Το Οlicatessen υπογράφει την αριστεία στα προϊόντα των μικρών Ελλήνων παραγωγών

Ο γαστροτουρισμός και οι νέες κινήσεις που ετοιμάζει ο Θεσσαλονικιός ιδρυτής του Olicatessen, Αλέξανδρος Στεφανίδης

Ο Αλέξανδρος Στεφανίδης, ιδρυτής του Olicatessen ©powergame.gr

Πάνω από 4.500 κωδικοί, προϊόντα 700 και πλέον Ελλήνων μικρών παραγωγών, γεμίζουν κάθε γωνιά του Olicatessen, που ετοιμάζεται τον Μάρτιο του 2026 να ξανακατεβεί στην Αθήνα με τα Specialist Awards, ενώ τον ίδιο μήνα θα ανοίξει στη γειτονιά των Άνω Λαδάδικων το νέο tasting room, αφού ο Αλέξανδρος Στεφανίδης έχει καταφέρει, από τη Θεσσαλονίκη, να κάνει το πασίγνωστο πανελλαδικά deli, global.

«Όταν έκανα το μεταπτυχιακό μου στην Αγγλία, συνειδητοποίησα ότι αυτό που ήθελα στην πραγματικότητα ήταν να ασχοληθώ με τον γαστροτουρισμό, για να διαπιστώσω, όταν γύρισα στη χώρα μας, ότι έχουμε απίστευτη άγνοια για τα ελληνικά τρόφιμα. Τότε, το 2012, με μια βαλίτσα στο χέρι, άρχισα να γυρνάω την Ελλάδα, ψάχνοντας, ανακαλύπτοντας προϊόντα των μικρών παραγωγών.

Σε αυτήν την πορεία  έγιναν εκπληκτικές συνεργασίες, προβλήθηκαν εξαιρετικά προϊόντα μικρών παραγωγών, με αποτέλεσμα η έκθεση Gourmet Exhibition να ανοίξει τον δρόμο στα Specialist Awards, που από πέρυσι κατέβηκαν Αθήνα και πλέον, από το 2026, γίνονται ετήσια διοργάνωση, βράβευσης των εκλεκτότερων προϊόντων της ελληνικής γαστρονομίας», δήλωσε στο powergame.gr o Αλέξανδρος  Στεφανίδης.

ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ OLICATESSEN

Ο Αλέξανδρος Στεφανίδης, ιδρυτής του Olicatessen ©powergame.gr

Ο Αλέξανδρος Στεφανίδης, Θεσσαλονικιός, σπούδασε μηχανικός βιοκλιματικών κτιρίων, εργάσθηκε για μερικά χρόνια ως μηχανικός, αποφασίζοντας κάποια στιγμή, προς το 2010-2011, ότι αυτό που ήθελε ήταν να ασχοληθεί με τον γαστροτουρισμό. Ο Αλέξανδρος, που το 2024 βραβεύτηκε από το Fortune Greece ως διακεκριμένος επιχειρηματίας under 40, έχει κάνει γευσιγνωσίες στα Great Taste Awards, τον μεγαλύτερο θεσμό βράβευσης τροφίμων στον κόσμο, ενώ έχει δεχθεί πολλές προτάσεις για να επαναλάβει το επιτυχημένο project του Olicatessen.

Το Olicatessen δεν θα… κλωνοποιηθεί

«Έχω αποφασίσει ότι το Olicatessen δεν θα… κλωνοποιηθεί. Το Olicatessen είναι και θα παραμείνει η μία βάση μας, προκειμένου, με τις δραστηριότητες και υπηρεσίες που ανοίγονται γύρω από αυτό, να προβάλλεται αποτελεσματικά η ταυτότητα των προϊόντων των μικρών Ελλήνων παραγωγών», τόνισε ο κ. Στεφανίδης, ο οποίος, σημειωτέον, στο προηγούμενο διάστημα επαναλειτουργίας της Αγοράς Μοδιάνο είχε δημιουργήσει ένα από τα πιο επιτυχημένα καταστήματα που λειτούργησαν σε αυτήν.

«Συνεργαζόμαστε με πάρα πολλούς παραγωγούς, γίνεται πολλή δουλειά πάνω σε παλιές και νέες συνεργασίες και προϊόντα. Το Olicatessen είναι η βάση και η ομπρέλα όλης αυτής της πολύπλευρης δραστηριότητας. Θα συνεχίσουμε με τα pop up stores, με τις γευσιγνωσίες, τα σεμινάρια, τις εκθέσεις και τους διαγωνισμούς αριστείας για τα ελληνικά τρόφιμα, με τις εταιρικές διοργανώσεις», επισήμανε και πρόσθεσε:

Popup stores σε Ελλάδα και εξωτερικό

«Άλλωστε, έπειτα από πρόσκληση του Apollonia Politia, ανοίγουμε στις 7 Νοεμβρίου και για ένα τρίμηνο ένα pop-up store, με προϊόντα Ελλήνων μικρών παραγωγών. Ανοίγουμε το αφιέρωμα με οκτώ παραδοσιακούς Έλληνες παραγωγούς, που εξέλιξαν την οικογενειακή επιχείρηση και έχουν πετύχει και εξαγωγικά. Δεχθήκαμε και πρόσκληση, από τον δήμαρχο της Λειψίας, για να δημιουργήσουμε ένα pop-up store στο Easter Market της γερμανικής πόλης, κάτι που σταδιακά θα το οργανώσουμε».

Εν αρχή ην το ελαιόλαδο

Ο Αλέξανδρος ξεκίνησε από την αγορά του ελαιόλαδου, όταν το agora fine foods άνοιξε το 2012, στην Πολίχνη Θεσσαλονίκης. Το agora ήταν το πρώτο, παγκόσμια, θεματικό κατάστημα αποκλειστικά ελαιόλαδου.  Για πέντε χρόνια χωρίς υπαλλήλους, μόνο με τη βοήθεια της οικογένειάς του, μπήκε κατευθείαν στα βαθιά. Το 2016, έχοντας δημιουργήσει πολύ δυνατές συνεργασίες με παραγωγούς, έκανε την 1η Gourmet Olive Exhibition, με τη συμμετοχή παραγωγών ελαιόλαδου και προϊόντων ελιάς απ’ όλη την Ελλάδα.

Το 2016, στις 27 Οκτωβρίου, ανοίγει στην οδό Bίκτωρος Ουγκό, στην αγορά των Άνω Λαδάδικων, σε μία καθαρά εμπορική γειτονική, το Olicatessen, ένα κατάστημα που φιλοξενεί έναν τεράστιο αριθμό κωδικών, σε τέσσερις βασικές κατηγορίες: βιολογικά, προϊόντα μικρών παραγωγών, φυσικά καλλυντικά μόνο από την Ελλάδα και χειροποίητα χρηστικά αντικείμενα.

Τώρα οι γευσιγνωσίες έχουν ανοίξει και στα καινοτόμα προϊόντα του μέλλοντος και σε ό,τι άλλο έχουν να παρουσιάσουν οι Έλληνες παραγωγοί.

Περισσότερες από 3.000 γευσιγνωσίες τροφίμων

Την ίδια χρονιά, το Olicatessen διοργάνωσε την πρώτη γευσιγνωσία του, που ήταν και η πρώτη γευσιγνωσία ελαιόλαδου στη Θεσσαλονίκη. Μέχρι σήμερα έχει διοργανώσει πάνω από 3.000 γευσιγνωσίες, για διάφορα προϊόντα (μέλι, ελληνικές σοκολάτες, γλυκά, προϊόντα deli), ενώ μόνο μέσα στο 2025 και έως σήμερα έγιναν 500 γευσιγνωσίες. Οι περισσότερες συμμετοχές, το 80%, αφορούν ξένους τουρίστες.

Γευσιγνωσίες του Olicatessen έχουν παρακολουθήσει στελέχη όλων των μεγάλων σούπερ μάρκετ,  ενώ σεμινάρια έχουν γίνει για το προσωπικό μεγάλων εταιρειών. Τα σεμινάρια και οι γευσιγνωσίες του Olicatessen έχουν προβληθεί από πάμπολλα περιοδικά, πρόσφατα από το Marie Claire και την Ιρλανδική Τηλεόραση.

Να σημειωθεί ότι το 50% των πωλήσεων που γίνονται μέσα από το e-shop του Οlicatessen είναι από πελάτες εξωτερικού, ενώ στο φυσικό κατάστημα το 20% των πωλήσεων είναι σε τουρίστες, το 50% σε Θεσσαλονικείς πελάτες και το 30% σε επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Το Olicatessen βλέπει και πέρα από την Ελλάδα και θέλει να ενημερώνει τους Έλληνες καταναλωτές και για τα ποιοτικά προϊόντα μικρών Ευρωπαίων παραγωγών, διοργανώνοντας τέτοιες εκδηλώσεις δύο φορές τον χρόνο.

«Ο στόχος μας τελικά είναι ένας: η προβολή των προϊόντων των μικρών καταναλωτών και, για να κάνουμε σωστή και δίκαιη αξιολόγηση των προϊόντων τους, έχουμε, έπειτα από έρευνα, παραμετροποιήσει τα κριτήρια επιλογής. Η προώθηση των προϊόντων γίνεται και από τα επιχειρηματικά δώρα του Olicatessen, με αποτέλεσμα να στηρίζεται και έτσι η λειτουργία αυτών των μικρών επιχειρήσεων. Επίσης, φέρνουμε πιο κοντά τα παραδοσιακά και χειροποίητα προϊόντα μας στους καταναλωτές, μέσα και από τη διοργάνωση εταιρικών δραστηριοτήτων», είπε ο Αλέξης Στεφανίδης.

Σε μία εποχή που η αγορά ετοιμάζεται για τα Χριστούγεννα, το Olicatessen ετοιμάζει το pop-up store στην Apollonia Politia, ενώ προϊδεάζει το κοινό του ότι το νέο tasting room στήνεται πάνω σε ένα διαφορετικό concept θεματικών γευσιγνωσιών.