Γ.Δ.
1273.48 +0,25%
ACAG
-1,56%
6.3
CENER
+0,29%
6.94
CNLCAP
+2,80%
7.35
DIMAND
+0,92%
11
OPTIMA
+1,17%
7.75
TITC
+0,51%
19.88
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
+3,06%
1.618
ΑΒΕ
+0,39%
0.512
ΑΔΜΗΕ
+2,51%
2.25
ΑΚΡΙΤ
+29,73%
1.2
ΑΛΜΥ
+1,53%
2.66
ΑΛΦΑ
-0,79%
1.498
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+1,22%
11.6
ΑΣΚΟ
0,00%
2.32
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,78%
6.45
ΑΤΤ
-1,31%
10.58
ΑΤΤΙΚΑ
+1,95%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,37%
5.36
ΒΙΟΚΑ
+0,35%
2.84
ΒΙΟΣΚ
+3,20%
1.13
ΒΙΟΤ
+6,67%
0.224
ΒΙΣ
-9,94%
0.29
ΒΟΣΥΣ
+3,42%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+2,95%
1.745
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,85%
13.2
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,85%
10.73
ΔΟΜΙΚ
-0,28%
3.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,66%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.12
ΕΕΕ
+0,97%
26.05
ΕΚΤΕΡ
+8,16%
4.11
ΕΛΒΕ
+0,40%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
-1,29%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,68%
2.205
ΕΛΠΕ
+4,30%
7.77
ΕΛΣΤΡ
+1,02%
2.98
ΕΛΤΟΝ
+1,40%
2.18
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.874
ΕΝΤΕΡ
0,00%
6.5
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.103
ΕΠΣΙΛ
-0,52%
9.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.05
ΕΤΕ
+1,64%
6.2
ΕΥΑΠΣ
+0,62%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,32%
6.2
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
1.63
ΕΧΑΕ
0,00%
5.47
ΙΑΤΡ
+2,54%
1.82
ΙΚΤΙΝ
+3,31%
0.4685
ΙΛΥΔΑ
+1,13%
1.345
ΙΝΚΑΤ
+3,16%
3.76
ΙΝΛΙΦ
+3,44%
4.51
ΙΝΛΟΤ
+7,29%
1.03
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,79%
6.35
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.37
ΙΝΤΚΑ
+6,83%
3.05
ΚΑΜΠ
0,00%
2.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
+2,20%
1.86
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+6,52%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+3,58%
0.578
ΚΟΥΑΛ
+2,78%
0.592
ΚΟΥΕΣ
+1,23%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,42%
9.44
ΚΤΗΛΑ
-4,74%
1.81
ΚΥΡΙΟ
+4,85%
1.08
ΛΑΒΙ
-0,83%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-1,44%
6.83
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.324
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
+1,12%
2.71
ΜΑΘΙΟ
+0,88%
1.15
ΜΕΒΑ
+2,15%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.35
ΜΕΡΚΟ
-0,85%
46.4
ΜΙΓ
+3,94%
5.28
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,49%
24.36
ΜΟΝΤΑ
+1,10%
1.84
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
+0,81%
0.625
ΜΠΕΛΑ
-1,30%
24.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.905
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,33%
36.26
ΝΑΚΑΣ
+6,08%
3.14
ΝΑΥΠ
0,00%
1.02
ΞΥΛΚ
+8,36%
0.376
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,87%
23.2
ΟΛΠ
-0,42%
23.7
ΟΛΥΜΠ
+2,78%
2.59
ΟΠΑΠ
-2,67%
14.57
ΟΤΕ
+0,23%
13.07
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.52
ΠΑΙΡ
+1,32%
1.15
ΠΑΠ
-0,44%
2.24
ΠΕΙΡ
+0,38%
3.146
ΠΕΤΡΟ
-0,22%
8.92
ΠΛΑΘ
+1,70%
4.18
ΠΛΑΚΡ
+1,91%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
+1,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,93%
4.33
ΡΕΒΟΙΛ
-0,26%
1.905
ΣΑΡ
-1,13%
7.85
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
-6,90%
0.027
ΣΕΝΤΡ
+1,36%
0.372
ΣΙΔΜΑ
+1,76%
2.31
ΣΠΕΙΣ
+5,56%
6.84
ΣΠΙ
+0,33%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-0,89%
15.62
ΤΖΚΑ
+1,08%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,34%
1.784
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
-0,52%
0.384
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.0685
ΦΡΛΚ
+0,37%
4.125
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Οι μειωμένες τιμές της Tesla πιέζουν τον ανταγωνισμό

Όταν πριν από λίγες ημέρες η Tesla ανακοίνωσε μειώσεις στις τιμές των μοντέλων της, δυσαρεστώντας όλους τους κατόχους των αυτοκινήτων που έγιναν ιδιοκτήτες πριν από τη επίσημη ανακοίνωση, ουσιαστικά άνοιξε τόσο για την ίδια όσο και για τις υπόλοιπες εταιρείες μια νέα οικονομική πολιτική για την απόκτηση νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Από την άλλη, η επίσημη ανακοίνωση της τιμής του νέου μοντέλου της Jeep, Avenger, που μπορεί να θεωρεί ιδιαίτερα ελκυστική, καθώς και η εμφάνιση αρκετών μοντέλων από την Κίνα που θέλουν να διεισδύσουν στην Ευρώπη με πλεονέκτημα τη χαμηλή τιμή, πιέζουν ασφυκτικά τον ανταγωνισμό. Πλέον είναι αρκετοί αυτοί που θεωρούν ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες τους επόμενους μήνες ενδεχόμενα να προχωρήσουν σε μειώσεις στις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων τους.

Σήμερα, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι κατασκευαστές συνεχώς επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια τον έντονο ανταγωνισμό και την συγκράτηση των τιμών. Σε αυτή την φάση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το κόστος των μπαταριών, αλλά και των υλικών που μειώνεται συνεχώς, μέσω των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα διάφορα εργοστάσια.

Αν αναλογιστούμε ότι η Tesla είχε μικτό κέρδος 15.653 δολάρια ανά όχημα στο τέλος του 2022, δείχνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για μείωση των τιμών. Αυτό αποκάλυψε πρόσφατα το Reuters, επισημαίνοντας στο δημοσίευμα ότι τα κέρδη της Tesla ήταν διπλάσια από τη Volkswagen, τέσσερις φορές περισσότερα από την Toyota και πέντε φορές περισσότερα από τη Ford. Δηλαδή οι κερδοφορίες όχι μόνο της Tesla, αλλά και των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών σε κάθε μοντέλο μπορούν να θεωρηθούν μεγάλες έως πολύ μεγάλες, με αρκετά περιθώρια μείωσης της τιμής.

Το σίγουρο είναι πως ο ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk ξεκίνησε τον χορό των τιμών των EV, χρησιμοποιώντας ως όπλο τα μεγάλα περιθώρια που του δίνει η κερδοφορία της μάρκας. Το θέμα είναι αν ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που προφανώς και αυτές έχουν «γράψει» μεγάλες κερδοφορίες το προηγούμενο διάστημα, άσχετα αν τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις τους είναι μειωμένες λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι παραγωγές στα εργοστάσια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!