Emirates σε διαπραγματεύσεις για παραγγελία 30 Airbus A350

Οι συνομιλίες ενδέχεται να καταλήξουν σε ανακοίνωση στη Διεθνή Aεροπορική Έκθεση του Ντουμπάι, που ξεκινά τη Δευτέρα

Airbus A350-900 Emirates © Emirates

Η Emirates βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για την παραγγελία τουλάχιστον 30 ευρείας ατράκτου αεροσκαφών A350-1000 από την Airbus SE, με δυνατότητα προσθήκης επιπλέον μονάδων.

Η συμφωνία, αν ολοκληρωθεί, θα σηματοδοτήσει σημαντική στροφή από τη μέχρι πρότινος σκληρή κριτική της αεροπορικής εταιρείας προς τους κινητήρες της Rolls-Royce, τους οποίους ο πρόεδρος της Emirates, Τιμ Κλαρκ, είχε χαρακτηρίσει «ελαττωματικούς».

Οι συνομιλίες ενδέχεται να καταλήξουν σε ανακοίνωση στη Διεθνή Αεροπορική Έκθεση του Ντουμπάι, που ξεκινά τη Δευτέρα, αν και η ολοκλήρωση της συμφωνίας δεν θεωρείται βέβαιη. Πηγές σημειώνουν ότι η Emirates έχει στο παρελθόν ολοκληρώσει ή ακυρώσει συμφωνίες μόλις λίγες ημέρες ή ώρες πριν από τις επίσημες ανακοινώσεις — όπως συνέβη με τις παραγγελίες για το A380 το 2017 και το A350-1000 το 2019.

Κατηγορίες για προβληματικούς κινητήρες Rolls Royce

Στην έκθεση του 2023, η Emirates είχε παραγγείλει 15 μικρότερα A350-900, αριθμό περιορισμένο για μια εταιρεία που παραδοσιακά κάνει μεγάλες αγορές τόσο από την Airbus όσο και από την Boeing. Τότε ο Κλαρκ είχε απορρίψει την αγορά του μεγαλύτερου A350-1000 λόγω «προβληματικών» κινητήρων Rolls-Royce, επισημαίνοντας πως οι τουρμπίνες χρειάζονταν υπερβολικά συχνή συντήρηση — κρίσιμο ζήτημα για αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής, όπου οι πτήσεις γίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες και απαιτητικές συνθήκες.

Η ενδεχόμενη συμφωνία θα αποτελούσε ισχυρή ενίσχυση για την Rolls-Royce στην περιοχή, αλλά και για τις σχέσεις της με την Emirates. Ο βρετανικός κολοσσός έχει επενδύσει 1 δισ. λίρες (περίπου 1,3 δισ. δολάρια) για τη βελτίωση της απόδοσης και ανθεκτικότητας των κινητήρων, δοκιμάζοντας νέα μοντέλα υπό ακραίες συνθήκες, ακόμη και με δοκιμές ψεκασμού άμμου στα πτερύγια.

Παρόμοιες ανησυχίες έχουν εκφράσει και άλλες εταιρείες της περιοχής: η Qatar Airways στράφηκε προς τη Boeing για τη μεγάλη παραγγελία αεροσκαφών της, ενώ η Etihad Airways αντιμετωπίζει επίσης ζητήματα με τους κύκλους συντήρησης των ίδιων κινητήρων.

Η φετινή έκθεση του Ντουμπάι ενδέχεται να είναι η τελευταία για τον Τιμ Κλαρκ, 75 ετών, ο οποίος είχε ανακοινώσει σχέδια αποχώρησης το 2019 αλλά τα ανέβαλε λόγω της πανδημίας. Αν οι διαπραγματεύσεις με την Airbus ολοκληρωθούν επιτυχώς, η νέα παραγγελία θα διαμορφώσει τον στόλο του μέλλοντος της Emirates, που σήμερα βασίζεται κυρίως στα Boeing 777 και τα A380 που έχουν σταματήσει να παράγονται.