Aegean: Νέες πτήσεις στο Μακεδονία, φέρνει πάνω από 3 εκατ. επιβάτες στη Θεσσαλονίκη

H Aegean αυξάνει τις προσφερόμενες θέσεις στα 3,7 εκατ. και υπολογίζει ότι θα μεταφέρει 3,1 εκατ. επιβάτες από και προς τη Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχιος Βασιλάκης © PowerGame.gr

Τέσσερις νέους προορισμούς στο διεθνές της δίκτυο, με απευθείας πτήσεις από το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, προσθέτει η Aegean Airlines , ενώ στις πτήσεις εσωτερικού προστίθενται ακόμη δύο νέες συνδέσεις, για Μήλο και Ζάκυνθο, με τις προσφερόμενες θέσεις το 2026, να αυξάνονται κατά 400.000, στα 3,7 εκατομμύρια, ενώ προβλέπεται ότι θα πετάξουν από και προς το «Μακεδονία», 3,1 εκατ. επιβάτες.

Το 2026, το αεροδρόμιο Μακεδονία θα συνδέεται με τα φτερά της Aegean και της Olympic Air, συνολικά με 43 προορισμούς, από τους οποίους οι 18 θα είναι εσωτερικού, όταν το 2025 η Εταιρεία πετάει  από τη Θεσσαλονίκη σε 38 προορισμούς, από τους οποίους οι 16 είναι εσωτερικού. Αegean και Olympic, από το 2026, θα έχουν στη βάση της Θεσσαλονίκης 10 αεροσκάφη, από 8 το 2025, προκειμένου να εξυπηρετηθούν περισσότεροι προορισμοί αλλά και περισσότερες πτήσεις σε ήδη ενεργές συνδέσεις.

Όπως είπε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχιος Βασιλάκης, το αεροδρόμιο «Μακεδονία», είναι η δεύτερη μεγαλύτερη βάση της Εταιρείας αλλά και το σημείο εκκίνησης της ανάπτυξης του διεθνούς της δικτύου. H αεροπορική εταιρεία, επεκτείνει, με νέες συνδέσεις το πτητικό της πρόγραμμα ξεκινώντας από το Νοέμβριο του 2025,  αλλά ενισχύει και  ήδη ώριμες συνδέσεις με το εξωτερικό, σε προορισμούς της Γερμανία και της Ιταλίας.

Έτσι, από τις 24 Noεμβρίου 2025,  η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται απευθείας με την Κωνσταντινούπολη, με τρεις πτήσεις εβδομαδιαίως και, από την επομένη, 25/11/2025, μπαίνει στο πρόγραμμα των απευθείας συνδέσεων και η Πράγα, με δύο πτήσεις την εβδομάδα. Μέσα στο 2026 ακολουθούν δύο ακόμη νέες συνδέσεις κατά τη θερινή περίοδο, με την απευθείας σύνδεση με τη Βαρσοβία να ξεκινάει στις 31 Μαρτίου και, τη σύνδεση με το Ντουμπρόβνικ, την 1η Ιουνίου του 2026.

Ενεργή παραμένει η σύνδεση με Σμύρνη

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο πρόεδρος της Aegean είπε, ότι η Εταιρεία, συνεχίζει να πετάει στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σμύρνη και, η δρομολόγηση ATR turboprop, στην θέση των Αirbus, έγινε επειδή όταν άνοιξε το δρομολόγιο, κατά την περίοδο του καλοκαιριού, δεν υπήρχαν διαθέσιμα ATR turboprop, λόγω των πολλών συνδέσεων με νησιά.

Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, στόχος είναι και η ανάπτυξη του δικτύου των εσωτερικών πτήσεων , με περισσότερες συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τη νησιωτική χώρα. Έτσι, από τον Ιούνιο το ‘Μακεδονία’ συνδέεται απευθείας με πτήσεις των ATR turoboprop, με τη Μήλο και τη Ζάκυνθο.

Ο πρόεδρος της Aegean δήλωσε ότι πλέον η Εταιρεία , προσπαθεί να ξεκινάει νέες πτήσεις στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, καθώς το καλοκαίρι, λόγω της αυξημένης κίνησης, είναι δύσκολη η διαχείριση της αεροναυτιλίας. Τα προβλήματα που υπάρχουν στις ανεπαρκείς υποδομές, όπου εμπλέκεται το Δημόσιο, ευθύνονται για τις καθυστερήσεις στις πτήσεις.

«Οι επενδύσεις δεν έχουν προχωρήσει με ευθύνη πολλών κυβερνήσεων, όχι μίας. Δεν έγιναν, παρότι υπάρχουν τα χρήματα που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες, για αυτό το σκοπό και τα οποία δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάτι άλλο. Είναι η αδυναμία του δημοσίου, οργανωτικά, που δημιουργεί και αδυναμία στο σχεδιασμό, την εκτέλεση και στην ολοκλήρωση των επενδύσεων σε υποδομές. Τους τελευταίους 12 μήνες γίνεται μία σοβαρή προσπάθεια για να επιτευχθούν στόχοι, περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις», είπε ο κ. Βασιλάκης, λέγοντας,  πόσο, σε αντιδιαστολή, έχουν αναπτυχθεί οι υποδομές της αεροπλοΐας στην Τουρκία, με την Κωνσταντινούπολη να αποτελεί ένα διεθνές hub για τις αερομεταφορές.

Κάνοντας γενικότερη αναφορά στα σχέδια της Aegean Airlines, ο κ. Βασιλάκης είπε ότι σίγουρα το 2026 η Εταιρεία θα αρχίσει να πετάει προς  Ινδία, από το αεροδρόμιο της Αθήνας, ενώ παράλληλα συνεχίζει να υλοποιεί το πολύ μεγάλο επενδυτικό της πρόγραμμα – 4,5 δις. δολάρια σε πραγματικές αξίες- για την προμήθεια συνολικά 60 καινούργιων αεροσκαφών. Η εταιρεία έχει ήδη προμηθευτεί τα 37 από τα 60 νέα αεροσκάφη ( Airbus A320neo και Α321neo). Μάλιστα μέσα σε ένα έτος, από το Σεπτέμβριο του 2025 ως το Σεπτέμβριο του 2026, η εταιρεία παραλαμβάνει 10 νέα αεροπλάνα, αξίας 700 εκατ. δολαρίων.

Η Aegean στη Θεσσαλονίκη

Όπως είπε ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’ είναι η ναυαρχίδα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, από το οποίο προβλέπεται ότι  θα διακινηθούν περισσότεροι από 8 εκατ. επιβάτες, το 2025. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης συνδέεται με 40 χώρες και περισσότερες από 80 πόλεις του εξωτερικού και, στην ανάπτυξη της διασυνδεσιμότητας του ‘Μακεδονία’, με διεθνείς προορισμούς, αλλά και με προορισμούς του εσωτερικού, σημαντική συνεισφορά έχει η Aegean, που συνεχώς ενισχύει το δίκτυό της.

Ο κ. Βήλος, χαρακτήρισε την Aegean Airlines, «στρατηγικό συνεργάτη» της Fraport και στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται, κάτι που ισχύει ακόμη περισσότερο για το ‘Μακεδονία’, όπου Αegean και Olympic, έχουν το 36% της δραστηριότητας.

Περισσότερες συνδέσεις, πτήσεις, θέσεις απασχόλησης

Η Aegean όπως και η Olympic Air, έχουν φέρει νέες συνδέσεις για το ‘Μακεδονία’, αλλά και πολλές θέσεις απασχόλησης.

Έτσι,  τα 4 αεροπλάνα της βάσης , του 2013, έγιναν 8 το 2025 και θα γίνουν 10 το 2026. Τα 298 άτομα που απασχολούνταν το 2013 ( προσωπικό Aegean και εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης), έγιναν 507 το 2025 και θα γίνουν 547 το 2026, ενώ περίπου 90 άτομα απασχολούνται από τη Θεσσαλονίκη, στο remote call center της Εταιρείας.

Όπως είπε ο κ. Γιάννης Ράσογλου, διευθυντής Δικτύου της Aegean, η Εταιρεία που το 2013 προσέφερε 2,3 εκατ. θέσεις για τις πτήσεις από το ‘Μακεδονία’, το 2026 θα προσφέρει 3,7 εκατ., από τις οποίες τα 2,1 εκατ. θέσεις θα αφορούν πτήσεις εσωτερικού.  Οι 25 προορισμοί του 2013, έγιναν 38 το 2025 και θα γίνουν 43 το 2026, με τους 18 να είναι εσωτερικού . Η Aegean θα πετάει , από τη Θεσσαλονίκη, σε 14 χώρες και σε 43 προορισμούς συνολικά, εκ των οποίων οι 18 θα είναι εσωτερικού και 25, εξωτερικού.

Σε ό,τι αφορά στο δίκτυο εξωτερικού, η Εταιρεία θα βάλει περισσότερες πτήσεις στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ντύσελντορφ και Θεσσαλονίκη – Στουτγάρδη , όπως επίσης στις γραμμές για Μιλάνο και Ρώμη.

Τη συνέντευξη συντόνισε η διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας της Aegean, Μαρίνα Βάλβη.