Tencent: Στα 27,2 δισ. τα έσοδα τριμήνου, αύξηση 15%

Τα έσοδα της κινεζικής Tencent ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Η μετοχή της εταιρείας έχει καταγράψει άνοδο 4% στο Χονγκ Κονγκ

Ο CEO της Tencent Μα Χουατένγκ @ EPA/ALEKSANDAR PLAVEVSKI

Τα τριμηνιαία αποτελέσματα της κινεζικής Tencent Holdings ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, με έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15%, διατηρώντας σταθερή ανάπτυξη και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Ο τεχνολογικός γίγαντας ανακοίνωσε πωλήσεις ύψους 192,9 δισεκατομμυρίων γιουάν (27,2 δισεκατομμύρια δολάρια) για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, έναντι μέσης εκτίμησης 188,8 δισεκατομμυρίων γιουάν, ενώ τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν σε 63,1 δισεκατομμύρια γιουάν.

Η Tencent, η πιο πολύτιμη εταιρεία της Κίνας, φαίνεται να ακολουθεί μια πιο συντηρητική στρατηγική ανάπτυξης στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η Alibaba και η ByteDance, οι οποίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια σε υποδομές AI και νέα προϊόντα. Αντίθετα, η Tencent επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις βασικές υπηρεσίες της, όπως η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης WeChat και η έκδοση παιχνιδιών, διασφαλίζοντας έσοδα με υψηλά περιθώρια κέρδους.

Η εταιρεία φαίνεται να αξιοποιεί τις προηγούμενες επενδύσεις σε μεγάλα δυτικά στούντιο, με επιτυχείς κυκλοφορίες για PC, όπως το «Dying Light: The Beast», ενώ οι εγχώριοι προγραμματιστές σημείωσαν μεγάλη επιτυχία με το shooter «Delta Force», το οποίο καθημερινά προσελκύει 30 εκατομμύρια παίκτες και αποτελεί το επίκεντρο μιας παγκόσμιας στρατηγικής ανάπτυξης.

Σε μια περίοδο κατά την οποία οι κινεζικοί γίγαντες όπως η Alibaba, η JD.com και η Meituan διεξάγουν σκληρό πόλεμο τιμών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η Tencent ξεχωρίζει με ισχυρά τριμηνιαία κέρδη και σταθερή αγοραία αξία. Η μετοχή της έχει ενισχυθεί περίπου 4% αυτό το μήνα στο Χονγκ Κονγκ, ενώ οι ανταγωνιστές υποχωρούν, με το ενδιαφέρον για short θέσεις να παραμένει χαμηλό, κάτω από 0,1% του ελεύθερου μετοχικού κεφαλαίου, σύμφωνα με την S&P Global.

Η στρατηγική της Tencent περιλαμβάνει τη σταδιακή ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης, με εφαρμογές σε τίτλους μακράς διάρκειας όπως το «Honor of Kings» και την ανάπτυξη της υπερ-εφαρμογής WeChat, η οποία φιλοδοξεί να προσφέρει αυτοματοποιημένα εργαλεία στους χρήστες. Παράλληλα, η εταιρεία προσέλαβε έναν διακεκριμένο ερευνητή γλωσσικών πρακτόρων από την OpenAI, ενισχύοντας τις δυνατότητές της, χωρίς όμως να ξοδεύει υπερβολικά σε προσλήψεις ή μάρκετινγκ σε μη αποδεδειγμένες τεχνολογίες.

Αντίθετα με την Alibaba, η οποία επικεντρώνεται σε μεγάλα έργα AI και προωθητικές ενέργειες, η Tencent αξιοποιεί το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο διαδικτυακών υπηρεσιών και gaming για να διασφαλίσει κερδοφορία. Η προσέγγιση αυτή φαίνεται να ανταμείβεται από τους επενδυτές, καθώς η εταιρεία καταγράφει σταθερά θετική ανάπτυξη και διατηρεί ηγετική θέση στον χώρο των κοινωνικών μέσων και του διαδικτυακού gaming στην Κίνα.

Τα αποτελέσματα του τριμήνου επιβεβαιώνουν ότι η Tencent μπορεί να συνδυάσει ήπια στρατηγική ανάπτυξης με ισχυρή κερδοφορία, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη της αγοράς και θέτοντας τα θεμέλια για μελλοντική επέκταση στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να ρισκάρει υπερβολικά κεφάλαια σε αβέβαια projects.