Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Εκτός ομίλου ΟΣΕ η ΕΡΓΟΣΕ – Το σχέδιο για τα σιδηροδρομικά έργα

Σε διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ και μεταφορά των μετοχών της πρώτης στο ελληνικό Δημόσιο μέχρι το τέλος του χρόνου, προχωρά η κυβέρνηση με βάση το σχέδιο για το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων και διαχείρισης του δικτύου. Προβλέπεται πως μέσα στην επόμενη διετία, και το αργότερο μέχρι το τέλος του 2023, καθώς αποτελεί ορόσημο του Ταμείου Ανάκαμψης, θα έχει ολοκληρωθεί η ψήφιση της απαραίτητης νομοθεσίας με βάση την οποία θα ορίζονται σαφώς «οι αρμοδιότητες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και το πλαίσιο για τη μελλοντική τους συνεργασία».

Ο ΟΣΕ «θα αναλάβει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και όλων των εργασιών που απαιτούνται για το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λειτουργία, δηλαδή τόσο τακτικής όσο και βαριάς συντήρησης, καθώς και τις εργασίες ανάταξης. Η ΕΡΓΟΣΕ θα επικεντρώνεται στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής κατασκευής εκτός του εν λειτουργία δικτύου, καθώς και σε αναβαθμίσεις. Οι συμβάσεις απόδοσης μεταξύ των εταιρειών και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διαδικασία διορισμού και η αμοιβή των Συμβουλίων θα περιληφθούν επίσης στο νόμο». Στον ίδιο νόμο θα ενταχθούν «οι απαραίτητες μεταβατικές διατάξεις για να διασφαλίσει ότι η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων θα πραγματοποιηθεί με τέτοιο τρόπο που θα αποφευχθεί η διακοπή ή η καθυστέρηση σε τρέχοντα σιδηροδρομικά έργα».

Μέσα στη φετινή χρονιά, θα προχωρήσουν και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Για τα σιδηροδρομικά έργα που θα διαχειρισθεί η ΕΡΓΟΣΕ, «προτείνεται να χρησιμοποιηθούν οι προβλέψεις του Ν.1955/1991 με τον οποίο η Αττικό Μετρό μπόρεσε να προσλάβει ελληνικό και ξένο τεχνικό και εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό απαραίτητο για τη λειτουργία της καθώς και να αναθέσει υπηρεσίες συμβούλου σε εγχώριους και ξένους φορείς».

Επιπλέον, θα εξετασθεί (παρά το γεγονός πως το Δημόσιο θα είναι ο μοναδικός μέτοχος) η δυνατότητα υπαγωγής της ΕΡΓΟΣΕ σε καθεστώς προσλήψεων ανάλογα με αυτό που ισχύει για τη ΔΕΗ, κ.λπ. δηλαδή τις εταιρείες στις οποίες το Δημόσιο έχει μειοψηφική συμμετοχή. Έτσι θεωρείται πως θα αποφευχθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις. Νομοθετικές ρυθμίσεις θα απαιτηθούν και για την ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού του ΟΣΕ ο οποίος καλείται εντός της φετινής χρονιάς να ξεκινήσει το μεγάλο διαγωνισμό για το έργο ΣΔΙΤ που αφορά την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου και έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Για να διασφαλισθεί ότι η μετάβαση θα γίνει με τρόπο που θα αποφευχθούν διακοπές ή καθυστερήσεις στα έργα που είναι σε εξέλιξη, «θα απαιτηθεί μία μεταβατική περίοδος στην οποία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να διαχειριστούν τις εν εξελίξει συμβάσεις. Για να γίνει αυτό, θα ορισθεί μία κοινή επιτροπή που θα παρακολουθεί την πρόοδο και θα εγκρίνει τα παραδοτέα μέσα σε ορισμένα χρονοδιαγράμματα και διαφανείς διαδικασίες για την επίλυση πιθανών διαφωνιών».

Προσλαμβάνονται σύμβουλοι

Όπως αναφέρουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «προκειμένου ο ΟΣΕ Α.Ε. να αναλάβει την ευθύνη διαχείρισης όλων των εργασιών που σχετίζονται άμεσα με το εν λειτουργία σιδηροδρομικό δίκτυο, πρέπει να ενισχυθεί η δυναμικότητα του τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο. Αυτό θα μπορεί να επιτευχθεί, μέσω ενός διαγωνισμού, για εξωτερικό τεχνικό και σύμβουλο διαχείρισης για μία ελάχιστη διάρκεια 3 ετών, ο οποίος θα ενισχύσει την ικανότητα του ΟΣΕ σε τρεις καθοριστικούς πυλώνες, τεχνογνωσία – ανθρώπινο δυναμικό – ψηφιακά συστήματα».

Προχωρά επίσης και η πρόσληψη νομικού συμβούλου που θα επεξεργασθεί τα απαραίτητα νομοθετήματα που απαιτούνται για το διαχωρισμό των δύο εταιρειών, ενώ θα παρέχει νομική υποστήριξη στο Υπουργείο σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του σχεδίου δράσης. Παράλληλα θα γίνει και ο απαραίτητος έλεγχος στην ΕΡΓΟΣΕ για να καταστεί δυνατή η απόσχισή της από τη μητρική εταιρεία του ΟΣΕ. Προσλαμβάνεται και τεχνικός σύμβουλος για τη σύνταξη των συμβάσεων απόδοσης μεταξύ των ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Επειδή τους τελευταίους μήνες έχει δοθεί μάχη μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για το νέο αντικείμενο των δύο εταιρειών, μετά το διαχωρισμό, προβλέπεται πως «ως αναβάθμιση νοούνται οι εργασίες που αλλάζουν/βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά της γραμμής, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση νέων συστημάτων (π.χ. η εγκατάσταση σηματοδότησης σε μια γραμμή που δε διαθέτει σηματοδότηση, η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης σε μια γραμμή που δε διαθέτει ηλεκτροκίνηση, η κατασκευή διπλής γραμμής σε μια μονή γραμμή κλπ.). Ως ανάταξη νοούνται οι εργασίες εκτεταμένης συντήρησης και επιδιόρθωσης βλαβών σε υφιστάμενη γραμμή».

Τέλος, επισημαίνεται πως «το νέο μοντέλο καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη ενός πολυετούς στρατηγικού σχεδιασμού για χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων. Η υλοποίηση του σχεδιασμού θα παρακολουθείται μέσω συμβάσεων απόδοσης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και καθεμιάς από τις δύο εταιρείες, σύμφωνα με τις νέες τους αρμοδιότητες».Κάθε σύμβαση θα περιλαμβάνει ετήσιους στόχους επίτευξης και ορόσημα για τις εταιρείες, ενώ οι ετήσιες αμοιβές των προέδρων και των διευθύνοντων συμβούλων θα εξαρτώνται από την επίτευξη των στόχων αυτών». Μέσα στον επόμενο χρόνο θα τοποθετηθούν και τα νέα, επταμελή, διοικητικά συμβούλια σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!