Γ.Δ.
818.56 -0,55%
CENER
-0,77%
2.585
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+2,46%
14.55
TITC
+0,89%
11.28
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.1
ΑΒΑΞ
+0,66%
0.762
ΑΒΕ
-1,04%
0.57
ΑΔΜΗΕ
+0,60%
1.68
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-18,84%
0.418
ΑΛΜΥ
-0,21%
1.876
ΑΛΦΑ
-1,34%
0.8534
ΑΝΔΡΟ
0,00%
5.45
ΑΝΕΚ
0,00%
0.09
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-1,50%
4.6
ΑΣΚΟ
0,00%
2.03
ΑΣΤΑΚ
+1,18%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.428
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.88
ΑΤΤ
+0,31%
0.0965
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.87
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
-20,00%
0.148
ΒΙΟ
-0,29%
3.49
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.55
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.578
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.08
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
-2,76%
1.235
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,91%
8.89
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
+2,09%
5.615
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,74%
0.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.289
ΕΒΡΟΦ
-2,56%
0.686
ΕΕΕ
-1,19%
21.5
ΕΚΤΕΡ
-1,43%
1.38
ΕΛΒΕ
+4,76%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,32%
0.462
ΕΛΙΝ
+1,47%
1.73
ΕΛΛ
+0,94%
16.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,37%
1.648
ΕΛΠΕ
+0,46%
6.52
ΕΛΣΤΡ
-2,24%
2.18
ΕΛΤΟΝ
-1,89%
2.08
ΕΛΧΑ
+0,58%
1.378
ΕΝΤΕΡ
+0,59%
3.42
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.26
ΕΣΥΜΒ
+1,29%
0.628
ΕΤΕ
+0,51%
3.156
ΕΥΑΠΣ
-0,85%
3.49
ΕΥΔΑΠ
-0,28%
7.23
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-0,86%
0.8768
ΕΧΑΕ
-0,49%
3.05
ΙΑΤΡ
+0,74%
1.355
ΙΚΤΙΝ
+1,61%
0.4735
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.17
ΙΝΚΑΤ
+1,75%
1.628
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.72
ΙΝΛΟΤ
-0,81%
0.615
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.822
ΙΝΤΚΑ
-1,17%
1.52
ΚΑΜΠ
0,00%
2.45
ΚΑΡΕΛ
0,00%
278
ΚΕΚΡ
0,00%
0.91
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,78%
0.514
ΚΟΡΔΕ
+3,26%
0.475
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.394
ΚΟΥΕΣ
+0,73%
4.15
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.222
ΚΡΙ
+1,18%
5.16
ΚΤΗΛΑ
+0,65%
1.54
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.03
ΛΑΒΙ
0,00%
0.458
ΛΑΜΔΑ
0,00%
5.685
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.722
ΛΕΒΚ
0,00%
0.228
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
-2,27%
0.948
ΛΟΥΛΗ
+1,73%
2.35
ΛΥΚ
+0,31%
1.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.69
ΜΕΒΑ
-2,83%
2.06
ΜΕΝΤΙ
+3,38%
3.06
ΜΕΡΚΟ
-2,95%
46
ΜΙΓ
-1,69%
0.029
ΜΙΝ
0,00%
0.486
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,47%
16.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.6
ΜΟΤΟ
-1,43%
2.07
ΜΟΥΖΚ
-0,27%
0.74
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
13.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.14
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,79%
1.89
ΜΠΤΚ
0,00%
0.52
ΜΥΤΙΛ
-0,94%
14.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2
ΝΑΥΠ
+0,70%
1.005
ΞΥΛΚ
+2,05%
0.199
ΞΥΛΠ
0,00%
0.194
ΟΛΘ
-0,85%
23.3
ΟΛΠ
-0,82%
14.6
ΟΛΥΜΠ
+1,16%
1.75
ΟΠΑΠ
-0,86%
12.64
ΟΤΕ
-0,32%
15.63
ΟΤΟΕΛ
-0,79%
10
ΠΑΙΡ
+2,67%
0.768
ΠΑΠ
0,00%
2.5
ΠΕΙΡ
-1,45%
1.084
ΠΕΤΡΟ
+0,80%
5.02
ΠΛΑΘ
-1,62%
3.65
ΠΛΑΙΣ
+0,68%
2.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
+19,10%
0.505
ΠΡΕΜΙΑ
-0,44%
1.12
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,07%
2.77
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.19
ΣΑΡ
-2,10%
6.07
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.021
ΣΕΝΤΡ
+1,46%
0.278
ΣΙΔΜΑ
+0,25%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.74
ΣΠΙ
0,00%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
+0,63%
17.51
ΤΖΚΑ
+2,07%
1.97
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-2,18%
0.448
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.098
ΦΡΛΚ
-1,73%
2.55
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.505
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ απέρριψε την προσφυγή της ΛΑΡΚΟ

Απορρίφθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η προσφυγή της ΛΑΡΚΟ κατά προηγούμενης απόφασης για παράνομη κρατική ενίσχυση.  Υπενθυμίζεται ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε κρίνει ότι η εγγύηση του 2008 του Ελληνικού Δημοσίου για δάνειο 30 εκατ. ευρώ που χορήγησε η ΑΤΕ στη Λάρκο συνιστούσε πλεονέκτημα.

Με την σημερινή του απόφαση, το Γενικό Δικαστήριο  της ΕΕ (ΓΔΕΕ) απορρίπτει την προσφυγή της ΛΑΡΚΟ. Ειδικότερα, κρίνει ότι η Επιτροπή είχε στη διάθεσή της αρκούντως αξιόπιστα και συνεπή στοιχεία τόσο για να αποδειχθεί ότι οι ελληνικές αρχές γνώριζαν την οικονομική κατάσταση της Λάρκο κατά τον χρόνο χορήγησης της «εγγύησης του 2008» όσο και για να θεωρηθεί ότι η προμήθεια της εγγύησης δεν ήταν σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Επομένως, η εν λόγω εγγύηση συνιστούσε πλεονέκτημα.

Το ιστορικό

Τον Μάρτιο του 2013, η Επιτροπή κίνησε επίσημη διαδικασία ελέγχου για ορισμένα μέτρα στήριξης στη Λάρκο, που χορηγήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο, κατά την περίοδο 2008-2011, με τη μορφή κρατικών εγγυήσεων και συμμετοχής του Δημοσίου στην αύξηση του κεφαλαίου της εταιρείας, συνολικού ύψους περίπου 136 εκατ. ευρώ.

Τον Μάρτιο του 2014 εκδόθηκε απόφαση με την οποία η Επιτροπή έκρινε ότι οι ενισχύσεις αυτές ήταν παράνομες και μη συμβατές με την εσωτερική αγορά και έπρεπε να ανακτηθούν. Μεταξύ άλλων, η Επιτροπή θεώρησε ότι η «εγγύηση του 2008» εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου για δάνειο ύψους 30 εκατ. ευρώ, το οποίο χορήγησε η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος (ATE) στη Λάρκο, συνιστoύσε πλεονέκτημα, σημειώνοντας ότι δεν πληρούσε καμία από τις δύο ακόλουθες σωρευτικές προϋποθέσεις της ανακοίνωσης περί εγγυήσεων βάσει των οποίων μπορεί να αποκλεισθεί ο χαρακτηρισμός της ως κρατικής ενίσχυσης: εάν ο δανειολήπτης δεν αντιμετωπίζει οικονομικές δυσχέρειες και εάν καταβάλλεται για την εγγύηση τιμή που καθορίζεται βάσει των κριτηρίων της αγοράς.

Τον Ιούνιο του 2014, η Λάρκο άσκησε ενώπιον του ΓΔΕΕ προσφυγή κατά της απόφασης της Επιτροπής. Η προσφυγή της απορρίφθηκε με την απόφαση της 1ης Φεβρουαρίου 2018 (Τ-423/14). Σύμφωνα με το ΓΔΕΕ, η Επιτροπή δεν υπέπεσε σε σφάλμα εκτίμησης θεωρώντας ότι, ελλείψει αποδείξεων για το αντίθετο, οι ελληνικές αρχές γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν τις οικονομικές δυσχέρειες της Λάρκο όταν χορηγήθηκε η «εγγύηση του 2008».

Τον Μάρτιο του 2020, το ΔΕΕ αναίρεσε το μέρος της απόφασης του ΓΔΕΕ που αφορά την «εγγύηση του 2008» (C-244/18 P). Κατά τα λοιπά, το ΔΕΕ απέρριψε την αναίρεση της Λάρκο και ανέπεμψε την υπόθεση ενώπιον του ΓΔΕΕ (Τ-423/14 RENV). Το ΔΕΕ υπογράμμισε ότι η Επιτροπή δεν μπορούσε να υποθέσει ότι μια επιχείρηση έτυχε πλεονεκτήματος που συνιστά κρατική ενίσχυση βασιζόμενη απλώς στην απουσία στοιχείων που καθιστούν δυνατόν να συναχθεί το αντίθετο συμπέρασμα, χωρίς να διαθέτει άλλα στοιχεία που μπορούν να καταδείξουν καταφατικώς την ύπαρξη τέτοιου πλεονεκτήματος.

Με την σημερινή του απόφαση, το ΓΔΕΕ απορρίπτει την προσφυγή της Λάρκο. Ειδικότερα, κρίνει ότι η Επιτροπή είχε στη διάθεσή της αρκούντως αξιόπιστα και συνεπή στοιχεία τόσο για να αποδειχθεί ότι οι ελληνικές αρχές γνώριζαν την οικονομική κατάσταση της Λάρκο κατά τον χρόνο χορήγησης της «εγγύησης του 2008» όσο και για να θεωρηθεί ότι η προμήθεια της εγγύησης δεν ήταν σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Επομένως, η εν λόγω εγγύηση συνιστούσε πλεονέκτημα κατά την έννοια του άρθρου 107, παράγραφος 1, ΣΛΕΕ.

Υπενθυμίζεται ότι το 2017 το ΔΕΕ διαπίστωσε πρώτη φορά ότι η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ανάκτηση των παράνομων και μη συμβατών με την εσωτερική αγορά ενισχύσεων (C-481/16). Kατόπιν νέας προσφυγής της Επιτροπής, τον Ιανουάριο του 2022, το ΔΕΕ υποχρέωσε την Ελλάδα να καταβάλει κατ’ αποκοπήν ποσό ύψους 5,5 εκατ. ευρώ και χρηματική ποινή ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης, διότι δεν ανέκτησε τις κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στη Λάρκο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!