Black Friday 2025: Οι εκπτώσεις που ετοιμάζουν Πλαίσιο, Public, Κωτσόβολος

Η Black Friday 2025 έχει παγιωθεί ως το μεγαλύτερο εμπορικό «ραντεβού» για αγορά τεχνολογίας. Στο επίκεντρο Πλαίσιο, Public, Κωτσόβολος

Black Friday© EPA/WILL OLIVER

Η  Black Friday 2025 είναι στις 28 Νοεμβρίου 2025, αλλά τα καταστήματα ξεκινούν νωρίτερα τις προσφορές στην Ελλάδα, οι οποίες διαρκούν μερικές ημέρες, όπως έχει γίνει άλλωστε σε Nike, Intersport, Zakcret, Cosmos Sport.

Για το 2025, ενόψει Black Friday οι τάσεις δείχνουν:

  • Ισχυρή παρουσία online προσφορών σε ηλεκτρονικά καταστήματα
  • Μεγαλύτερη έμφαση σε τεχνολογία και ηλεκτρικές συσκευές
  • Εκπτώσεις σε είδη σπιτιού και μόδας, λόγω αυξημένης ζήτησης τα τελευταία χρόνια
  • Κίνητρα για γρήγορη αγορά, όπως flash sales ή έξτρα κουπόνια περιορισμένου χρόνου.

Ειδικότερα, ηλεκτρικές συσκευές και είδη τεχνολογίας βρίσκονται ψηλά στη λίστα με τις αγορές της Black Friday 2025, γεγονός που καθιστά πρωταγωνίστριες τις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, όπως Κωτσόβολος, Πλαίσιο και Public.προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον με δυνατές εκπτώσεις, άτοκες δόσεις και υπηρεσίες που κάνουν την αγορά λίγο πιο… ανώδυνη. Tα Public μάλιστα αποκάλυψαν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της έρευνας για τη Black Friday 2024. Τα τελευταία χρόνια, η Black Friday στην Ελλάδα δεν περιορίζεται σε μία μόνο ημέρα. Πολλά καταστήματα επεκτείνουν τις εκπτώσεις σε «Black Week» ή ακόμα και σε ολόκληρο δεκαήμερο.

Nα σημειώσουμε ότι η Κωτσόβολος επιστρατεύει φέτος, ενόψει Black Friday 2025 το συγκρότημα Hi-5. Τι εννοούμε; Ένα τραγούδι που έγινε hit στις πιο 00s στιγμές μας, το «Ξέρεις τι ζητάς» επιστρέφει δυναμικά, μετατρέποντας τη Black Friday του 2025 σε μια εμπειρία γεμάτη ενέργεια, χαμόγελο και ρυθμό.

Ο Κωτσόβολος ενώνει ξανά τρεις από τις πιο εμβληματικές φωνές των Hi-5, τη Shaya Hansen, τη Νάνσυ Στεργιοπούλου και τη Φρόσω Παπαχαραλάμπους, σε μια Y2K-revival εκδοχή του τραγουδιού «Ξέρω τι ζητάω». Είκοσι δύο χρόνια μετά, το κομμάτι αποκτά νέα πνοή, αποτυπώνοντας με τον πιο ευρηματικό τρόπο το πνεύμα της εποχής: γιατί όταν ξέρεις τι ζητάς, ξέρεις και πού θα το βρεις: στον Κωτσόβολο, τον απόλυτο Black Friday προορισμό.

Γιατί ο Κωτσόβολος ξέρει ακριβώς τι ζητά ο καταναλωτής:

• Ζητάει high διαθεσιμότητα σε low τιμές και τις βρίσκει σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά brands.

• Ζητάει ευέλικτες λύσεις πληρωμών και τις βρίσκει μέσα από το Plan K, που κάνει τις αγορές πιο εύκολες από ποτέ.

• Ζητάει fast παραδόσεις και τις έχει με παράδοση μέσα σε 60’ με Wolt Drive, παραλαβή από Skroutz Point 24/7, παραλαβή σε 20’ από τα Quick Points ή παράδοση με ραντεβού, τη μέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί.

• Ζητάει σιγουριά και τη βρίσκει με τις ολοκληρωμένες λύσεις υπηρεσιών Τοποθέτησης, Εγγύησης & Ασφάλειας, καθώς ο Κωτσόβολος φροντίζει ώστε κάθε συσκευή να λειτουργεί στο 100% της.

Τι έγινε στη Black Friday 2024: Πρόβες… γενικής πριν από τη μεγάλη ημέρα

Το 2024, οι τρεις αλυσίδες δεν περίμεναν την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου για να πατήσουν το «κουμπί». Οι προσφορές ξεκίνησαν ήδη από τις αρχές του μήνα, με pre–Black Friday καμπάνιες, countdown στα sites και έντονη προώθηση εγγραφών σε newsletters, ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται πρώτοι για τα «καλά».

Στα Public, η κορύφωση ήρθε την ίδια τη μέρα της Black Friday, με την αλυσίδα να προβάλλει ότι είχε πάνω από 1 εκατ. προϊόντα σε προσφορά. Από smartphones και τηλεοράσεις μέχρι λευκές συσκευές και χριστουγεννιάτικα δώρα. Το ενδιαφέρον δεν ήταν μόνο στο ποσοστό της έκπτωσης, αλλά και στον τρόπο: εγγύηση καλύτερης τιμής, αν ο καταναλωτής έβρισκε το ίδιο προϊόν φθηνότερα αλλού, ενώ δόθηκε μεγάλη έμφαση σε άτοκες δόσεις και λύσεις πληρωμής χωρίς πιστωτική κάρτα. Παράλληλα, έτρεξαν και live online παρουσιάσεις προϊόντων, που λειτουργούσαν ουσιαστικά ως ψηφιακές βιτρίνες.

Το Πλαίσιο ακολούθησε επιθετική στρατηγική σε τεχνολογία και gaming. Laptop, οθόνες, κονσόλες, τηλεοράσεις, αλλά και μικροσυσκευές και προϊόντα καθαρισμού «βγήκαν στη σέντρα» με σημαντικά κουρέματα τιμών. Η αλυσίδα δοκίμασε και πιο στοχευμένες κινήσεις, όπως βραδινές προσφορές («night offers») για λίγες ώρες, με μεγαλύτερες εκπτώσεις και bundles, κυρίως στο gaming. Παράλληλα, συνέχισε τη λογική των καμπανιών με έντονο χιούμορ, που έχουν καθιερώσει την εικόνα της «Black Friday με ταχύτητα».

Ο Κωτσόβολος, από την πλευρά του, στήριξε την περσινή του επίδοση στον παραδοσιακά ισχυρό του τομέα: τις ηλεκτρικές συσκευές και την ευρύτερη κατηγορία «σπίτι». Τηλεοράσεις, αφυγραντήρες, σκούπες ρομπότ και φριτέζες αέρος είχαν την τιμητική τους, με έξτρα κίνητρα όπως επιπλέον έκπτωση όταν ο καταναλωτής αγόραζε δύο προϊόντα μαζί, αλλά και συνεργασίες με προγράμματα επιβράβευσης τραπεζών. Παράλληλα, η εταιρεία επένδυσε επικοινωνιακά στις υπηρεσίες εγκατάστασης, εγγύησης και επισκευής, προσπαθώντας να «δέσει» την προσφορά με το after sales.

Black Friday: Τι αλλάζει το 2025: λιγότερο «μία μέρα», περισσότερο περίοδος

Το 2025, η Black Friday πέφτει στις 28 Νοεμβρίου, αλλά στην πράξη η «γιορτή» θα κρατήσει εβδομάδες. Ήδη από τις αρχές Νοεμβρίου οι τρεις αλυσίδες έχουν ανεβάσει τις σχετικές σελίδες Black Friday, με προ-προσφορές και «τυράκια» για όσους γραφτούν στα newsletters ή παρακολουθούν στενά τα sites και τις εφαρμογές τους.

Στα Public, το βάρος φαίνεται να πέφτει στη συνδυαστική εμπειρία τιμής–εξυπηρέτησης. Η αλυσίδα προαναγγέλλει Black Friday προσφορές σε όλες τις βασικές κατηγορίες – κινητά, τηλεοράσεις, wearables, laptops, gaming, καθώς και λευκές συσκευές – με στόχο να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα άμεσα διαθέσιμα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους ευέλικτους τρόπους πληρωμής, με άτοκες δόσεις και λύσεις pay-later χωρίς πιστωτική, αλλά και στη δυνατότητα παραλαβής από το κατάστημα, ώστε ο καταναλωτής να συνδυάσει online τιμή και φυσικό σημείο.

Το Πλαίσιο έχει επενδύσει σε μια νέα δημιουργική καμπάνια για τη φετινή Black Friday, με κεντρικό μήνυμα ότι «οι τιμές θα πέσουν τόσο πολύ». Πίσω από το επικοινωνιακό κομμάτι, η στρατηγική είναι ξεκάθαρη: δυνατό χαρτί σε τηλεοράσεις, smart συσκευές, υπολογιστές και gaming, αλλά και πίεση στις παραδόσεις με γρήγορη αποστολή και παραλαβή από σημεία 24/7. Παράλληλα, συνεχίζει να προβάλει ευέλικτα σχήματα πληρωμής – από κλασικές άτοκες δόσεις έως προγράμματα αποπληρωμής «μήνα–μήνα» – στοχεύοντας σε καταναλωτές που θέλουν να αναβαθμίσουν συσκευές, αλλά δεν έχουν περιθώριο για μεγάλη εφάπαξ δαπάνη.

Ο Κωτσόβολος επιλέγει φέτος μια καμπάνια με έντονο στοιχείο νοσταλγίας τύπου Y2K, θέλοντας να συνδέσει το συναίσθημα με την αγοραστική εμπειρία. Στο πρακτικό κομμάτι, προτάσσει τρία στοιχεία: μεγάλη διαθεσιμότητα σε δημοφιλείς κατηγορίες (τηλεοράσεις, κινητά, laptops και συσκευές για το σπίτι), χρηματοδότηση μέσω ειδικών προγραμμάτων δόσεων και – ίσως το πιο κρίσιμο – πολύ γρήγορες παραδόσεις, από express αποστολές μέχρι σημεία παραλαβής όλο το 24ωρο. Στο τραπέζι μένουν, βέβαια, και οι υπηρεσίες εγκατάστασης και επιπλέον εγγυήσεων, που λειτουργούν ως «δέλεαρ» για όσους φοβούνται το κόστος βλάβης μετά την αγορά.

Τι κερδίζει ο καταναλωτής

Από τη σκοπιά του καταναλωτή, η εικόνα που διαμορφώνεται για το 2025 είναι η εξής: η Black Friday δεν είναι πια η μία ημέρα με τις ουρές στα καταστήματα, αλλά μια παρατεταμένη περίοδος προσφορών, όπου οι μεγάλες αλυσίδες προσπαθούν να «κλειδώσουν» τις αγορές σταδιακά. Αυτό δίνει χρόνο για σύγκριση τιμών και χαρακτηριστικών, αλλά κρύβει και τον κίνδυνο να χαθεί η αίσθηση του τι είναι πραγματική προσφορά και τι απλώς marketing.

Ταυτόχρονα, η μάχη δεν γίνεται μόνο στο ποσοστό της έκπτωσης. Οι υπηρεσίες – από τις άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική μέχρι τις ταχείες παραδόσεις και την εγκατάσταση – έχουν γίνει μέρος του πακέτου. Για κάποιον που θέλει να αγοράσει τηλεόραση, ψυγείο ή premium smartphone, η αξία αυτών των παροχών είναι πλέον σχεδόν εξίσου σημαντική με τα 50 ή 100 ευρώ διαφορά στην τιμή.

Το σίγουρο είναι ότι Πλαίσιο, Public και Κωτσόβολος μπαίνουν στη Black Friday 2025 καλύτερα «διαβασμένοι» από ποτέ. Για τα νοικοκυριά, το στοίχημα θα είναι να ξεχωρίσουν τις πραγματικές ευκαιρίες, με ψυχραιμία και καλή προετοιμασία – γιατί η «Μαύρη Παρασκευή» μπορεί να ελαφρύνει το πορτοφόλι, αλλά δεν χρειάζεται να το αδειάσει.

Πώς να προετοιμαστείς για τη Black Friday 2025

Η Black Friday έχει και παγίδες· όχι όλες οι εκπτώσεις είναι πραγματικές. Για σωστή προετοιμασία:

  • Σύγκρινε τιμές από νωρίς και κράτα σημειώσεις.
  • Έλεγξε αξιολογήσεις προϊόντων για να αποφύγεις «ευκαιρίες» αμφίβολης ποιότητας.
  • Βάλε όριο στον προϋπολογισμό σου για να αποφύγεις παρορμητικές αγορές.
  • Προτίμησε αξιόπιστα καταστήματα με ξεκάθαρη πολιτική επιστροφών.

Παραδοσιακά, μετά την Black Friday ακολουθεί η Cyber Monday, που φέτος «πέφτει» τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου. Επίσης, η Black Friday συνοδεύεται και από προαιρετικό άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή εκείνης της εβδομάδας. Όπως πέρσι έτσι και φέτος λοιπόν, οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν τα ψώνια τους, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές και την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, αφού τα μαγαζιά θα είναι προαιρετικά ανοιχτά. Λόγω ωστόσο αυτής της προαιρετικότητας, θα πρέπει να «τσεκάρετε» εκ των προτέρων αν το κατάστημα που σας ενδιαφέρει, θα είναι ανοιχτό εκείνη την Κυριακή.

Μέχρι στιγμής τα Malls και τα πολυκαταστήματα δεν έχουν προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις για το ωράριο λειτουργίας τους για την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, όμως αυτές αναμένονται το αργότερο μέχρι τα τέλη της επόμενης εβδομάδας.