Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

ΡΑΣ: Οδηγία 5 σημείων στην Hellenic Train για τις καθυστερήσεις

Την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των επιβατών για οποιαδήποτε καθυστέρηση ακύρωση ή κατάργηση δρομολογίου ούτως ώστε να μη θίγεται το κοινωνικό δικαίωμα της ανεμπόδιστης μετακίνησης τους, ζητά από τη ΗELLENIC TRAIN AE η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την καλεί να υιοθετήσει Οδηγία πέντε σημείων για τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις δρομολογίων.

«Η ΡΑΣ διαπίστωσε ότι οι συστηματικές ακυρώσεις, καθυστερήσεις, τροποποιήσεις ή και καταργήσεις δρομολογίων από τη ΗELLENIC TRAIN AE δεν γνωστοποιούνται εγκαίρως στο επιβατικό κοινό, παρά τις επανειλημμένες υπομνήσεις της για την ενίσχυση της πληροφόρησης με κάθε πρόσφορο μέσο» επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Αρχής, αφού, όπως αναφέρει, έγινε δέκτης πάρα πολλών παραπόνων και αναφορών για την ελλιπή ενημέρωση και την κακή ποιότητα του μεταφορικού έργου στα δρομολόγια των προαστιακών γραμμών τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης. Υπήρξαν επίσης πολλές αναφορές για υποκαταστάσεις των υπηρεσιών με λεωφορεία, που διαφοροποιούν σε σημαντικό βαθμό τόσο τη διάρκεια του δρομολογίου όσο και τις στάσεις που πραγματοποιούνται.

Oι εγγενείς αδυναμίες

Σημειώνεται, ότι η ΡΑΣ ζήτησε από τη HELLENIC TRAIN ΑΕ να αποστέλλεται στην Αρχή μηνιαία αναφορά στην οποία αποτυπώνονται και αιτιολογούνται λεπτομερώς οι καθυστερήσεις, ακυρώσεις ή οι καταργήσεις δρομολογίων. Από την επεξεργασία των στοιχείων αλλά και από τη θέση που εξέφρασε η σιδηροδρομική επιχείρηση για τις αιτίες των καθυστερήσεων, καταδεικνύεται ότι αυτές οφείλονται αφενός στην υποδομή και αφετέρου, στις εγγενείς αδυναμίες της επιχείρησης: την κατάσταση του τροχαίου υλικού, την έλλειψη προσωπικού λόγω ασθένειας Covid 19 και τη διαχείριση του πλήθους στις αποβάθρες. Βάσει των ίδιων στοιχείων διαπιστώνεται επίσης, ότι σε ποσοστό άνω του 50%, οι διαταραχές στο επιβατικό έργο οφείλονται σε καθυστερημένη αναχώρηση. Η ΡΑΣ αναγνωρίζει ότι τα προβλήματα που δημιουργούν διαταραχές στο μεταφορικό έργο είναι σύνθετα και η επίλυσή τους ενδεχομένως να απαιτεί χρόνο. Ωστόσο υπογραμμίζει, ότι το επιβατικό κοινό δεν μπορεί να ταλαιπωρείται από την πλημμελή ενημέρωση της εταιρείας και των όποιων προβλημάτων για τα οποία δεν ευθύνονται οι πολίτες που επιλέγουν το τρένο για τη μετακίνησή τους.

H οδηγία

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με την ιδιότητά της ως Εθνικός Φορέας Επιβολής (National Enforcement Body -NEB) για την τήρηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007 που αφορά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών, καλεί τη HELLENIC TRAIN AE:

  1. Για τις έκτακτες περιπτώσεις καθυστερήσεων, ακυρώσεων, να γνωστοποιούνται στον επιβάτη σε πραγματικό χρόνο, μέσω των εφαρμογών πληροφόρησης. Και σε κάθε περίπτωση, αμέσως μόλις έχει στη διάθεσή της η σιδηροδρομική εταιρεία την πληροφορία, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, προκειμένου να γνωρίζει ο επιβάτης τον χρόνο αναμονής του στον σιδηροδρομικό σταθμό/αμαξοστοιχία ή να επιλέξει άλλο τρόπο μεταφοράς.
  2. Για τις περιπτώσεις που υπάρχει προγραμματισμένη ολική ή τμηματική υποκατάσταση της υπηρεσίας μεταφοράς με οδικά μέσα, αυτή να γνωστοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο προς τους επιβάτες πριν την έκδοση του εισιτηρίου.
  3. Για τις περιπτώσεις που υπάρχουν προγραμματισμένες και γνωστοποιημένες από τον Διαχειριστή της Υποδομής καθυστερήσεις, όπως, ενδεικτικά, μονοδρομήσεις και βραδυπορίες που επηρεάζουν την προγραμματισμένη διάρκεια του δρομολογίου, να γνωστοποιούνται έγκαιρα με κάθε πρόσφορο μέσο προς τους επιβάτες.
  4. Για τις αιτίες διαταραχής του πίνακα δρομολογίων που προέρχονται από δική της υπαιτιότητα, με κυριότερες την κατάσταση του τροχαίου υλικού και την έλλειψη προσωπικού, να προσδιορίσει και να εφαρμόσει ενδεδειγμένες διορθωτικές ενέργειες για τον περιορισμό της συχνότητας εμφάνισης διαταραχών.
  5. Η σιδηροδρομική εταιρεία να προσδιορίσει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των διορθωτικών ενεργειών.

Για το θέμα η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ιωάννα Τσιαπαρίκου, δήλωσε: «Η έκδοση της συγκεκριμένης οδηγίας έρχεται ως συνέχεια μίας σειράς ενεργειών της ΡΑΣ με τις οποίες ζητήθηκε από την HELLENIC TRAIN AΕ να ενισχυθεί η ποιότητα και το εύρος της πληροφόρησης προς το επιβατικό κοινό. Πρόκειται για μία υποχρέωση της εταιρείας που αποτελεί το ελάχιστο δείγμα σεβασμού προς τους επιβάτες: να τους δίνεται δηλαδή το δικαίωμα, να προγραμματίζουν ή να τροποποιούν έγκαιρα τις μετακινήσεις τους. Αναμένουμε από την εταιρεία να προβεί άμεσα στην υλοποίησή της οδηγίας για να περιοριστεί η ταλαιπωρία στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές. Το επόμενο διάστημα και μόλις η εταιρεία προχωρήσει στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες όπως αυτές προβλέπονται στην οδηγία, η Αρχή θα προχωρήσει σε τακτικούς ελέγχους για να διαπιστώσει την ορθή εφαρμογή τους».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!