Γ.Δ.
1264.69 -0,05%
ACAG
-0,83%
6
CENER
-2,73%
6.78
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
0,00%
10.85
OPTIMA
-0,76%
7.8
TITC
-0,82%
19.34
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
-2,14%
1.37
ΑΒΕ
+0,38%
0.526
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
-0,40%
2.51
ΑΛΦΑ
+1,94%
1.58
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.6
ΑΝΕΚ
-0,71%
0.278
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-1,73%
11.34
ΑΣΚΟ
-0,45%
2.22
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.4
ΑΤΤ
-3,04%
11.48
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,36%
5.47
ΒΙΟΚΑ
+3,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+2,27%
1.125
ΒΙΟΤ
-9,02%
0.222
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+2,31%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,78%
13.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
+2,38%
10.75
ΔΟΜΙΚ
+0,57%
3.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,53%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+3,80%
0.955
ΕΕΕ
0,00%
25.3
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.55
ΕΛΒΕ
+0,41%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.558
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.32
ΕΛΛ
-1,67%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,26%
2.225
ΕΛΠΕ
-0,13%
7.65
ΕΛΣΤΡ
-4,33%
2.87
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
-1,47%
1.872
ΕΝΤΕΡ
+0,97%
6.26
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
-0,93%
9.6
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+1,51%
6.166
ΕΥΑΠΣ
+3,18%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,66%
6.06
ΕΥΡΩΒ
+0,54%
1.669
ΕΧΑΕ
+0,57%
5.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.78
ΙΚΤΙΝ
+0,23%
0.43
ΙΛΥΔΑ
+3,49%
1.335
ΙΝΚΑΤ
+0,14%
3.47
ΙΝΛΙΦ
-0,90%
4.4
ΙΝΛΟΤ
-3,79%
0.938
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
-3,30%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+0,76%
2.65
ΚΑΜΠ
-2,51%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-1,96%
300
ΚΕΚΡ
-0,84%
1.765
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
-0,79%
1.26
ΚΟΡΔΕ
-1,10%
0.54
ΚΟΥΑΛ
-2,82%
0.552
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.44
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
9.36
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.05
ΛΑΒΙ
-1,44%
0.686
ΛΑΜΔΑ
-2,66%
6.595
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.282
ΛΕΒΠ
0,00%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.18
ΛΟΥΛΗ
-1,09%
2.71
ΜΑΘΙΟ
-0,89%
1.11
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+0,29%
3.45
ΜΕΡΚΟ
-0,89%
44.6
ΜΙΓ
+0,53%
4.75
ΜΙΝ
-0,40%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,89%
24.76
ΜΟΝΤΑ
+1,25%
1.62
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.595
ΜΠΕΛΑ
-0,83%
23.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-1,09%
36.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.02
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
-0,89%
0.333
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
-0,86%
23
ΟΛΠ
0,00%
22.75
ΟΛΥΜΠ
+0,40%
2.52
ΟΠΑΠ
-0,81%
14.69
ΟΤΕ
-0,08%
13.03
ΟΤΟΕΛ
-1,42%
12.46
ΠΑΙΡ
+2,35%
1.09
ΠΑΠ
-2,20%
2.22
ΠΕΙΡ
+0,89%
3.174
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
-2,72%
4.12
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
+10,00%
0.418
ΠΡΕΜΙΑ
+1,68%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.3
ΠΡΟΦ
+1,37%
4.44
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.93
ΣΑΡ
-4,47%
8.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
+3,65%
0.369
ΣΙΔΜΑ
+1,29%
2.36
ΣΠΕΙΣ
-1,19%
6.64
ΣΠΙ
+0,32%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
-1,06%
14.95
ΤΖΚΑ
-0,55%
1.8
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,01%
1.77
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+1,83%
0.389
ΦΛΕΞΟ
-1,25%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+10,00%
0.0715
ΦΡΛΚ
-0,37%
4.085
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΟΣΕ: Παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ το ιστορικό βαγόνι Simplon-Orient Express

Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψιμότητα στο ανακατασκευασμένο βαγόνι Simplon-Orient Express που παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο (περίπτερο) του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στην 85η ΔΕΘ, που έριξε χθες αυλαία.

Πρόκειται για έργο που υλοποίησε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της ανάδειξης και αξιοποίησης της σιδηροδρομικής του κληρονομιάς, και με σκοπό τη δρομολόγησή του σε τουριστικές διαδρομές του δικτύου.

Στα εγκαίνια της φετινής ΔΕΘ, το βαγόνι επισκέφθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, οι υφυπουργοί Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, διοικήσεις φορέων κ.α., ενώ ακολούθησε μεγάλη ροή επισκεπτών στο εξωτερικό και εσωτερικό του βαγονιού, καθώς, κατά πολλούς, αποτέλεσε το ιδιαίτερο γεγονός της φετινής ΔΕΘ.

Το Simplon-Orient Express δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας το 1920, με διακλάδωση της βασικής διαδρομής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη από Βελιγράδι για Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το συγκεκριμένο Όχημα-Εστιατόριο κατασκευάστηκε στη Αγγλία το 1926 για τη Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών / Compagnie Internationale des Wagons Lits (CIWL), γνωστή ως «Βαγκόν Λι». Το 1951 ήρθε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στον Ελληνικό Κλάδο του Simplon-Orient Express. Επρόκειτο για όχημα πολυτελές, με τη λειτουργικότητα των χώρων ενός αυτοτελούς εστιατορίου. Το 1963 πέρασε στην ιδιοκτησία των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) –μετέπειτα ΟΣΕ– οι οποίοι το δρομολόγησαν στις διεθνείς αμαξοστοιχίες Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express, αλλά και σε αμαξοστοιχίες του εσωτερικού, μέχρι το 1998, οπότε και αποσύρθηκε.

Το βαγόνι αποκαταστάθηκε στη μορφή που είχε το 1963. Οι σχετικές εργασίες εκτελέστηκαν από το εργοστάσιο Θεσσαλονίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το σχεδιασμό και την επιμέλεια του ΟΣΕ.

Η παρουσίαση του ιστορικού οχήματος στη φετινή ΔΕΘ πλαισιώθηκε από έκθεση τεκμηρίων του Ιστορικού Αρχείου ΟΣΕ στο εσωτερικό του, με τίτλο «Σύντομο οδοιπορικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο 1916-1970», ξεκινώντας από τη δημιουργία του εθνικού δικτύου και την είσοδο των διεθνών αμαξοστοιχιών και του Simplon-Orient Express στην

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!