Γ.Δ.
1448.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.58
CENER
0,00%
7.94
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
0,00%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
0,00%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.478
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.86
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.6
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.6
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
0,00%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.24
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
30.36
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.43
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.36
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.33
ΕΤΕ
0,00%
7.56
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
0,00%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.4
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.635
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.55
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.286
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.44
ΛΑΒΙ
0,00%
0.851
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.09
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.24
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.38
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
0,00%
1.01
ΞΥΛΚ
0,00%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
0,00%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.896
ΟΤΕ
0,00%
14.28
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.18
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
3.775
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.8
ΣΠΙ
0,00%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Σαράντης – Stella Pack: Το τίμημα και η αξία του deal της χρονιάς

Με ένα συντηρητικό guidance για το 2023, καθώς δεν περιλαμβάνει τα μεγέθη της υπό εξαγορά Stella Pack, επανήλθε χθες ενώπιον των θεσμικών επενδυτών η διοίκηση του Ομίλου Σαράντη, έπειτα από μια πενταετία σχεδόν που δεν διακινδύνευε προβλέψεις.

Για το 2023 προβλέπει αύξηση πωλήσεων 7,8%, στα 480 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω αύξησης όγκου, με αύξηση καθαρών κερδών στα 28,44 εκατ. ευρώ, από 26,27 εκατ. ευρώ το 2022. Αναμένει επίσης ανάπτυξη περιθωρίων κέρδους 18,4% σε επίπεδο EBITDA, στο 11,2% από 10,2% το 2022, ως αποτέλεσμα και της αποσυμπίεσης που παρατηρείται στις πληθωριστικές πιέσεις, κυρίως σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.

Για τον ίδιο λόγο αναμένεται αύξηση EBIT margin σε 8,3% από 7,2% αντίστοιχα. Η εταιρεία έχει προϋπολογίσει φέτος ένα κόστος λόγω της εξαγοράς της Stella Pack, γύρω στα 2 εκατ. ευρώ. Με βάση τις πληροφορίες και τους υπολογισμούς του powergame.gr, η αξία του deal εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ. Για τη χρηματοδότησή του θα χρησιμοποιηθεί μέρος της ρευστότητας που διαθέτει ο όμιλος, περί τα 60-65 εκατ. ευρώ συνολικά.

Η συμφωνία αναμένεται να αυξήσει τα κέρδη ανά μετοχή της μητρικής εταιρείας. Ειδικότερα, αναμένεται να έχει ένα αποτύπωμα στα κέρδη EBITDA του 2023 περί το 1 εκατ. ευρώ κι επιπλέον 2,5 εκατ. ευρώ το 2024.

Είναι το deal της χρονιάς για τον Όμιλο Σαράντη, που τελεί εν αναμονή εγκρίσεων από την πολωνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σημειώνεται ότι η Stella Pack είναι πολωνική εταιρεία που παράγει συσκευασίες τροφίμων, σακούλες απορριμμάτων και εργαλεία καθαρισμού, με τζίρο 73 εκατ. ευρώ και EBITDA 8,5 εκατ. ευρώ το 2022.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής έχει καθυστερήσει αρκετούς μήνες σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αλλά «δεν αναμένονται εκπλήξεις», σύμφωνα με την Ελένη Παππά, επικεφαλής της Διεύθυνσης Επενδυτικών Σχέσεων και Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου Sarantis, που υπενθύμισε ότι και η εξαγορά του τοπικού σήματος Luksia το 2019 ολοκληρώθηκε μέσα σε 8-10 μήνες. Εκτίμησε, δε, ότι η συμφωνία για τη Stella Pack θα κλείσει εντός του β’ τριμήνου του 2023.

Πρόκειται για ενδεικτικό project ως προς τις συνέργειες που επιδιώκει ο όμιλος με τις εξαγορές που προωθεί, σε επιχειρησιακό επίπεδο, εφοδιαστική αλυσίδα, παραγωγικές και εμπορικές διαδικασίες. Ας σημειωθεί ότι η Stella Pack είναι ο 2ος μεγαλύτερος παίκτης στην πολωνική αγορά, όπου ο Όμιλος Σαράντη έχει παρουσία και μέσω της Polipak. Και οι δύο μονάδες είναι ελεγχόμενες από την τοπική θυγατρική Sarantis Polska και παράγουν παρόμοια προϊόντα. Ως εκ τούτου, οι συνέργειες είναι μεγάλες. Οπότε η διοίκηση του ελληνικού ομίλου μελετά βελτιστοποίηση των διαδικασιών. Σημειώνεται, επίσης, ότι η Stella Pack διαθέτει δραστηριότητα και στη Ρουμανία, όπου ο Όμιλος Σαράντη «βολιδοσκοπεί» και νέα εξαγορά τοπικού brand από την κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας.

Ο Κώστας Ροζακέας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Sarantis, αναφέρθηκε επίσης στις επιδόσεις του ομίλου στο α’ τρίμηνο του 2023, όταν σημειώνεται ανάπτυξη πάνω από 20% ή 17% like for like, συνυπολογίζοντας ότι το Πάσχα πέφτει νωρίτερα φέτος. Παρατηρεί αποσυμπίεση του κόστους, μέρος του οποίου χρειάστηκε να απορροφηθεί το 2022, για να διατηρήσει η εταιρεία το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα και να μη χάσει μερίδιο αγοράς.

Όσον αφορά την προσδοκώμενη μείωση τιμών, στον βαθμό που τα κόστη θα αποκλιμακωθούν οριζόντια, σημείωσε ότι αυτή θα είναι έμμεση και θα υλοποιηθεί μέσω προωθητικών ενεργειών και προσφορών.

Τέλος, σημειώνεται ότι για το 2023 οι επενδύσεις θα είναι συντηρητικές και δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3-4 εκατ. ευρώ, καθώς το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack και στις διαπραγματεύσεις για την κυοφορούμενη εξαγορά νέου brand στη Ρουμανία.

Η διοίκηση του ομίλου υποσχέθηκε δημιουργία αξίας για τους μετόχους μέσα από οργανική ανάπτυξη, εξαγορές και επανεπένδυση ταμειακών ροών, διατηρώντας σταθερό ενδιαφέρον για τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης στις δύο βασικές κατηγορίες προϊόντων του χαρτοφυλακίου του ομίλου: καλλυντικά, όπου ελέγχει το 15%-20% της αγοράς, και προϊόντα οικιακής φροντίδας, όπου ηγείται της κατηγορίας, ενώ αναπτύσσει δραστηριότητα και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που αντιστοιχούν σε περίπου 10% του τζίρου του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!