Γ.Δ.
1453.16 +1,25%
ACAG
+1,37%
6.65
CENER
+0,80%
7.58
CNLCAP
+0,63%
7.95
DIMAND
+0,21%
9.63
OPTIMA
+1,36%
10.42
TITC
+0,36%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
+1,92%
1.488
ΑΒΕ
+1,71%
0.475
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.94
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.82
ΑΛΦΑ
+1,47%
1.655
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,33%
12.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
+2,26%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,62%
5.64
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,98%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,23%
16.46
ΔΑΑ
+0,26%
8.44
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,12%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
+1,02%
29.76
ΕΚΤΕΡ
+1,75%
4.64
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,77%
2.585
ΕΛΠΕ
+0,79%
8.33
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,16%
1.926
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+4,47%
1.285
ΕΤΕ
+0,53%
7.6
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.71
ΕΥΡΩΒ
+0,70%
2.004
ΕΧΑΕ
+1,18%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.438
ΙΛΥΔΑ
+12,54%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+1,31%
5.03
ΙΝΛΙΦ
+0,83%
4.84
ΙΝΛΟΤ
+2,13%
1.15
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,40%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+2,88%
3.57
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
+4,53%
1.432
ΚΟΥΕΣ
+5,62%
5.83
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,71%
1.39
ΛΑΒΙ
+2,41%
0.85
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+4,32%
1.45
ΛΟΥΛΗ
+3,02%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
-1,01%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,83%
2.98
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,76%
4.095
ΜΙΝ
0,00%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,58%
27.02
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.06
ΜΟΤΟ
+1,01%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,90%
38.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+3,41%
1.06
ΞΥΛΚ
-0,67%
0.295
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.25
ΟΛΥΜΠ
+1,39%
2.91
ΟΠΑΠ
+1,78%
16.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,79%
0.89
ΟΤΕ
+0,42%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,63%
12.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
+0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
+1,35%
3.974
ΠΕΤΡΟ
+1,17%
8.64
ΠΛΑΘ
+0,88%
4.03
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
7.2
ΠΡΟΦ
+1,35%
4.52
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.6
ΣΑΡ
+0,69%
11.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+2,53%
2.03
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.92
ΣΠΙ
+3,06%
0.742
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,27%
18.33
ΤΖΚΑ
0,00%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,47%
1.716
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Emirates: Ο αφανής σύμμαχος των ελληνικών εξαγωγών απέναντι στην Τουρκία

Η Emirates αποτελεί έναν από τους πιο σταθερούς και κυρίως δυναμικούς αερομεταφορείς που πετούν από και προς την Ελλάδα. Φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας καθώς ξεκίνησε τις πτήσεις το 1996 όταν ακόμη το Ελληνικό ήταν στις δόξες του και το Ντουμπάι στα πρώτα βήματα της τουριστικής του ανάπτυξης.

Στα 20 χρόνια που λειτουργεί το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος έχει διαθέσει περισσότερες από 6 εκατ. θέσεις ενώ στις πτήσεις από και προς την χώρα μας έχουν ταξιδεύσει 4,5 εκατ. επιβάτες, αριθμός αντίστοιχος με τον πληθυσμό της Αθήνας ή του Ντουμπάι, όπως ανέφερε χθες στην εορταστική εκδήλωση για την επέτειο των 25 χρόνων η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Στην πορεία των 25 χρόνων κομβικής σημασίας ήταν η έναρξη της απευθείας πτήσης μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης τον Μάρτιο του 2017, της μοναδικής καθημερινής σύνδεσης καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Πέρα από την σημαντική συμβολή που έχει η συγκεκριμένη πτήση στην αύξηση των Αμερικανών τουριστών στην Ελλάδα – το 2019 ξεπέρασαν το 1 εκατ. – ακόμη μεγαλύτερη είναι η συμβολή της στην αύξηση των ελληνικών εξαγωγών πέρα από τον Ατλαντικό.

Εκπρόσωποι της Emirates & του ΔΑΑ κατά την εκδήλωση για τα 25 χρόνια της αεροπορικής στην Ελλάδα © Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Η ελληνοτουρκική «μάχη» των ψαριών

Μέσω της υπηρεσίας Emirates SkyCargo τα φρέσκα ελληνικά τρόφιμα μικρής διάρκειας ζωής καταφέρνουν να διοχετευθούν σε όλες τις αγορές του κόσμου από την Αμερική με την απευθείας πτήση έως το Τόκιο και την Αυστραλία μέσω Ντουμπάι.

Μάλιστα η αεροπορική «έβαλε πλάτη» και σε πρόσφατες δύσκολες περιόδους, όπου κινδύνευαν να χαθούν αγορές και συνεργασίες τις οποίες οι ελληνικές επιχειρήσεις είχαν χτίσει με ιδιαίτερο κόπο.

Η πλέον χαρακτηριστική περίπτωση μάχης είναι αυτή που δόθηκε για να ταξιδεύσουν τα ελληνικά ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας στις ΗΠΑ κατά το πρώτο κύμα κορονοϊού όταν ο πρώην πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ είχε απαγορεύσει τις απευθείας πτήσεις από την Ευρώπη, κίνηση η οποία θα ευνοούσε ιδιαίτερα τις τουρκικές επιχειρήσεις. Ελλάδα και η Τουρκία είναι δύο ευθέως ανταγωνιστικές χώρες στα προϊόντα μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας με την γείτονα να έχει να καταφέρει να κάνει σημαντικά βήματα και να έχει βρεθεί μπροστά από την χώρα μας σε επίπεδο παραγωγής.

Στο σύνολο της παραγωγής τσιπούρας και λαβρακίου η Τουρκία – με βάση τα στοιχεία του 2019 – κατέχει το 34% και η Ελλάδα το 26%, όταν είκοσι χρόνια πριν η Τουρκία δεν υπήρχε καν στον χάρτη των ιχθυοκαλλιεργειών.

Μέσω της καθημερινής πτήσης της Emirates προς την Νέα Υόρκη οι ελληνικές εταιρείας ιχθυοκαλλιέργειας έχτισαν ένα σημαντικό δίκτυο τόσο σε ιχθυαγορές και σούπερ μάρκετ όσο και σε επώνυμα εστιατόρια της Ανατολικής Ακτής και όχι μόνο.

Παρέχονταν για πρώτη φορά η δυνατότητα τα ελληνικά ψάρια σε λιγότερο από 24 ώρες να βρίσκονται στα πιάτα των Αμερικανών καταναλωτών και με σχετικά χαμηλό κόστος για τους εγχώριους παραγωγούς.

Το πάγωμα των πτήσεων λόγω του πρώτου εμπάργκο καθιστούσε ασύμφορη την εξαγωγή προς τις ΗΠΑ καθώς οι Έλληνες παραγωγοί, που σύμφωνα με πληροφορίες, είχαν έως τότε να αντιμετωπίσουν ένα μεταφορικό κόστος της τάξης των 2,5 ευρώ ανά κιλό πλέον η προσφορά που τους παρείχε η πιο κοντινή αεροπορική που πετούσε προς ΗΠΑ, η Turkish Airlines εκτόξευε το κόστος στα 6 ευρώ ανά κιλό.

Εδώ να επισημάνουμε ότι ο τουρκικός κρατικός αερομεταφορέας διαθέτει εντελώς διαφορετικό τιμοκατάλογο για τουρκικά προϊόντα και εκπτωτικό της τάξης του 15% για εξαγωγικά στοχευμένες αγορές.

Κατά τη διάρκεια της προσωρινής αναστολής των επιβατικών υπηρεσιών μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης λόγω της πανδημίας, η Emirates επέτρεψε την απρόσκοπτη εξαγωγή ελληνικών αλιευτικών προϊόντων στις ΗΠΑ, μέσω των απευθείας επιβατικών πτήσεων από Αθήνα προς Ντουμπάι, με πτήσεις επόμενης μέρας από Ντουμπάι προς Νέα Υόρκη.

Στο διάστημα αυτό, διακινήθηκαν περισσότεροι από 1.200 τόνοι ψαριών. «Μετά την αποκατάσταση της σύνδεσης μεταφέρουμε 210 τόνους φρέσκου ψαριού σε μηνιαία βάση στα εστιατόρια της Νέας Υόρκης και τις υπόλοιπες αγορές» σημείωσε ο Khalid Al Zarooni, Country Manager της Emirates για την Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr τους τελευταίους μήνες υπήρξε περαιτέρω αύξηση τις ποσότητες ελληνικών ψαριών που φθάνουν στις ΗΠΑ να αγγίζουν τους 300 τόνους.

Πέρα από την περίπτωση των ψαριών η Emirates δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να εξάγουν ελληνικά προϊόντα, όπως ανταλλακτικά πλοίων, ηλεκτρονικά, φαρμακευτικά προϊόντα και τοπικά προϊόντα όπως ελαιόλαδο, φράουλες και γιαούρτια μέσω του κόμβου της στο Ντουμπάι.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Khalid Al Zarooni μεγάλος αριθμός σούπερ μάρκετ στα Εμιράτα διαθέτουν διαδρόμους με ελληνικά προϊόντα. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το διμερές εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και ΗΑΕ ανήλθε στα 298 εκατ. ευρώ το 2020, με τις εξαγωγές από την Ελλάδα να αντιπροσωπεύουν το 78% του συνολικού εμπορίου ενώ το 2019, η Emirates μετέφερε πάνω από 10.800 τόνους φορτίου από και προς την Αθήνα, διευκολύνοντας την διακίνηση αγαθών μεταξύ της Ελλάδας και των ΗΑΕ, καθώς και άλλων χωρών στο παγκόσμιο δίκτυό της.

Υπολογίζεται οι δραστηριότητες Emirates στην Ελλάδα είχαν συμβολή 79 εκατομμυρίων ευρώ στο ΑΕΠ και στήριξαν περισσότερες από 1.650 άμεσες, έμμεσες και συνεπαγόμενες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Αυτός ο αριθμός όχι μόνο λαμβάνει υπόψη το προσωπικό της Emirates στην Ελλάδα, αλλά και την απασχόληση σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, όπως θέσεις εργασίας εδάφους ή τροφοδοσίας, καθώς και την συνεπαγόμενη απασχόληση μέσω της οικονομικής δραστηριότητας που δημιουργείται από αυτούς τους άμεσους και έμμεσους εργαζομένους. Ο Όμιλος Emirates απασχολεί 280 Έλληνες στο πολυεθνικό εργατικό δυναμικό του.

Επιστροφή στην κανονικότητα από το 2022

Σε ότι αφορά την νέα χρονιά ο εκπρόσωπος της Emirates σημείωσε ότι ο αρχικός στόχος είναι η αεροπορική να φθάσει τα επίπεδα πτήσεων και αριθμού επιβατών που είχε προ κορονοϊού. «Είναι μεγάλη μας τιμή που συμπληρώσαμε 25 χρόνια σταθερής παρουσίας στην Ελλάδα.

Όλα αυτά τα χρόνια, το παγκόσμιο δίκτυο της Emirates βοήθησε τους Έλληνες ταξιδιώτες να επισκεφθούν προορισμούς και να συνδεθούν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα στο εξωτερικό, και συνέβαλε στη διασύνδεση των ελληνικών επιχειρήσεων με αγορές σε περισσότερες από 80 χώρες σε έξι ηπείρους.

Παρά το σημαντικό αντίκτυπο που είχε η πανδημία στον τομέα των αερομεταφορών, ανακάμπτουμε και εντείνουμε τις δραστηριότητές μας για να ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια.

Όχι μόνο έχουν αυξηθεί οι κρατήσεις στις υπηρεσίες μας προς το Ντουμπάι και τη Νέα Υόρκη, αλλά βλέπουμε επίσης μια σταδιακή επιστροφή στα μακρινά ταξίδια καθώς τα σύνορα ετοιμάζονται να ανοίξουν ξανά, για παράδειγμα στην Αυστραλία, όπου πολλοί Έλληνες έχουν φίλους και συγγενείς», δήλωσε ο Khalid Al Zarooni, Country Manager της Emirates για την Ελλάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!