Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

ΔΑΑ: Έτοιμα δύο έργα του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού

Την επιτυχημένη ολοκλήρωση δύο ιδιαίτερα σημαντικών, από τα πέντε συνολικά αλληλένδετα έργα της Δράσης «Εξέλιξη του ΔΑΑ σε κόμβο υψηλής απόδοσης εντός του Ευρωπαϊκού Δικτύου Διαχείρισης της Εναέριας Κυκλοφορίας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών, ανακοίνωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

Η Ε.Ε. ενέκρινε τη συμφωνία για τη συγχρηματοδότηση με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) του  προγράμματος, τον Ιούλιο του 2019. Ήταν μάλιστα η πρώτη φορά που ελληνικός αερολιμένας επιλεγόταν από την Ε.Ε. στο πλαίσιο του Προγράμματος “Συνδέοντας την Ευρώπη – Τομέας Μεταφορών” (Δράση 2017-EL-TM-0158-W, Connecting Europe Facility – Transport Sector), που αφορά στην προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τον τεχνολογικό βραχίονα της δημιουργίας του “Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού” (Single European Sky ATM Research – SESAR). Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή από τον ΔΑΑ νέων προηγμένων μεθόδων επιχειρησιακής λειτουργίας, διαχείρισης αερολιμενικών πόρων και ανταλλαγής πληροφοριών, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας στην εξυπηρέτηση του αεροπορικού έργου και τη βέλτιστη χρήση της διαθέσιμης χωρητικότητας στο έδαφος και στον εναέριο χώρο.

Το πρώτο ολοκληρωμένο έργο είναι η ανάπτυξη του Προηγμένου Επιχειρησιακού Μοντέλου (Advanced Concept of Airport Operations), που πραγματοποιήθηκε  σε συνεργασία με την ALG Globe Infrastructure Advisors SLU και την Innovare, στο πλαίσιο του στόχου ανάπτυξης νέων και προηγμένων ιδεών για τη συνεργατική διαχείριση των λειτουργιών στο αεροδρόμιο. Ενισχύοντας την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα στη διαχείριση της κυκλοφορίας και τη βελτιστοποίηση της διαθέσιμης χωρητικότητας στο έδαφος και στον αέρα, η νέα ιδέα βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας βάσει απόδοσης, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των Χρηστών του Αερολιμένα, ενώ επίσης εστιάζει στην οργανωσιακή και τεχνολογική δομή του βασικού επιχειρησιακού «κυττάρου» διαχείρισης, του Κέντρου Επιχειρήσεων Αερολιμένα “επόμενης γενιάς”. Με την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του Νέου Επιχειρησιακού Μοντέλου, τίθενται οι βάσεις για το σχεδιασμό των επόμενων ενεργειών που αφορούν στη σταδιακή υλοποίησή του.

Το δεύτερο έργο αφορά στο νέο Συνεργατικό Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αεροδρομίου AMS (Airport Management System), το οποίο θα αποτελέσει τη βασική πλατφόρμα για λειτουργίες αεροδρομίου υψηλής απόδοσης και πραγματοποιήθηκε από τον ΔΑΑ σε συνεργασία με την SITA Information Networking Computing B.V. Συμβάλλοντας στον Οδικό Χάρτη Ψηφιακού Μετασχηματισμού του αεροδρομίου, το AMS επιτρέπει την απλοποίηση των λειτουργιών, την ενίσχυση της συνεργασίας στην ανταλλαγή  δεδομένων μεταξύ των φορέων και την αποτελεσματική διαχείριση διαδικασιών και πόρων. Καλύπτει ένα σύνολο συστημάτων πληροφοριών, όπως η Επιχειρησιακή Βάση Δεδομένων Αεροδρομίου (AODB), το νέο Σύστημα Διαχείρισης Πόρων (RMS), το νέο Σύστημα Εμφάνισης Πληροφοριών Πτήσης (FIDS), την Πλατφόρμα Συνεργατικής Λήψης Αποφάσεων (A-CDM), καθώς και συμπληρωματικά υποσυστήματα.

Ο κ. Αλέξανδρος Αραβανής, Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με την ευκαιρία της πρώτης φάσης υλοποίησης των δύο σημαντικών έργων, δήλωσε: «H υλοποίηση του προγράμματος, σημαντικό μέρος του οποίου ολοκληρώθηκε ήδη με επιτυχία, συμβαδίζει απόλυτα με τη στρατηγική που αποφάσισε η Διοίκηση του ΔΑΑ για τη δημιουργία συνθηκών Βιώσιμης Ανάπτυξης και τη λειτουργία του αεροδρομίου ως υπεύθυνου φορέα, συνετού διαχειριστή και συμμετόχου.

Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί, βελτιώνει ήδη σημαντικά την αποτελεσματικότητα, τη συνεργασία και την προβλεψιμότητα σε πολλά πεδία των σύνθετων επιχειρησιακών λειτουργιών.

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να βελτιστοποιήσει την απόδοση μέσω ομογενοποίησης και απλούστευσης λειτουργικών διαδικασιών ευρύτερα συνεργαζόμενων επιχειρησιακών ομάδων της αεροδρομιακής κοινότητας, με ευεργετικά αποτελέσματα  στην αύξηση της συνολικής απόδοσης και του Ευρωπαϊκού Δικτύου Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας. Συνακόλουθα θα επιφέρει σημαντική βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας του κοινού και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, εξοικονομώντας ενέργεια και μειώνοντας ρύπους  προς όφελος των επιβατών, των κατοίκων της περιοχής των Μεσογείων, αλλά και της ελληνικής οικονομίας ευρύτερα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!