Η AirAsia Aviation Group Ltd., ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Airbus SE στον τομέα των μονοδιαδρόμων αεροσκαφών, δηλώνει ότι τα πρωτόκολλα δοκιμών για το λογισμικό των αεροσκαφών πρέπει να επανεξεταστούν μετά το σφάλμα που παρουσιάστηκε το Σαββατοκύριακο και απαιτούσε επείγουσα ενημέρωση.
Ο Tony Fernandes, ιδρυτής της αεροπορικής εταιρείας της Νοτιοανατολικής Ασίας, δήλωσε ότι είναι πιθανό το λογισμικό να μην έχει δοκιμαστεί διεξοδικά.
«Φαίνεται λίγο παράξενο, είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί, είναι προφανές ότι δεν έχει δοκιμαστεί», δήλωσε ο Fernandes σε συνέντευξη την Τρίτη. «Δεν είμαι ειδικός, αλλά απέτυχε σε αυτό το ύψος. Πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν τους ειδικούς ή τους ελέγχους».
Η Airbus έχει αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό τις σύντομες επιπτώσεις και διαταραχές από το σφάλμα του λογισμικού, το οποίο προήλθε από τον πιθανό κίνδυνο ηλιακής ακτινοβολίας να καταστρέψει τα δεδομένα του υπολογιστή που βοηθούν στη διατήρηση των ελέγχων πτήσης. Ωστόσο, το αεροσκάφος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του ευρωπαϊκού κατασκευαστή αεροσκαφών αντιμετώπισε ένα νέο πρόβλημα τη Δευτέρα, με αποκαλύψεις για προβλήματα ποιότητας σε ορισμένα πάνελ της ατράκτου.
Ο Fernandes δήλωσε ότι η AirAsia δεν επηρεάστηκε από τα προβλήματα της ατράκτου και επίσης υπέστη «αμελητέα» επίδραση από την ανάγκη να ανατρέψει τις ενημερώσεις λογισμικού σε 96 από τα περισσότερα από 210 αεροσκάφη μονής διαδρόμου.
Το περιστατικό με το λογισμικό ήταν μια «καλή προειδοποίηση» για τον κλάδο γενικά, ώστε να διασφαλίσει ότι έχει τις σωστές προτεραιότητες, δεδομένης της πρόκλησης να παραδίδει όλο και περισσότερα αεροσκάφη και να πληροί τους οικονομικούς στόχους, είπε.
Οι κατασκευαστές αεροσκαφών πρέπει «να κάνουν ένα βήμα πίσω και να βεβαιωθούν ότι μπορούν να χειριστούν αυτή την αύξηση, να βεβαιωθούν ότι δοκιμάζουν το λογισμικό σωστά, να μην βιάζονται», δήλωσε ο Fernandes σε συνέντευξη στο Bloomberg. «Οι πιέσεις των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων, μερικές φορές οι πιέσεις του ανταγωνισμού, πιθανώς η ποιότητα πέφτει λίγο», πρόσθεσε
Η Airbus, με έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας, αγωνίζεται να επιτύχει τον ετήσιο στόχο παράδοσης 820 αεροσκαφών. Η Airbus παρέδωσε περίπου 70 αεροσκάφη τον Νοέμβριο, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το πρακτορείο, με αποτέλεσμα η εταιρεία να πρέπει να παραδώσει περίπου 165 τον Δεκέμβριο, κάτι που θα αποτελέσει ρεκόρ.
Η AirAsia λειτουργεί περίπου 240 αεροσκάφη, κυρίως μονοδιαδρόμων, και έχει παραγγείλει σχεδόν 400 επιπλέον αεροσκάφη Airbus. Επιπλέον, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους συμφώνησε προσωρινά τον Ιούλιο να αγοράσει έως και 70 αεροσκάφη μονού διαδρόμου εξαιρετικά μεγάλου βεληνεκούς.
Η εταιρεία σχεδιάζει μια περαιτέρω παραγγελία 150 περιφερειακών αεροσκαφών και αποφασίζει μεταξύ της Airbus, της Embraer ή της Commercial Aircraft Corp. of China Ltd. Ο Fernandes δήλωσε ότι η τελευταία προγραμματισμένη παραγγελία απέχει ακόμη μήνες, ενώ η επιλογή των κινητήρων θα μπορούσε να επηρεάσει την τελική της απόφαση.