Γ.Δ.
1433.65 -0,33%
ACAG
-0,34%
5.88
CENER
-0,99%
8.96
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,24%
8.19
NOVAL
-1,36%
2.75
OPTIMA
-0,83%
11.96
TITC
-0,98%
30.35
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-0,81%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,70%
2.14
ΑΚΡΙΤ
-18,33%
0.735
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.805
ΑΛΦΑ
-1,98%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
-0,69%
11.46
ΑΣΚΟ
-0,76%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,48%
6.17
ΒΙΟΚΑ
-1,60%
2.46
ΒΙΟΣΚ
-2,97%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
-7,19%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,68%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,49%
16.56
ΔΑΑ
-0,64%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-0,27%
10.94
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,05%
0.318
ΕΒΡΟΦ
-2,27%
1.51
ΕΕΕ
+0,50%
31.96
ΕΚΤΕΡ
-0,92%
4.29
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-1,76%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,42%
2.38
ΕΛΠΕ
0,00%
8.26
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.21
ΕΛΤΟΝ
-2,65%
1.69
ΕΛΧΑ
0,00%
1.884
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.34
ΕΤΕ
-0,60%
7.93
ΕΥΑΠΣ
-2,24%
3.06
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+1,07%
2.171
ΕΧΑΕ
-0,20%
5.04
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.367
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-1,09%
4.975
ΙΝΛΙΦ
-1,46%
4.72
ΙΝΛΟΤ
+0,18%
1.11
ΙΝΤΕΚ
-1,54%
5.77
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
+4,62%
1.245
ΙΝΤΚΑ
+0,60%
3.34
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
332
ΚΕΚΡ
-1,90%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,95%
1.595
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.186
ΚΟΥΕΣ
+0,93%
5.41
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.85
ΚΤΗΛΑ
-7,26%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-3,86%
1.12
ΛΑΒΙ
-0,56%
0.894
ΛΑΜΔΑ
+0,30%
6.62
ΛΑΜΨΑ
+2,72%
37.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.955
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+1,12%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
-3,33%
3.77
ΜΕΝΤΙ
+0,72%
2.8
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+0,26%
3.785
ΜΙΝ
-5,62%
0.47
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
24.94
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.39
ΜΟΤΟ
-1,73%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,68%
26.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,27%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.64
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
35.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+2,49%
0.988
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.494
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,79%
25.55
ΟΛΥΜΠ
+0,79%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,27%
14.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.93
ΟΤΕ
0,00%
13.68
ΟΤΟΕΛ
-0,86%
11.48
ΠΑΙΡ
+1,38%
1.1
ΠΑΠ
-1,61%
2.45
ΠΕΙΡ
-1,28%
3.712
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
+1,45%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,35%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,58%
4.675
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.66
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+1,64%
1.86
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.72
ΣΠΙ
-0,59%
0.676
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
18.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.216
ΦΡΛΚ
-1,24%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Εκτός ομίλου ΟΣΕ η ΕΡΓΟΣΕ – Το σχέδιο για τα σιδηροδρομικά έργα

Σε διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ και μεταφορά των μετοχών της πρώτης στο ελληνικό Δημόσιο μέχρι το τέλος του χρόνου, προχωρά η κυβέρνηση με βάση το σχέδιο για το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων και διαχείρισης του δικτύου. Προβλέπεται πως μέσα στην επόμενη διετία, και το αργότερο μέχρι το τέλος του 2023, καθώς αποτελεί ορόσημο του Ταμείου Ανάκαμψης, θα έχει ολοκληρωθεί η ψήφιση της απαραίτητης νομοθεσίας με βάση την οποία θα ορίζονται σαφώς «οι αρμοδιότητες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και το πλαίσιο για τη μελλοντική τους συνεργασία».

Ο ΟΣΕ «θα αναλάβει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και όλων των εργασιών που απαιτούνται για το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λειτουργία, δηλαδή τόσο τακτικής όσο και βαριάς συντήρησης, καθώς και τις εργασίες ανάταξης. Η ΕΡΓΟΣΕ θα επικεντρώνεται στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής κατασκευής εκτός του εν λειτουργία δικτύου, καθώς και σε αναβαθμίσεις. Οι συμβάσεις απόδοσης μεταξύ των εταιρειών και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διαδικασία διορισμού και η αμοιβή των Συμβουλίων θα περιληφθούν επίσης στο νόμο». Στον ίδιο νόμο θα ενταχθούν «οι απαραίτητες μεταβατικές διατάξεις για να διασφαλίσει ότι η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων θα πραγματοποιηθεί με τέτοιο τρόπο που θα αποφευχθεί η διακοπή ή η καθυστέρηση σε τρέχοντα σιδηροδρομικά έργα».

Μέσα στη φετινή χρονιά, θα προχωρήσουν και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Για τα σιδηροδρομικά έργα που θα διαχειρισθεί η ΕΡΓΟΣΕ, «προτείνεται να χρησιμοποιηθούν οι προβλέψεις του Ν.1955/1991 με τον οποίο η Αττικό Μετρό μπόρεσε να προσλάβει ελληνικό και ξένο τεχνικό και εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό απαραίτητο για τη λειτουργία της καθώς και να αναθέσει υπηρεσίες συμβούλου σε εγχώριους και ξένους φορείς».

Επιπλέον, θα εξετασθεί (παρά το γεγονός πως το Δημόσιο θα είναι ο μοναδικός μέτοχος) η δυνατότητα υπαγωγής της ΕΡΓΟΣΕ σε καθεστώς προσλήψεων ανάλογα με αυτό που ισχύει για τη ΔΕΗ, κ.λπ. δηλαδή τις εταιρείες στις οποίες το Δημόσιο έχει μειοψηφική συμμετοχή. Έτσι θεωρείται πως θα αποφευχθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις. Νομοθετικές ρυθμίσεις θα απαιτηθούν και για την ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού του ΟΣΕ ο οποίος καλείται εντός της φετινής χρονιάς να ξεκινήσει το μεγάλο διαγωνισμό για το έργο ΣΔΙΤ που αφορά την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου και έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Για να διασφαλισθεί ότι η μετάβαση θα γίνει με τρόπο που θα αποφευχθούν διακοπές ή καθυστερήσεις στα έργα που είναι σε εξέλιξη, «θα απαιτηθεί μία μεταβατική περίοδος στην οποία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να διαχειριστούν τις εν εξελίξει συμβάσεις. Για να γίνει αυτό, θα ορισθεί μία κοινή επιτροπή που θα παρακολουθεί την πρόοδο και θα εγκρίνει τα παραδοτέα μέσα σε ορισμένα χρονοδιαγράμματα και διαφανείς διαδικασίες για την επίλυση πιθανών διαφωνιών».

Προσλαμβάνονται σύμβουλοι

Όπως αναφέρουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «προκειμένου ο ΟΣΕ Α.Ε. να αναλάβει την ευθύνη διαχείρισης όλων των εργασιών που σχετίζονται άμεσα με το εν λειτουργία σιδηροδρομικό δίκτυο, πρέπει να ενισχυθεί η δυναμικότητα του τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο. Αυτό θα μπορεί να επιτευχθεί, μέσω ενός διαγωνισμού, για εξωτερικό τεχνικό και σύμβουλο διαχείρισης για μία ελάχιστη διάρκεια 3 ετών, ο οποίος θα ενισχύσει την ικανότητα του ΟΣΕ σε τρεις καθοριστικούς πυλώνες, τεχνογνωσία – ανθρώπινο δυναμικό – ψηφιακά συστήματα».

Προχωρά επίσης και η πρόσληψη νομικού συμβούλου που θα επεξεργασθεί τα απαραίτητα νομοθετήματα που απαιτούνται για το διαχωρισμό των δύο εταιρειών, ενώ θα παρέχει νομική υποστήριξη στο Υπουργείο σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του σχεδίου δράσης. Παράλληλα θα γίνει και ο απαραίτητος έλεγχος στην ΕΡΓΟΣΕ για να καταστεί δυνατή η απόσχισή της από τη μητρική εταιρεία του ΟΣΕ. Προσλαμβάνεται και τεχνικός σύμβουλος για τη σύνταξη των συμβάσεων απόδοσης μεταξύ των ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Επειδή τους τελευταίους μήνες έχει δοθεί μάχη μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για το νέο αντικείμενο των δύο εταιρειών, μετά το διαχωρισμό, προβλέπεται πως «ως αναβάθμιση νοούνται οι εργασίες που αλλάζουν/βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά της γραμμής, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση νέων συστημάτων (π.χ. η εγκατάσταση σηματοδότησης σε μια γραμμή που δε διαθέτει σηματοδότηση, η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης σε μια γραμμή που δε διαθέτει ηλεκτροκίνηση, η κατασκευή διπλής γραμμής σε μια μονή γραμμή κλπ.). Ως ανάταξη νοούνται οι εργασίες εκτεταμένης συντήρησης και επιδιόρθωσης βλαβών σε υφιστάμενη γραμμή».

Τέλος, επισημαίνεται πως «το νέο μοντέλο καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη ενός πολυετούς στρατηγικού σχεδιασμού για χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων. Η υλοποίηση του σχεδιασμού θα παρακολουθείται μέσω συμβάσεων απόδοσης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και καθεμιάς από τις δύο εταιρείες, σύμφωνα με τις νέες τους αρμοδιότητες».Κάθε σύμβαση θα περιλαμβάνει ετήσιους στόχους επίτευξης και ορόσημα για τις εταιρείες, ενώ οι ετήσιες αμοιβές των προέδρων και των διευθύνοντων συμβούλων θα εξαρτώνται από την επίτευξη των στόχων αυτών». Μέσα στον επόμενο χρόνο θα τοποθετηθούν και τα νέα, επταμελή, διοικητικά συμβούλια σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!