Στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ο διαγωνισμός 41 εκατ. για περιαστικές λεωφορειακές γραμμές ΟΑΣΘ

Μόνο ένας ο διεκδικητής του έργου, που επενδύει 140 εκατ. σε ηλεκτρικά λεωφορεία και αμαξοστάσιο. Το μεγάλο πακέτο της επένδυσης των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Ηλεκτρικά λεωφορεία ©ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Η κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών, κερδίζει τον ενδιάμεσο διαγωνισμό των 41 εκατ. του ΟΣΕΘ για τις περιαστικές γραμμές της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, καθώς όπως πληροφορείται το powergame.gr, μόνο ένας φάκελος κατατέθηκε στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία, ο οποίος και αποσφραγίσθηκε σήμερα, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται επιτυχώς.

Η κ/ξ των δύο ΚΤΕΛ, με επικεφαλής το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που σηκώνει και το μεγαλύτερο μέρος των επιβατικών μεταφορών στις περιαστικές γραμμές του ΟΑΣΘ, ήταν ο μοναδικός διεκδικητής της ανάθεσης του έργου των επιβατικών μεταφορών για το 2026.

Όπως αποδεικνύεται, οι ξένοι διεκδικητές της πολυετούς ανάθεσης των 10+5 χρόνων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό των 602 εκατ., διαγωνισμός ο οποίος διεξάγεται παράλληλα και έχει καθυστερήσει λόγω προσφυγών, δε θέλησαν να πάρουν το ρίσκο ανταπόκρισης στους όρους που έθεσε ο ΟΣΕΘ, διαθέτοντας 220 λεωφορεία μόνο για ένα χρόνο, από τα οποία τουλάχιστον τα 88 θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα.

Βεβαίως, τα ΚΤΕΛ, από το καλοκαίρι του 2017 και την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, έχουν αναλάβει το δύσκολο κομμάτι, το κομμάτι με τα χαμηλά έσοδα, στις λεωφορειακές συγκοινωνιες της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, εξυπηρετώντας τους κατοίκους και σε απομακρυσμένες, ημιορεινές περιοχές. Τα ΚΤΕΛ συμμετέχουν και στο μεγάλο διαγωνισμό, για την πολυετή ανάθεση του επιβατικού μεταφορικού έργου, αλλά έδειξαν ότι ήταν έτοιμα, να μπούνε στο χορό των επενδύσεων και της προετοιμασίας, παίρνοντας το ρίσκο και το κόστος έστω και αν κέρδιζαν την ανάθεση, μετά από διαγωνισμό, για ένα μόνο χρόνο.

Μεγάλο το πακέτο της επένδυσης των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Όπως πληροφορείται το powergame.gr, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, προβαίνει σε δανεισμό 130 εκατ. ευρώ, για να προμηθευτεί, όχι 88 αλλά 100 ηλεκτρικά λεωφορεία της YUTONG, μήκους 12 μέτρων. Το συγκεκριμένο τρίθυρο μοντέλο ΥUΤΟΝG U12, θα κυκλοφορήσει πρώτη φορά στην Ευρώπη από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2026 και είναι το αναβαθμισμένο Ε12, που πήρε το ελληνικό δημόσιο για τον ΟΑΣΘ, με πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, για τις περιαστικές μακρινές διαδρομές που εκτελεί το ΚΤΕΛ (περιοχή Κουφαλίων, Σίνδο, Μάλγαρα, Λαγκαδά κ.αλ.).

Τα λεωφορεία, που έχουν παραγγελθεί από την Papadakis Bros., αναμένεται να αφιχθούν στην Ελλάδα προς τις 18-20 Δεκεμβρίου ώστε το ΚΤΕΛ, να μπορεί να τα θέσει σε κυκλοφορία, την 1η Μαρτίου 2026, ημερομηνία έναρξης υλοποίησης της νέας σύμβασης, που έχει χρόνο διάρκειας 10+2 μήνες, χρόνος στον οποίο πιστεύεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο μεγάλος διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ηλεκτρικά λεωφορεία ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Ηλεκτρικά λεωφορεία ©ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Έργο 10 εκατ. για φόρτιση των 100 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων

Παράλληλα, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, έχει δεχθεί προσφορές ώστε στο αμαξοστάσιό του, στη Μενεμένη, να εγκατασταθούν 50 διπλοί φορτιστές, για τη φόρτιση των 100 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων. Το έργο αυτό θα απαιτήσει πρόσθετη επένδυση της τάξης των 10 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕΘ, που διενήργησε τον διεθνή διαγωνισμό, ζητούσε ανάδοχο που θα αναλάμβανε, με 220 λεωφορεία, τις περιαστικές συγκοινωνίες στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης, για δέκα μήνες από 1/3/2026 έως 31/12/2026 με δυνατότητα παράτασης δύο επιπλέον μηνών.

Ο προϋπολογισμός του έργου για το δεκάμηνο ανέρχεται στο ποσό των 36.350.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, για περίπου 18 εκ. οχηματοχιλιόμετρα, με σαφείς προϋποθέσεις, όρους εκτέλεσης και νέα αμαξοστάσια αλλά και -το σπουδαιότερο- δεσμεύσεις χρήσης καθαρών (ηλεκτρικών) οχημάτων στο 40% του στόλου κατ’ ελάχιστον.

Σημειώνεται ότι στο τερέν των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, μένουν πλέον μόνο τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Σερρών, αφού τα ΚΤΕΛ Κιλκίς και Χαλκιδικής, που είχαν και αυτά διαθέσει λεωφορεία, τα προηγούμενα χρόνια για τις περιαστικές γραμμές της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, δε μετείχαν στον παραπάνω διαγωνισμό, αλλά ούτε και στο μεγάλο διαγωνισμό των 10+5 ετών.