Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Ελλάκτωρ: Μέχρι τέλος του έτους η πληρωμή του ομολόγου 670 εκατ.

Από την ολοκλήρωση των διαδικασιών απόσχισης του τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και της εξαγοράς του από την Motor Oil εξαρτάται ο χρόνος αποπληρωμής του μεγάλου ομολόγου της Ελλάκτωρ, ύψους 670 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ τρέχει για να τελειώσουν όλα πριν από το τέλος του χρόνου, αν και υπάρχουν χρονικά περιθώρια αφού το πανάκριβο ομόλογο λήγει στο τέλος του 2024. Η ταχύτερη αποπληρωμή σημαίνει και πληρωμή λιγότερων τόκων, αφού η Ελλάκτωρ καλείται να πληρώσει 21 εκατ. ευρώ μέσα στον Ιούλιο και άλλα τόσα τον Δεκέμβριο.

Η διπλή συμφωνία, με τους εφοπλιστές Δημ. Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη καθώς και με την Motor Oil, είναι συνολικού ύψους 932 εκατ. ευρώ. Τα 182 εκατ. ευρώ έχουν ήδη εισπραχθεί από τους δύο εφοπλιστές οι οποίοι ανακοίνωσαν πως ετοιμάζουν νέες επιχειρηματικές κινήσεις. Οι κ.κ. Μπάκος και Καϋμενάκης κέρδισαν μέσα σε λίγες εβδομάδες αρκετά εκατομμύρια ευρώ, αφού προ μηνός είχαν απορρίψει προσφορά της Reggeborgh για την αγορά του 30% που κατείχαν στην Ελλάκτωρ έναντι 1,5 ευρώ ανά μετοχή.

Η Motor Oil και οι ΑΠΕ

Τελικά, πώλησαν στη Motor Oil στα 1,75 ευρώ ανά μετοχή. Η Motor Oil θα καταβάλλει στην Ελλάκτωρ περίπου 750 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του 75% μιας νέας εταιρείας που δημιουργείται και στην οποία θα εισφερθούν τα αιολικά πάρκα (και οι άλλες δραστηριότητες στις ΑΠΕ) της Ελλάκτωρ.

Η τελευταία θα παραμείνει στην παραγωγή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της θυγατρικής ΗΛΕΚΤΩΡ που δραστηριοποιείται στη διαχείριση απορριμμάτων. Παράλληλα, επειδή δεν υπάρχει δέσμευση στη συμφωνία πώλησης του τομέα ΑΠΕ στην Motor Oil, στον κατασκευαστικό όμιλο υποστηρίζουν πως θα επενδύσουν εκ νέου στις ανανεώσιμες πηγές.

Τις τελευταίες ημέρες όλοι προσπαθούν να μαντέψουν ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις των Ολλανδών της Reggeborgh στην Ελλάκτωρ μετά το τέλος της πολύμηνες διαμάχης με τους δύο εφοπλιστές. Ήδη προχώρησαν στην πρώτη κίνηση με την υποβολή δημόσιας πρότασης στα 1,75 ευρώ ανά μετοχή.

Επιπλέον η συμφωνία με την Motor Oil προβλέπει πως η τελευταία μπορεί ανά πάσα στιγμή (μέσα στην επόμενη διετία) να πωλήσει το 15% (από το περίπου 30% που κατέχει) της Ελλάκτωρ στους Ολλανδούς στην ίδια τιμή.

Συνεπώς σε μετοχικό επίπεδο υπάρχει ένα σαφώς καθαρότερο πεδίο σε σχέση με τον σχεδόν ενάμισι χρόνο διαμάχης με τους κ.κ. Μπάκο και Καϋμενάκη. Τι θα γίνει, όμως, σε στρατηγικό επίπεδο; Όσοι παρακολουθούν τα οικονομικά αποτελέσματα της Ελλάκτωρ και της θυγατρικής ΑΚΤΩΡ στις κατασκευές, αλλά και τις δηλώσεις της διοίκησης του Θυμ. Μπουλούτα, έχουν καταλάβει προς τα που κατευθύνεται ο όμιλος.

Στόχος είναι να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στις παραχωρήσεις και σε σχετικές επενδύσεις (όπως η διαχείριση / ανάπτυξη μεγάλων ακινήτων) και να περιορίσει σημαντικά την παρουσία στις κατασκευές.

Η ΑΚΤΩΡ θα διεκδικεί περισσότερο κερδοφόρες συμβάσεις, με επικέντρωση στις αγορές της Ελλάδας

Για την ακρίβεια, κατά τη διοίκηση, η ΑΚΤΩΡ θα διεκδικεί περισσότερο κερδοφόρες συμβάσεις, με επικέντρωση στις αγορές της Ελλάδας και της Ρουμανίας, προκειμένου να μην επαναληφθεί η δυσάρεστη εμπειρία του παρελθόντος με τις ζημιές που προσέγγισαν το μισό δισ. ευρώ τα τελευταία χρόνια.

Η διετής προσπάθεια για αντιστροφή της πορείας της ΑΚΤΩΡ αναμένεται να αποδώσει καρπούς στις αρχές του νέου έτους, ενώ μέχρι τότε θα έχουν υπογραφεί κάποιες από τις νέες συμβάσεις στις οποίες επικράτησαν κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχει η τεχνική εταιρεία.

Το τρίτο κύμα συμβάσεων παραχώρησης που βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη στην Ελλάδα (το πρώτο ήταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και το δεύτερο στα μέσα της επόμενης δεκαετίας με την παραχώρηση των οδικών αξόνων) βοηθάει τα σχέδια της Ελλάκτωρ. Μαζί με τα έργα που προωθούνται με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και πληρωμές διαθεσιμότητας, δημιουργείται αυτή την περίοδο μια αγορά που την επόμενη 25ετία θα ξεπεράσει τα 20 δισ. ευρώ.

Σε αυτή την αγορά, παράλληλα με τις μεγάλες αναπτύξεις όπως στις Γούρνες Ηρακλείου, στο παλαιό οινοποιείο Καμπά και στην μαρίνα Αλίμου, θέλει να επικεντρωθεί η Ελλάκτωρ. Εξάλλου η διαχείριση υποδομών βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!