Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων: Στρατηγικές επενδύσεις στην έξυπνη ανάπτυξη και η αδιαπραγμάτευτη σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων πέτυχε σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών, με τον κύκλο εργασιών κοντά στα 132 εκατ. ευρώ.

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων συνεχίζει αναπτυξιακά το 2025, επενδύοντας στην οργανική επέκταση και στη σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτίσει με τους καταναλωτές, μία σχέση που ανέδειξε το φυσικό μεταλλικό νερό ΒΙΚΟΣ, σε ηγετικό brand στην ελληνική αγορά, το 2024, σε μία χρονιά που η εταιρεία πέτυχε σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών, με τον κύκλο εργασιών της να διαμορφώνεται κοντά στα 132 εκατ. ευρώ.

Όπως δήλωσε στο powergame.gr ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, αντιπρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων – εταιρείας μέλους του ΣΒΕ- στρατηγικός στόχος της εταιρείας, είναι η ανταπόκριση στις ανάγκες αλλά και στις οικονομικές δυνατότητες των καταναλωτών, μέσα από τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης γκάμας προϊόντων, που περιλαμβάνει, πέραν των εμφιαλωμένων νερών, αναψυκτικά και newer entries, με τη BIKOΣ COLA και το BIKOΣ Pink Grapefruit να γνωρίζουν όλο και μεγαλύτερη αποδοχή από τους καταναλωτές.

Η εταιρεία, που θα εξέταζε ενδεχομένως την εξαγορά εταιρειών εάν εισέφεραν αξία στο χαρτοφυλάκιό προϊόντων της και μπορούσαν να ενταχθούν ομαλά στο οικοσύστημα της, δίνει έμφαση στην οργανική ανάπτυξη, υλοποιώντας μάλιστα επενδυτικό πρόγραμμα ενίσχυσης της παραγωγικής της δυναμικότητας, όπως με την εγκατάσταση της γραμμής hyper speed στο ΒΙΚΟΣ plant των Ιωαννίνων, επενδύσεις που παράλληλα κάνουν εξυπνότερη και αποδοτικότερη τη λειτουργία της και υπηρετούν τους στόχους της βιωσιμότητας και της περιβαλλοντικής προστασίας.

Κωνσταντίνος Σεπετάς, αντιπρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων

Κωνσταντίνος Σεπετάς, αντιπρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων © Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων

Πώς εξελίσσεται για την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΑΕ το 2025, από πλευράς οικονομικών μεγεθών, μετά από τις πολύ καλές επιδόσεις του 2024;

«Η χρονιά μέχρι στιγμής εξελίσσεται καλά για την εταιρεία, με τη δραστηριότητα να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και τη δυναμική των μαρκών μας να παραμένει ισχυρή. Ωστόσο, σε σχέση με το 2024, είναι σαφές ότι το 2025 είναι μια πιο απαιτητική χρονιά. Η συνολική κατανάλωση έχει υποχωρήσει καθώς οι καταναλωτές πιέζονται όλο και περισσότερο  να ισορροπήσουν τα έξοδα της καθημερινότητάς τους. Αυτό επηρεάζει σε κάποιο βαθμό και τον δικό μας κλάδο. Παρά τις προκλήσεις, διατηρούμε μια συγκρατημένα αισιόδοξη στάση. Έχουμε επενδύσει τα προηγούμενα χρόνια σε υποδομές, σε ψηφιακά εργαλεία και σε ανθρώπινο δυναμικό που μας επιτρέπουν να αντιμετωπίζουμε με ευελιξία τις διακυμάνσεις της αγοράς. Εξακολουθούμε να δίνουμε έμφαση στην ποιότητα, στη βιωσιμότητα και στη συνέπεια απέναντι στους συνεργάτες και τους καταναλωτές μας, στοιχεία που αποτελούν τον πυρήνα της φιλοσοφίας μας. Στόχος μας είναι να διασφαλίζουμε σταθερότητα και προοπτική, ακόμη και μέσα σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται συνεχώς».

Πώς διασφαλίζεται η συνέχιση της ανάπτυξης σε μία κατηγορία, όπως αυτή των εμφιαλωμένων φυσικών μεταλλικών νερών αλλά και των νερών γενικότερα, στην οποία οι πολλοί παίκτες συνεπάγονται και όξυνση του ανταγωνισμού;

«Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών είναι μία από τις πιο ανταγωνιστικές στην αγορά τροφίμων & ποτών, και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει και πιθανότατα θα ενταθεί ακόμη περισσότερο. Για εμάς, η πρόκληση δεν είναι μόνο να αναπτυσσόμαστε, αλλά να διατηρούμε την ποιότητα και την εμπιστοσύνη που έχουμε χτίσει. Το γεγονός ότι το φυσικό μεταλλικό ΒΙΚΟΣ ήταν η Νο.1 επιλογή των καταναλωτών στην Ελλάδα για το 2024 αποτελεί τεράστια επιτυχία και δικαίωση για όλη την πορεία της εταιρείας, όμως ταυτόχρονα ανεβάζει τον πήχη: το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή, αλλά να παραμείνεις σε αυτήν με συνέπεια, διάρκεια και ουσιαστική αξία για τον καταναλωτή. Για να το καταφέρουμε αυτό, στηριζόμαστε σε τρεις βασικές προτεραιότητες:
Αδιαπραγμάτευτη ποιότητα & αυθεντικότητα προϊόντος. Ο καταναλωτής επιλέγει το προϊόν μας γιατί γνωρίζει τι πίνει και από που προέρχεται. Εστιάζουμε στο να προσφέρουμε πραγματική αξία στον καταναλωτή. Ακούμε προσεκτικά τι χρειάζεται η αγορά και προσαρμοζόμαστε ώστε το προϊόν και η συνολική εμπειρία γύρω από αυτό να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη, ξεκάθαρη και θετική. Επενδύουμε στις μακροχρόνιες, στρατηγικές σχέσεις και στη σωστή διανομή. Την αγορά δεν μπορείς να την κερδίσεις με “στιγμιαία επικοινωνία” και εφήμερες προσφορές αλλά με συνέπεια, αξιοπιστία και ενεργή παρουσία δίπλα στους συνεργάτες μας. Παράλληλα, η εταιρεία διαθέτει ένα ολοκληρωμένο  χαρτοφυλάκιο φυσικών μεταλλικών νερών που εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες και προφίλ καταναλωτών: το ΜΙΤΣΙΚΕΛΙ, ένα φυσικό μεταλλικό νερό με ξεχωριστό χαρακτήρα και ιδιαίτερη θέση στην αγορά, αλλά και το ΊΡΙΣ, μία οικονομικότερη επιλογή που προσφέρει αξία χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα. Αυτή η πολυεπίπεδη παρουσία ενισχύει την ανταγωνιστικότητά μας και μας επιτρέπει να είμαστε παρόντες σε κάθε περίσταση κατανάλωσης, με συνέπεια και σταθερότητα. Σε ένα τόσο δυναμικό περιβάλλον, η ανάπτυξη δεν είναι τυχαίο γεγονός, είναι αποτέλεσμα στρατηγικής, επένδυσης και ήθους. Το ζητούμενο για εμάς είναι να συνεχίσουμε να χτίζουμε μεθοδικά, ώστε η κορυφή να μην είναι μια διάκριση μιας χρονιάς, αλλά μια διαρκής επιλογή των καταναλωτών».

Από το νερό, στα αναψυκτικά, τα mixers και το τσάι. Πόσο συμβάλλουν αυτές οι νέες κατηγορίες προϊόντων στην ανάπτυξη της εταιρείας και ποιο το μερίδιο αλλά και η δυναμική τους στην αγορά;

«Η ανάπτυξη της Εταιρείας τα τελευταία χρόνια δεν στηρίχθηκε μόνο στην ενίσχυση της παρουσίας μας στο φυσικό μεταλλικό νερό, που αποτελεί τον βασικό και πιο ιστορικό μας πυλώνα, αλλά και στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης γκάμας προϊόντων. Τα αναψυκτικά, τα mixers και το τσάι δεν είναι για εμάς απλώς “νέες κατηγορίες”, αλλά στρατηγικές επεκτάσεις που συνδέονται με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής τη μάρκα ΒΙΚΟΣ. Οι συγκεκριμένες κατηγορίες έχουν συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη και στο άνοιγμα της παρουσίας μας σε νέα σημεία κατανάλωσης και περιστάσεις από την καθημερινή απόλαυση μέχρι το bar & horeca περιβάλλον. Η δυναμική τους παραμένει υψηλή, καθώς βλέπουμε σταθερή ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας, μεγαλύτερη αποδοχή από τους καταναλωτές και συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση, ειδικά στη ΒΙΚΟΣ COLA και το BΙΚΟΣ Pink Grapefruit. Μάλιστα, από το 2022, όταν η εταιρεία επένδυσε στην εμφιάλωση των προϊόντων αυτών σε γυάλινη και αλουμινένια συσκευασία, η ανάπτυξη επιταχύνθηκε σημαντικά. Η αναβάθμιση της συσκευασίας όχι μόνο ανέδειξε την premium ταυτότητα των προϊόντων, αλλά οδήγησε και στο να ζητούνται πλέον ονομαστικά στα σημεία πώλησης, καθιστώντας τα ουσιαστικά “επιλογή” των καταναλωτών και των επαγγελματιών της αγοράς. Ο καταναλωτής ανταμείβει τα προϊόντα που συνδυάζουν αυθεντική γεύση, ποιότητα και συνέπεια. Η δυναμική των νέων κατηγοριών είναι σαφώς θετική και μας βοηθά να χτίζουμε ακόμη πιο ισχυρές σχέσεις με την αγορά, χωρίς να απομακρυνόμαστε από την ταυτότητά μας. Για εμάς, η ανάπτυξη δεν είναι αυτοσκοπός, είναι αποτέλεσμα επιλογών που σέβονται τον καταναλωτή και την ιστορία της μάρκας».

Γραμμή παραγωγής της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων

Γραμμή παραγωγής της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων © Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων

Σε ποιο σημείο βρίσκεται η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της επιχείρησης;

«Το επενδυτικό μας πρόγραμμα προχωρά σταθερά και σύμφωνα με τον αρχικό μας σχεδιασμό, με στόχο να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2026. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πλάνο που αφορά τόσο την αύξηση της παραγωγικής μας δυναμικότητας όσο και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των λειτουργιών μας. Ήδη έχουν υλοποιηθεί σημαντικές επενδύσεις, όπως η εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τη νέα γραμμή στο ΒΙΚΟΣ Plant, μία state-of-the-art hyper speed γραμμή που ολοκληρώθηκε και έχει τεθεί σε λειτουργία. Παράλληλα, στο ΒΙΚΟΣ COLA Plant έχει ολοκληρωθεί η επέκταση των αποθηκευτικών μας χώρων κατά 35.000 τ.μ., μια επένδυση που ενισχύει καθοριστικά την ικανότητά μας να ανταποκρινόμαστε στην αυξανόμενη ζήτηση και να τη διαχειριζόμαστε. Δεν μας ενδιαφέρει απλά να αυξήσουμε την παραγωγή, μας ενδιαφέρει να παράγουμε πιο έξυπνα, πιο αποδοτικά και με ακόμη μεγαλύτερο σεβασμό στο περιβάλλον και στον τόπο μας. Παράλληλα, εξελίσσονται επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά συστήματα με στόχο τη μείωση του ενεργειακού μας αποτυπώματος, σε υποδομές logistics για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση της αγοράς, καθώς και σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού μεταξύ άλλων, με την υιοθέτηση cloud λύσεων που ενισχύουν την ταχύτητα, την ασφάλεια και την ευελιξία των λειτουργιών μας».

Υπάρχουν σκέψεις και περιθώρια περαιτέρω μεγέθυνσης, μέσω εξαγορών;

«Η λογική των εξαγορών δεν βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας. Ως εταιρεία, ιστορικά επιλέγουμε να αναπτύσσουμε από την αρχή ό,τι χρειαζόμαστε, είτε αυτό αφορά νέες παραγωγικές μονάδες, είτε νέες κατηγορίες προϊόντων, είτε νέες εταιρικές δομές. Η δημιουργία «in-house» μας επιτρέπει να διασφαλίζουμε υψηλή ποιότητα, πλήρη έλεγχο και συνέπεια με τις αξίες μας. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι αποκλείουμε οποιοδήποτε ενδεχόμενο. Αν προκύψει μια επιχειρηματική ευκαιρία που να έχει ξεκάθαρη στρατηγική αξία, να ενισχύει ουσιαστικά το χαρτοφυλάκιό μας και να μπορεί να ενταχθεί ομαλά στο οικοσύστημα της εταιρείας, φυσικά και θα την αξιολογήσουμε. Σε κάθε περίπτωση, η προσέγγισή μας παραμένει σταθερή: προτεραιότητα έχει η υγιής, οργανική ανάπτυξη και η δημιουργία μακροχρόνιας αξίας, με κινήσεις που εξυπηρετούν το όραμά μας και όχι απλώς την ταχεία διεύρυνση του μεγέθους μας».