα, αρκεί να ξέρεις πώς θα το κάνεις, πώς θα βρεις το προϊόν, πώς θα το προσφέρεις και πώς θα εκτελέσεις την παραγγελία με συνέπεια».

Η Majar έχει εκτελέσει έργα για τον Αμερικανικό Στρατό, στην Γκαμπόν της Αφρικής, στη Ναυτική Βάση στη Ρότα της Ισπανίας, υλοποίησε συμβόλαια για το στρατηγείο του ΝΑΤΟ στην Ιταλία, για τη Ναυτική Βάση της Σούδας, εξόπλισε μετεωρολογικό σταθμό στην Ελβετία, πρεσβείες και κατοικίες διπλωματών.

Την τελευταία πενταετία η Majar παρακολουθεί τις αγορές του smart home και της ρομποτικής. Καθώς αυτές οι τεχνολογίες ωριμάζουν και γίνονται πιο προσιτές σε ό,τι αφορά το κόστος, η εταιρεία ετοιμάζεται να μπει και στη συγκεκριμένη αγορά, επιλέγοντας κορυφαία επιχείρηση του κλάδου.

Το 2025 είναι μία χρονιά αύξησης πωλήσεων και θετικών αποτελεσμάτων για τη Majar, που πέρυσι πήρε οριστικό «διαζύγιο» από τη λιανική. Η εταιρεία, που από χρόνια πίστευε ότι η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο για την Ευρώπη, αναγνωρίζει τις ανεπάρκειες και τις δυσκολίες που έβαλαν εμπόδια σε αυτήν την προοπτική, αλλά ταυτόχρονα δεν βγάζει τον εαυτό της έξω από το ταμπλό, δηλώνοντας αποφασισμένη να μεγαλώσει.