THEPOWERGAME
Την απόφαση της να αποχωρήσει η θυγατρική της foodpanda από έξι γερμανικές πόλεις, όπως η Κολωνία, το Ντίσελντορφ, η Φρανκφούρτη, το Αμβούργο, το Μόναχο και η Στουτγάρδη και να εκποιήσει τη foodpanda Japan εντός του πρώτου τριμήνου της φετινής χρονιάς ανακοίνωσε η γερμανική Delivery Hero, που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της efood.
Ο γερμανικός κολοσσός delivery έκανε γνωστό πως οι αποφάσεις αυτές θα της επιτρέψουν να μετατοπίσει τους πόρους της σε άλλες αγορές και νέους κλάδους, ειδικά στο γρήγορο εμπόριο, που αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερη αξία για το οικοσύστημα και τους μετόχους της.
Η Delivery Hero ανακοίνωσε στο τέλος του 2021 τα σχέδιά της να περιορίσει τις γερμανικές δραστηριότητές της, foodpanda Germany, σε έναν κόμβο με έδρα το Βερολίνο που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων εφοδιαστικής και τεχνολογίας για τον κλάδο των παραδόσεων.
Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε ένα χρονοδιάγραμμα για την προγραμματισμένη εκποίηση της ιαπωνικής οντότητάς της, η οποία λειτουργεί επίσης με το εμπορικό σήμα foodpanda.
Η μείωση των εργασιών της στη Γερμανία και ο σχεδιασμός της εκποίησης της ιαπωνικής επιχείρησής δεν ήταν εύκολες αποφάσεις, αναφέρει στην ανακοίνωση της η Delivery Hero. Το foodpanda ενεργοποιήθηκε στη Γερμανία το περασμένο καλοκαίρι ωστόσο, από την έναρξη της υπηρεσίας, το τοπίο της γερμανικής αγοράς άλλαξε σημαντικά.
Εξωτερικοί παράγοντες, όπως ο αυξημένος αριθμός ανταγωνιστών και η έλλειψη οδηγών, έδωσαν μια νέα πραγματικότητα προς το τέλος της χρονιάς.
Η εταιρεία θα μετακινήσει μερίδα εργαζομένων της foodpanda εντός του ομίλου
Όλοι οι εργαζόμενοι, οδηγοί, pickers και συνεργάτες που επηρεάζονται από αυτή την απόφαση έχουν ενημερωθεί για την επικείμενη αλλαγή.
Η εταιρεία θα μετακινήσει μερίδα εργαζομένων της foodpanda εντός του ομίλου ή με συνεργάτες από το βιομηχανικό δίκτυο της εταιρείας, ενώ όσοι δεν θα απορροφηθούν θα λάβουν πακέτο απόλυσης.
Στην Ιαπωνία, μια αγορά στην οποία η Delivery Hero εισήλθε τον Σεπτέμβριο του 2020, αποφάσισε να πουλήσει τη foodpanda Japan. Η διαδικασία εκποίησης θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Η Delivery Hero δραστηριοποιείται σε περίπου 50 χώρες σε Ασία, Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική. Η εταιρεία ξεκίνησε ως υπηρεσία παράδοσης τροφίμων το 2011 και σήμερα επενδύει στην επόμενη γενιά ηλεκτρονικού εμπορίου, με στόχο οι παραδόσεις να γίνονται σε λιγότερο από μία ώρα και συχνά σε 10 έως 15 λεπτά.
Με έδρα το Βερολίνο, η Delivery Hero είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης από το 2017 και έγινε μέρος του δείκτη DAX (Deutscher Aktienindex) το 2020.