Γ.Δ.
1441.8 -0,48%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-1,32%
7.47
CNLCAP
+7,91%
7.5
DIMAND
+0,41%
9.72
OPTIMA
-0,56%
10.6
TITC
-0,18%
28.15
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,54%
1.492
ΑΒΕ
0,00%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-2,17%
0.9
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-1,29%
1.606
ΑΝΔΡΟ
+1,47%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,05%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,73%
16.32
ΔΑΑ
-0,50%
8.416
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,70%
11.28
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,29%
0.35
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
+0,07%
29.52
ΕΚΤΕΡ
+2,41%
4.47
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
-3,73%
2.32
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,16%
2.565
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.872
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.157
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-0,80%
1.235
ΕΤΕ
-1,62%
7.532
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,24%
1.992
ΕΧΑΕ
-0,97%
5.08
ΙΑΤΡ
+2,13%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+2,46%
0.458
ΙΛΥΔΑ
-2,19%
1.565
ΙΝΚΑΤ
-1,00%
4.95
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.79
ΙΝΛΟΤ
+0,88%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,80%
6.18
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,53%
1.32
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
+1,48%
2.74
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.585
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,60%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,45%
1.36
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.43
ΛΑΒΙ
+0,47%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
-12,50%
0.322
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,71%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
+1,73%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,76%
26.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,14%
28.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
38.18
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,48%
1.04
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
-0,20%
24.85
ΟΛΥΜΠ
+1,74%
2.92
ΟΠΑΠ
-0,12%
16.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,14%
0.888
ΟΤΕ
-0,07%
14.27
ΟΤΟΕΛ
+0,31%
12.9
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
-0,77%
2.59
ΠΕΙΡ
-0,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
+0,62%
4.065
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,34%
4.355
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.625
ΣΑΡ
+0,17%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,73%
1.985
ΣΠΕΙΣ
+2,11%
7.76
ΣΠΙ
0,00%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.318
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.16
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.67

Οι μειωμένες τιμές της Tesla πιέζουν τον ανταγωνισμό

Όταν πριν από λίγες ημέρες η Tesla ανακοίνωσε μειώσεις στις τιμές των μοντέλων της, δυσαρεστώντας όλους τους κατόχους των αυτοκινήτων που έγιναν ιδιοκτήτες πριν από τη επίσημη ανακοίνωση, ουσιαστικά άνοιξε τόσο για την ίδια όσο και για τις υπόλοιπες εταιρείες μια νέα οικονομική πολιτική για την απόκτηση νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Από την άλλη, η επίσημη ανακοίνωση της τιμής του νέου μοντέλου της Jeep, Avenger, που μπορεί να θεωρεί ιδιαίτερα ελκυστική, καθώς και η εμφάνιση αρκετών μοντέλων από την Κίνα που θέλουν να διεισδύσουν στην Ευρώπη με πλεονέκτημα τη χαμηλή τιμή, πιέζουν ασφυκτικά τον ανταγωνισμό. Πλέον είναι αρκετοί αυτοί που θεωρούν ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες τους επόμενους μήνες ενδεχόμενα να προχωρήσουν σε μειώσεις στις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων τους.

Σήμερα, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι κατασκευαστές συνεχώς επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια τον έντονο ανταγωνισμό και την συγκράτηση των τιμών. Σε αυτή την φάση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το κόστος των μπαταριών, αλλά και των υλικών που μειώνεται συνεχώς, μέσω των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα διάφορα εργοστάσια.

Αν αναλογιστούμε ότι η Tesla είχε μικτό κέρδος 15.653 δολάρια ανά όχημα στο τέλος του 2022, δείχνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για μείωση των τιμών. Αυτό αποκάλυψε πρόσφατα το Reuters, επισημαίνοντας στο δημοσίευμα ότι τα κέρδη της Tesla ήταν διπλάσια από τη Volkswagen, τέσσερις φορές περισσότερα από την Toyota και πέντε φορές περισσότερα από τη Ford. Δηλαδή οι κερδοφορίες όχι μόνο της Tesla, αλλά και των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών σε κάθε μοντέλο μπορούν να θεωρηθούν μεγάλες έως πολύ μεγάλες, με αρκετά περιθώρια μείωσης της τιμής.

Το σίγουρο είναι πως ο ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk ξεκίνησε τον χορό των τιμών των EV, χρησιμοποιώντας ως όπλο τα μεγάλα περιθώρια που του δίνει η κερδοφορία της μάρκας. Το θέμα είναι αν ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που προφανώς και αυτές έχουν «γράψει» μεγάλες κερδοφορίες το προηγούμενο διάστημα, άσχετα αν τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις τους είναι μειωμένες λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι παραγωγές στα εργοστάσια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!