Γ.Δ.
849.23 -2,11%
CENER
-1,39%
2.83
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
-2,00%
14.7
TITC
-2,29%
11.96
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
-1,53%
0.77
ΑΒΕ
+1,70%
0.478
ΑΔΜΗΕ
-1,28%
1.852
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.454
ΑΛΜΥ
-1,99%
1.77
ΑΛΦΑ
-5,73%
0.878
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.45
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
+1,59%
0.064
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-2,81%
5.19
ΑΣΚΟ
-1,94%
2.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.92
ΑΤΤ
-4,16%
0.0738
ΑΤΤΙΚΑ
-9,92%
0.872
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
-1,41%
3.5
ΒΙΟΚΑ
+2,60%
1.58
ΒΙΟΣΚ
-1,77%
0.612
ΒΙΟΤ
+3,33%
0.31
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.12
ΒΥΤΕ
+0,32%
3.12
ΓΕΒΚΑ
+3,33%
1.24
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,55%
9.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-5,05%
5.825
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-5,97%
0.63
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.31
ΕΒΡΟΦ
+0,28%
0.722
ΕΕΕ
-3,35%
22.8
ΕΚΤΕΡ
-1,27%
1.165
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,42%
0.478
ΕΛΙΝ
+3,40%
1.675
ΕΛΛ
-1,61%
15.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,18%
1.71
ΕΛΠΕ
-2,16%
6.35
ΕΛΣΤΡ
-0,80%
2.49
ΕΛΤΟΝ
-1,67%
1.765
ΕΛΧΑ
-2,34%
1.416
ΕΝΤΕΡ
+0,26%
3.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
0.65
ΕΤΕ
-3,27%
3.077
ΕΥΑΠΣ
-0,47%
4.27
ΕΥΔΑΠ
+1,31%
7.74
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-1,49%
0.9408
ΕΧΑΕ
-1,20%
3.28
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+1,31%
0.542
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.145
ΙΝΚΑΤ
-1,13%
2.19
ΙΝΛΙΦ
+1,00%
4.04
ΙΝΛΟΤ
-1,56%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
3.66
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,52%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
-2,67%
1.752
ΚΑΜΠ
+1,80%
1.975
ΚΑΡΕΛ
0,00%
268
ΚΕΚΡ
-4,39%
1.088
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
0,00%
0.58
ΚΟΡΔΕ
-2,92%
0.465
ΚΟΥΑΛ
+1,79%
0.398
ΚΟΥΕΣ
-2,33%
4.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.19
ΚΡΙ
+3,10%
5.98
ΚΤΗΛΑ
+1,21%
1.67
ΚΥΡΙΟ
+1,69%
1.2
ΛΑΒΙ
-0,72%
1.38
ΛΑΜΔΑ
-4,21%
5.695
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21
ΛΑΝΑΚ
-1,82%
0.754
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.02
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.19
ΛΥΚ
+2,27%
1.58
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.79
ΜΕΒΑ
-3,31%
2.34
ΜΕΝΤΙ
-0,32%
3.16
ΜΕΡΚΟ
-5,20%
47.4
ΜΙΓ
-1,75%
0.0281
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
17.23
ΜΟΝΤΑ
-0,65%
0.61
ΜΟΤΟ
+0,46%
2.17
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.626
ΜΠΕΛΑ
-0,07%
15
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+2,38%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-3,53%
14.47
ΝΑΚΑΣ
-3,70%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.135
ΞΥΛΚ
-2,25%
0.217
ΞΥΛΠ
0,00%
0.278
ΟΛΘ
-1,19%
25
ΟΛΠ
0,00%
15.36
ΟΛΥΜΠ
-3,30%
1.76
ΟΠΑΠ
-3,63%
13.28
ΟΤΕ
+0,60%
16.72
ΟΤΟΕΛ
-2,89%
9.41
ΠΑΙΡ
-0,99%
0.8
ΠΑΠ
+1,57%
2.58
ΠΕΙΡ
-4,32%
0.93
ΠΕΤΡΟ
-3,03%
5.76
ΠΛΑΘ
+1,26%
4.01
ΠΛΑΙΣ
+1,13%
3.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-3,28%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,77%
3.205
ΡΕΒΟΙΛ
+0,82%
1.225
ΣΑΡ
-1,00%
6.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.272
ΣΙΔΜΑ
-2,02%
1.94
ΣΠΕΙΣ
-0,49%
8.18
ΣΠΙ
-2,30%
0.596
ΣΠΥΡ
+20,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,65%
16.93
ΤΖΚΑ
-2,29%
2.13
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+5,45%
0.522
ΦΛΕΞΟ
+0,79%
6.4
ΦΡΙΓΟ
-1,79%
0.11
ΦΡΛΚ
-1,90%
3.1
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+0,93%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ν. Κουρέτας: E-shopping από σούπερ μάρκετ στη γραμμή 4 του μετρό

Συνεργασία με σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κατά μήκος της νέας γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) εξετάζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, κατά τα πρότυπα αντίστοιχων μοντέλων που προωθούνται σε άλλες πόλεις, όπως το Λονδίνο. Όπως είπε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, στο συνέδριο «Smart Cities – City Connect Conference», το σχέδιο που εξετάζεται, προβλέπει την επιλογή συγκεκριμένων σταθμών που βρίσκονται κοντά σε σούπερ μάρκετ. Σε αυτούς τους σταθμούς, στον χώρο εισιτηρίων τοποθετούνται μεταλλικά ντουλάπια (lockers) με ηλεκτρονικές κλειδαριές.

Παράλληλα, δημιουργείται μια εφαρμογή για φορητές συσκευές, που επιτρέπει στον επιβάτη του μετρό (για παράδειγμα ενός εργαζομένου όταν φεύγει από τη δουλειά του), να παραγγέλνει ηλεκτρονικά ό,τι θέλει από το σούπερ μάρκετ, που είναι πλησίον του σταθμού προορισμού του και να πληρώνει με κάρτα. Το σύστημα επιστρέφει στον επιβάτη έναν αριθμό locker και έναν τριψήφιο κωδικό. Το σούπερ μάρκετ εκτελεί την παραγγελία και μεταφέρει με όχημα τις σακούλες με τα ψώνια στον πλησιέστερο σταθμό και τα τοποθετεί εντός των αντίστοιχων lockers. Ο επιβάτης «βγαίνοντας από τον σταθμό πηγαίνει στο συγκεκριμένο locker, πληκτρολογεί τον τριψήφιο κωδικό και παραλαμβάνει τα πράγματά του. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται από το σούπερ μάρκετ, χωρίς να πάει σε αυτό».

Ο κ. Κουρέτας παρουσίασε χθες και τις άλλες τεχνολογικές καινοτομίες που θα εφαρμοστούν κατά την κατασκευή και τη λειτουργία της γραμμής 4, που θα υποστηρίζεται από συρμούς χωρίς οδηγό. Όπως υποστήριξε, το πρώτο δημόσιο έργο στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η τεχνολογία ΒΙΜ είναι η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα. «Η γραμμή 4 θα υλοποιηθεί 2 φορές, μία στο μοντέλο ΒΙΜ και μία στην πράξη» είπε ο κ. Κουρέτας. Η μεθοδολογία BIM (Building Information Modeling) «αποτελεί μία πλατφόρμα στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που διευκολύνει και εξυπηρετεί άριστα την συνολική μελέτη ενός έργου και στην συνέχεια την διαχείρισή του, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργου υποστηρίζει την συντήρηση του στην διάρκεια ζωής του».

Η βάση του συστήματος είναι η τρισδιάστατη (3D) μοντελοποίηση όλων των κατασκευών (σταθμοί, σήραγγες, φρέατα, κτίρια, κλπ) και όλων των αρχιτεκτονικών και των συστημάτων εντός αυτών. Το κόστος των μελετών για τη γραμμή 4 με βάση το ΒΙΜ θα φτάσει τα 130 εκατ. ευρώ.

Ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό είπε επίσης πως σήμερα όταν ένα τρένο του μετρό φρενάρει, οι κινητήρες του γίνονται γεννήτριες επιστρέφοντας ενέργεια στο δίκτυο ηλεκτρισμού, όπου σήμερα έως 16% χρησιμοποιείται από άλλα τρένα. Η υπόλοιπη ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα μέσω αντιστάσεων πάνω στο τρένο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!