Γ.Δ.
1275.09 +0,14%
ACAG
+0,81%
6.25
CENER
+0,57%
7
CNLCAP
-2,63%
7.4
DIMAND
+0,45%
11.1
OPTIMA
0,00%
7.7
TITC
-0,61%
19.7
ΑΑΑΚ
0,00%
7.45
ΑΒΑΞ
-2,16%
1.54
ΑΒΕ
0,00%
0.52
ΑΔΜΗΕ
-1,54%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-13,07%
1.33
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-1,53%
1.485
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,86%
11.78
ΑΣΚΟ
-0,84%
2.36
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
-0,78%
6.4
ΑΤΤ
-0,38%
10.6
ΑΤΤΙΚΑ
-9,92%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,56%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,76%
2.89
ΒΙΟΣΚ
-3,27%
1.185
ΒΙΟΤ
+8,93%
0.244
ΒΙΣ
-8,97%
0.264
ΒΟΣΥΣ
-1,65%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-4,82%
1.875
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,76%
13.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,46%
10.8
ΔΟΜΙΚ
-1,39%
3.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,00%
0.357
ΕΒΡΟΦ
-1,75%
1.12
ΕΕΕ
+1,30%
26.58
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
4.02
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
-1,69%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,52%
2.31
ΕΛΠΕ
-5,58%
7.27
ΕΛΣΤΡ
+0,33%
3.03
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
2.21
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+0,30%
6.58
ΕΠΙΛΚ
+9,73%
0.124
ΕΠΣΙΛ
-0,11%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.07
ΕΤΕ
-0,73%
5.956
ΕΥΑΠΣ
+0,61%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,32%
6.2
ΕΥΡΩΒ
+0,22%
1.6085
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.35
ΙΑΤΡ
+1,08%
1.87
ΙΚΤΙΝ
-0,63%
0.476
ΙΛΥΔΑ
-0,69%
1.43
ΙΝΚΑΤ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΙΦ
-1,53%
4.5
ΙΝΛΟΤ
+2,33%
1.054
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
+3,28%
1.415
ΙΝΤΚΑ
-0,33%
3.05
ΚΑΜΠ
+2,54%
2.42
ΚΑΡΕΛ
+2,58%
318
ΚΕΚΡ
+0,83%
1.82
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+0,68%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-7,46%
0.62
ΚΟΥΑΛ
+2,71%
0.606
ΚΟΥΕΣ
-1,74%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,21%
9.42
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
-1,88%
1.045
ΛΑΒΙ
-2,37%
0.742
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+2,88%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.42
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-0,34%
2.96
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.14
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+1,44%
3.53
ΜΕΡΚΟ
-0,43%
46.4
ΜΙΓ
+1,17%
5.18
ΜΙΝ
+1,22%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,73%
24.86
ΜΟΝΤΑ
-1,56%
1.89
ΜΟΤΟ
+1,29%
3.14
ΜΟΥΖΚ
+9,85%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+2,00%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.905
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,28%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,17%
3.46
ΝΑΥΠ
+3,92%
1.06
ΞΥΛΚ
+2,00%
0.408
ΞΥΛΠ
+5,88%
0.36
ΟΛΘ
-0,43%
23.1
ΟΛΠ
-3,17%
22.9
ΟΛΥΜΠ
-2,21%
2.65
ΟΠΑΠ
+1,99%
14.86
ΟΤΕ
+0,23%
13.3
ΟΤΟΕΛ
+0,63%
12.68
ΠΑΙΡ
+1,64%
1.24
ΠΑΠ
+0,45%
2.25
ΠΕΙΡ
+0,32%
3.126
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.74
ΠΛΑΘ
0,00%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-6,67%
0.364
ΠΡΕΜΙΑ
-0,83%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,04%
7.5
ΠΡΟΦ
+0,46%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
-2,10%
1.865
ΣΑΡ
+2,87%
7.89
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0295
ΣΕΝΤΡ
+1,83%
0.39
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.39
ΣΠΕΙΣ
+2,78%
7.4
ΣΠΙ
-0,32%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
15.52
ΤΖΚΑ
0,00%
1.94
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,51%
1.8004
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+3,29%
0.408
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+5,71%
0.074
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.09
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+8,53%
0.7

Eurimac: Το άλμα της ΜΑΚΒΕΛ στην Ελλάδα

Ένα από τα ευχάριστα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει την τρέχουσα χρονιά η βιομηχανία ζυμαρικών Eurimac – ΜΑΚΒΕΛ είναι η εντατικοποίηση της παραγωγής του εργοστασίου στο Κιλκίς με στόχο να καλύψει την όλο και αυξανόμενη ανάγκη για ζυμαρικά τόσο στην εσωτερική αλλά κυρίως στην διεθνή αγορά. Το 2022 μάλιστα είναι χρόνος σταθμός στην 80χρονη και πλέον ιστορία της καθώς οι εξαγωγές θα υπερκαλύψουν τις εσωτερικές πωλήσεις. Όπως ανέφερε στο powergame.gr κατά την διάρκεια της SIAL, όπου η εταιρεία συνήψε σημαντικές νέες συμφωνίες, ο CEO της Eurimac, Οδυσσέας Παπαδόπουλος « Από το 47% που ήταν το 2021 ήδη από το καλοκαίρι οι εξαγωγές είχαν φθάσει στο 50% των συνολικών πωλήσεων και πλέον εκτίμηση μας είναι ότι στο τέλος χρόνου θα κινηθούμε στο 52%. Θα μπορούσαν να ήταν και ακόμη μεγαλύτερο το μερίδιο εάν δεν βάζαμε ένα “φρένο” ώστε να μπορέσουμε να διαχειριστούμε καλύτερα τις νέες συνεργασίες».

Η βορειοελλαδίτικη εταιρεία, η οποία έχει παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων από την δεκαετία του ’60, έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες ένα παγκόσμιο δίκτυο συνεργατών το οποίο αυξάνεται συνεχώς και πλέον αγγίζει τις 60 χώρες και στις πέντε ηπείρους. Με τα προϊόντα private label που παράγει για αλυσίδες του εξωτερικού αλλά και τον τομέα χονδρικής που απευθύνεται στην αγορά του HoReCa κατέχει σήμερα ηγετική θέση στις ελληνικές εξαγωγές του κλάδου. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο κορυφαία αγορά είναι αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου και ακολουθούν άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης ενώ αξιοσημείωτη είναι η παρουσία και στην Ασιατική αγορά.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο είναι ότι η ελληνική βιομηχανία ζυμαρικών θεωρείται πλέον από τους διεθνείς ανταγωνιστές εφάμιλλη της ιταλικής με αποτέλεσμα να κερδίζει συνεχώς μερίδια στην παγκόσμια αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Eurimac εισήλθε σχετικά πρόσφατα στις αγορές της Κροατίας και Σλοβενίας τις οποίες μονοπωλούσε έως πρόσφατα η ιταλική βιομηχανία ζυμαρικών. «Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα φαινόμενο μεγάλες διεθνείς αγορές να πειραματίζονται με ζυμαρικά εκτός ιταλικής αγοράς. Η ελληνική βιομηχανία αποδείχθηκε μία πολύ καλή εναλλακτική. Εάν αυτή η τάση συνεχιστεί σύντομα θα μιλάμε για εντελώς διαφορετικά μεγέθη».

Ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ © ΜΑΚΒΕΛ
Ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ © ΜΑΚΒΕΛ

Άνοδος ΜΑΚΒΕΛ και private label

Αναμφισβήτητα η φετινή χρονιά είναι αυτή του ζυμαρικού για τα ελληνικά νοικοκυριά. Η επανεμφάνιση του πληθωρισμού οδήγησε αρκετούς να αυξήσουν την κατανάλωση του φθηνού και νόστιμου τρόφιμου με αποτέλεσμα τα ζυμαρικά να είναι μία από τις ελάχιστες κατηγορίες που εμφανίζουν αύξηση τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητες κατανάλωσης. Στην συγκεκριμένη κατηγορία η Eurimac είναι βασικός τροφοδότης των σούπερ μάρκετ σε προϊόντα private label ενώ δραστηριοποιείται και στα επώνυμα με το σήμα ΜΑΚΒΕΛ (σ.σ. Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος).

Σύμφωνα με τις μετρήσεις οκταμήνου στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου η συνολική αγορά των ζυμαρικών κινείται σε επίπεδο όγκου, με άνοδο 6%, η κατηγορία των ζυμαρικών private label 16%, και η ΜΑΚΒΕΛ με 37,7%. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο η πορεία της ΜΑΚΒΕΛ, από το 2017 όπου και επανατοποθετήθηκε στην ελληνική αγορά, μετά από την πρωτοβουλία του προέδρου της εταιρείας Σταύρου Κωνσταντινίδη, ήταν συνεχώς ανοδική και πλέον βρίσκεται στην τέταρτη θέση ανάμεσα στα επώνυμα ζυμαρικά. «Σε ορισμένες αλυσίδες καταλαμβάνουμε ακόμη και την τρίτη ή την δεύτερη θέση ενώ είμαστε ιδιαίτερα ισχυροί στα σημεία μικρής λιανικής και στην αγορά της Βορείου Ελλάδας», αναφέρει ο CEO της εταιρείας. Στόχος της εταιρείας, η οποία μαζί με τα private label που παράγει καταλαμβάνει περίπου το 1/3 των πωλήσεων ζυμαρικών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!