Οι εταιρείες παιχνιδιών ποντάρουν στα mystery toys ενόψει Χριστουγέννων

Blind box παιχνίδια: πώς λειτουργεί η λογική της συλλογής. Έκρηξη στη ζήτηση για mystery toys για προσέλκυση καταναλωτών κάθε ηλικίας.

Κατάστημα της Pop Mart που κατασκευάζει τα κουκλάκια Labubu ©  EPA/CLEMENS BILAN

Η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών εισέρχεται στην πιο κρίσιμη περίοδο του έτους με μια νέα, σαρωτική τάση ενόψει Χριστουγέννων: τα λεγόμενα blind boxes, προϊόντα σε μυστική συσκευασία που ενισχύουν το στοιχείο της έκπληξης και ενθαρρύνουν τη συλλεκτική αγοραστική συμπεριφορά.

Η μαζική άνοδος της δημοφιλίας των Labubu της Pop Mart -ακόμη κι αν παραμένουν σπάνια και ακριβά- έχει ωθήσει μεγάλες εταιρείες όπως οι Hasbro, Mattel, Target και Walmart να επεκτείνουν γρήγορα τις δικές τους σειρές.

Με χαμηλό κόστος, ευρεία διαθεσιμότητα και ισχυρή απήχηση σε παιδιά και ενήλικες, οι μυστικές συσκευασίες εξελίσσονται σε μια ιδιαίτερα κερδοφόρα κατηγορία, όπως αναφέρουν αναλυτές του χώρου στο Reuters. Την ίδια στιγμή, η άνοδος των τιμών λόγω δασμών στην Κίνα και η κάμψη των συνολικών πωλήσεων παιχνιδιών διαμορφώνουν ένα σύνθετο τοπίο ενόψει της εορταστικής περιόδου τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Παιχνίδια σε μυστική συσκευασία: η νέα εμπορική μανία

Καθώς οι καταναλωτές σε ΗΠΑ και Ευρώπη συνεχίζουν να αναζητούν τα αυθεντικά Pop Mart Labubu, ανταγωνιστές σπεύδουν να λανσάρουν φθηνότερα και ευκολότερα διαθέσιμα προϊόντα blind box για την εορταστική περίοδο, επιχειρώντας να αξιοποιήσουν τη ζήτηση που δημιούργησαν τα χνουδωτά μίνι τερατάκια.

Λίστες με καυτά δώρα από λιανεμπόρους όπως η Walmart στις ΗΠΑ περιλαμβάνουν μια νέα γενιά από φιγούρες και συλλεκτικές κάρτες σε mystery πακέτα, ενώ αμερικανικές εταιρείες όπως Hasbro και Mattel ενσωματώνουν την τάση σε προϊόντα όπως τα Furby και Barbie.

Ένα blind box -όπως οι δημοφιλείς δράκοι CrystaLynx της Spin Master- διαθέτει συσκευασία που κρύβει το ακριβές περιεχόμενο, ενθαρρύνοντας τους αγοραστές να αγοράσουν περισσότερα τεμάχια μέχρι να βρουν εκείνο που θέλουν ή να συμπληρώσουν ολόκληρη τη σειρά.

Τα Labubu ενίσχυσαν κατακόρυφα το ενδιαφέρον το καλοκαίρι, κερδίζοντας δημοφιλία την ώρα που οι έμποροι οριστικοποιούσαν τα σχέδια για τις γιορτές. Τα «άσχημα-χαριτωμένα» κουκλάκια με τα κοφτερά δοντάκια εξαφανίζονται σε λίγα λεπτά και μεταπωλούνται στο eBay για εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ.

Η επέλαση των mystery παιχνιδιών στα καταστήματα

Οι διάδρομοι παιχνιδιών σε καταστήματα όπως το Target έχουν γεμίσει τώρα με προϊόντα σε mystery συσκευασία. Λιανέμποροι, κατασκευαστές και αναλυτές προβλέπουν ότι θα αποτελέσουν κορυφαίες επιλογές για τις γιορτές, καθώς είναι οικονομικά, «εθιστικά» και απευθύνονται τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Εκπρόσωπος του Target ανέφερε ότι η εταιρεία διπλασίασε το εύρος της συλλογής blind box για τις γιορτές, προσθέτοντας προϊόντα από τις Baby Three, Miniverse της MGA Entertainment, Minibrands της Zuru και Aphmau.

«Φέτος γίνεται ακόμη μεγαλύτερο, και συνεχίζει να ανεβαίνει», σχολίασε στο Reuters η Τζούλι Λένετ, σύμβουλος της Circana. Οι κατασκευαστές το λατρεύουν, σημείωσε, επειδή «κανείς δεν αγοράζει μόνο ένα, αγοράζουν 10 ή 30. Υπάρχει το κυνήγι κι αυτό εξιτάρει».

Αυξανόμενες τιμές, αλλά υψηλή απήχηση στα παιχνίδια blind box

Οι τιμές παιχνιδιών αυξάνονται μήνα με τον μήνα, εν μέρει λόγω των δασμών στις εισαγωγές από την Κίνα. Ωστόσο, πολλά blind box παραμένουν οικονομικά και ιδιαίτερα ελκυστικά ως μικρά δώρα ή για να γεμίσουν οι κάλτσες στο χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Η δωροκάρτες είναι στο πρόγραμμα, όπως για τη Miniso, μια αλυσίδα που πουλάει mystery φιγούρες με χαρακτήρες όπως Stitch, Peanuts, Care Bears και Disney Pixar. «Η έκπληξη είναι ωραία, ένα μικρό ντοπάρισμα – και ποιος δεν το χρειάζεται σήμερα;», λένε αναλυτές της αγοράς.

Η αγορά παιχνιδιών στηρίζεται στα collectibles

Τα συλλεκτικά είδη, συμπεριλαμβανομένων καρτών όπως τα Pokémon, ώθησαν την ανάπτυξη των παιχνιδιών στους πρώτους εννέα μήνες του έτους, μετά από δύο χρόνια στασιμότητας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Circana, τα blind boxes μπορεί να έχουν περιορισμένη επίδραση στη συνολική χριστουγεννιάτικη δαπάνη, καθώς παραδοσιακά πωλούνται όλο τον χρόνο ως αυθόρμητες αγορές. Η Circana προβλέπει ότι οι πωλήσεις παιχνιδιών ενδέχεται να μειωθούν έως 2,5% Νοέμβριο και Δεκέμβριο.

Παιχνίδια και specialty retail: ένας κρίσιμος χειμώνας

Παρά τη συγκρατημένη προοπτική στις συνολικές πωλήσεις, οι γιορτές αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντικές για αλυσίδες όπως οι Miniso, Ohku και Showcase, η οποία πουλά αυθεντικά Labubu και επεκτείνεται σταδιακά σε malls και εμπορικά κέντρα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, προσθέτουν αναλυτές.

Η Ohku παρουσίασε νέα σειρά blind boxes για τις γιορτές και σχεδιάζει διάθεση μέσω Amazon. Η Showcase, με 41 καταστήματα στις ΗΠΑ, αναμένει την άφιξη προϊόντων Sonny Angel έως τον Δεκέμβριο.

«Τα blind boxes θα είναι τεράστια», δήλωσε ο CEO Σαμίρ Κουλκάρνι. «Θα αποτελέσουν τη μεγαλύτερη κατηγορία μας στα παιχνίδια και τα συλλεκτικά. Πέρυσι ήταν ένα μικρό μέρος των πωλήσεων. Φέτος θα έχουμε ρεκόρ».