Ν. Κουρέτας: E-shopping από σούπερ μάρκετ στη γραμμή 4 του μετρό

Συνεργασία με σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κατά μήκος της νέας γραμμής 4 εξετάζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, σύμφωνα με τον Ν. Κουρέτα

Νίκος Κουρέτας © Eurokinissi

Συνεργασία με σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κατά μήκος της νέας γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) εξετάζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, κατά τα πρότυπα αντίστοιχων μοντέλων που προωθούνται σε άλλες πόλεις, όπως το Λονδίνο. Όπως είπε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, στο συνέδριο «Smart Cities – City Connect Conference», το σχέδιο που εξετάζεται, προβλέπει την επιλογή συγκεκριμένων σταθμών που βρίσκονται κοντά σε σούπερ μάρκετ. Σε αυτούς τους σταθμούς, στον χώρο εισιτηρίων τοποθετούνται μεταλλικά ντουλάπια (lockers) με ηλεκτρονικές κλειδαριές.

Παράλληλα, δημιουργείται μια εφαρμογή για φορητές συσκευές, που επιτρέπει στον επιβάτη του μετρό (για παράδειγμα ενός εργαζομένου όταν φεύγει από τη δουλειά του), να παραγγέλνει ηλεκτρονικά ό,τι θέλει από το σούπερ μάρκετ, που είναι πλησίον του σταθμού προορισμού του και να πληρώνει με κάρτα. Το σύστημα επιστρέφει στον επιβάτη έναν αριθμό locker και έναν τριψήφιο κωδικό. Το σούπερ μάρκετ εκτελεί την παραγγελία και μεταφέρει με όχημα τις σακούλες με τα ψώνια στον πλησιέστερο σταθμό και τα τοποθετεί εντός των αντίστοιχων lockers. Ο επιβάτης «βγαίνοντας από τον σταθμό πηγαίνει στο συγκεκριμένο locker, πληκτρολογεί τον τριψήφιο κωδικό και παραλαμβάνει τα πράγματά του. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται από το σούπερ μάρκετ, χωρίς να πάει σε αυτό».

Ο κ. Κουρέτας παρουσίασε χθες και τις άλλες τεχνολογικές καινοτομίες που θα εφαρμοστούν κατά την κατασκευή και τη λειτουργία της γραμμής 4, που θα υποστηρίζεται από συρμούς χωρίς οδηγό. Όπως υποστήριξε, το πρώτο δημόσιο έργο στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η τεχνολογία ΒΙΜ είναι η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα. «Η γραμμή 4 θα υλοποιηθεί 2 φορές, μία στο μοντέλο ΒΙΜ και μία στην πράξη» είπε ο κ. Κουρέτας. Η μεθοδολογία BIM (Building Information Modeling) «αποτελεί μία πλατφόρμα στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που διευκολύνει και εξυπηρετεί άριστα την συνολική μελέτη ενός έργου και στην συνέχεια την διαχείρισή του, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργου υποστηρίζει την συντήρηση του στην διάρκεια ζωής του».

Η βάση του συστήματος είναι η τρισδιάστατη (3D) μοντελοποίηση όλων των κατασκευών (σταθμοί, σήραγγες, φρέατα, κτίρια, κλπ) και όλων των αρχιτεκτονικών και των συστημάτων εντός αυτών. Το κόστος των μελετών για τη γραμμή 4 με βάση το ΒΙΜ θα φτάσει τα 130 εκατ. ευρώ.

Ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό είπε επίσης πως σήμερα όταν ένα τρένο του μετρό φρενάρει, οι κινητήρες του γίνονται γεννήτριες επιστρέφοντας ενέργεια στο δίκτυο ηλεκτρισμού, όπου σήμερα έως 16% χρησιμοποιείται από άλλα τρένα. Η υπόλοιπη ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα μέσω αντιστάσεων πάνω στο τρένο.

DIMAND
-0.66%
9.00
ΕΛΣΤΡ
-3.85%
2.25
ΚΥΡΙΟ
2.27%
1.13
ΟΛΠ
-3.30%
46.85
CENER
-2.01%
9.26
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.25
ΕΕΕ
-0.60%
46.02
ΟΛΥΜΠ
-0.85%
2.33
ΙΚΤΙΝ
-3.06%
0.33
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
-1.10%
45.04
ΟΤΟΕΛ
-0.54%
10.98
ΕΒΡΟΦ
-2.37%
2.06
ΡΕΒΟΙΛ
-1.44%
1.72
ΜΟΝΤΑ
0.00%
4.14
ΠΑΙΡ
-4.05%
0.90
ΚΟΥΕΣ
-1.68%
7.02
ΑΡΑΙΓ
-3.13%
12.40
ΜΙΝ
2.91%
0.49
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.95
ΑΣΤΑΚ
-1.85%
7.42
ΙΝΛΙΦ
-1.77%
4.99
ΔΡΟΜΕ
-1.47%
0.34
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.19
QLCO
-1.10%
5.87
ΠΕΙΡ
-1.26%
5.50
ΠΡΔ
-2.49%
0.39
ΦΡΛΚ
-1.14%
3.92
AKTR
-1.27%
5.42
ΛΑΜΔΑ
-0.63%
6.33
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.29%
1.71
ΚΑΡΕΛ
0.00%
314.00
ΙΝΤΚΑ
-2.15%
3.18
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.81%
0.50
ΒΙΟΚΑ
-1.93%
1.78
ΟΛΘ
-0.27%
36.90
ΚΟΥΑΛ
-3.36%
1.15
ΝΑΚΑΣ
-0.65%
3.06
ΙΝΤΕΚ
0.81%
6.20
ΝΑΥΠ
2.99%
0.69
ΜΕΒΑ
-0.95%
5.20
ΠΕΤΡΟ
-2.87%
8.80
ΚΕΚΡ
0.83%
1.82
ΠΡΟΦ
-1.99%
5.90
BOCHGR
-0.32%
6.22
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
5.79
ΜΟΤΟ
-1.10%
2.70
ΦΡΙΓΟ
-1.55%
0.38
ΜΠΡΙΚ
-0.77%
2.59
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2.44%
6.00
ΔΟΜΙΚ
-1.12%
1.76
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
-2.09%
0.42
ΜΕΝΤΙ
-0.84%
2.37
ΜΕΡΚΟ
-4.31%
40.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
-1.99%
3.45
ΕΥΑΠΣ
-0.29%
3.39
ΟΡΙΛΙΝΑ
1.29%
0.78
ΟΤΕ
0.71%
16.92
ΔΕΗ
-0.86%
13.78
ΕΛΙΝ
-1.28%
2.32
ΛΟΓΟΣ
0.60%
1.68
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
AEM
-1.56%
4.43
ΦΑΙΣ
-0.28%
3.55
ΑΣΚΟ
-2.70%
3.61
ΙΝΛΟΤ
0.37%
1.08
ΛΑΒΙ
-2.05%
0.76
ΕΣΥΜΒ
-2.40%
1.22
ΛΑΜΨΑ
0.00%
38.80
ΑΤΡΑΣΤ
0.75%
8.04
ΑΝΔΡΟ
-0.90%
6.64
ΔΑΑ
0.70%
10.14
ΒΟΣΥΣ
0.00%
1.99
EVR
-3.27%
1.63
ΚΡΙ
-0.59%
16.90
ΚΕΠΕΝ
0.00%
1.93
ΠΕΡΦ
-2.95%
5.60
ΠΛΑΘ
-1.39%
3.91
ΙΛΥΔΑ
-2.82%
2.76
ΕΚΤΕΡ
-3.35%
2.02
ΒΙΟ
-0.53%
5.65
ΛΑΝΑΚ
-3.64%
1.06
TITC
-2.10%
39.65
ΜΟΗ
0.00%
24.88
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.30
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
-1.12%
3.10
ΒΙΟΣΚ
-4.76%
2.00
ΙΑΤΡ
-2.03%
1.69
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.52
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
-2.03%
5.30
ΕΧΑΕ
-2.37%
6.17
ΠΑΠ
-2.62%
2.97
ΟΠΑΠ
-3.38%
19.14
ΑΒΑΞ
-3.10%
2.04
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3.34%
1.33
ΜΠΕΛΑ
-2.83%
28.20
ΣΑΡ
-0.56%
14.16
ΔΑΙΟΣ
-4.00%
3.84
ΕΛΠΕ
1.55%
7.87
ΕΥΡΩΒ
-0.48%
2.70
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
-2.77%
4.92
NOVAL
-0.80%
2.48
ΑΤΤ
-3.15%
0.80
ΧΑΙΔΕ
-16.44%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
-1.44%
2.05
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
2.50%
2.46
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
OPTIMA
-0.31%
19.24
ΓΕΒΚΑ
-0.32%
1.53
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
1.01
ΠΡΕΜΙΑ
-1.93%
1.32
ΣΠΕΙΣ
-1.64%
5.98
ΕΛΛ
-0.36%
14.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.20%
0.98
ΜΙΓ
1.88%
3.25
ΑΛΦΑ
-2.77%
2.71
ΤΖΚΑ
-2.42%
1.41
ΕΛΤΟΝ
-1.14%
1.73
ΣΕΝΤΡ
-0.31%
0.32
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
2.55%
0.56
ΞΥΛΚ
-0.43%
0.23
ΕΤΕ
-0.46%
10.75
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.40%
19.79
ΠΛΑΚΡ
0.00%
14.30