Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

ΟΛΠ: Στα 12,98 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο

Βελτιωμένες επιδόσεις με ισχυρότερα περιθώρια κερδοφορίας για τον ΟΛΠ το πρώτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Ειδικότερα, τα έσοδα συνέχισαν την ανοδική πορεία της προηγούμενης περιόδου (+8%), με όλους σχεδόν τους λειτουργικούς τομείς της εταιρείας να συμβάλλουν στην αύξηση αυτή. Στην πρώτη γραμμή αυτής της ανάπτυξης βρίσκονται οι τομείς:

  • Κρουαζιέρας (+146,5%),
  • Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (+1,9%),
  • Σταθμού Αυτοκινήτων (+22,8%) και
  • Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (+12,6% ), επιβραβεύοντας τις προσπάθειες της διοίκησης για την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης.

Επιπλέον, το μέσο μηνιαίο μικτό κέρδος για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ανήλθε σε 7,7 εκατ. ευρώ, ενώ τη συγκριτική περίοδο του 2022 ανήλθε σε 7 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη συνεχή εξέλιξη.

Οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ για το πρώτο τρίμηνο του 2023 © ΟΛΠ
Οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ για το πρώτο τρίμηνο του 2023 © ΟΛΠ

Τα βελτιωμένα αποτελέσματα και τα περιθώρια κερδοφορίας αντικατοπτρίζουν όχι μόνο τη βελτιωμένη απόδοση των εσόδων, αλλά και την αποτελεσματική πολιτική διαχείρισης κόστους που εφαρμόζει η Διοίκηση της εταιρείας, η οποία το διατηρεί σε ένα βέλτιστο επίπεδο, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της ενεργειακής κρίσης και του γενικότερου πληθωριστικού οικονομικού περιβάλλοντος.

Όπως ανακοινώθηκε, η εταιρεία παραμένει ανθεκτική στον κίνδυνο επιτοκίων και στις ασταθείς οικονομικές συνθήκες, επιτρέποντας την ομαλή υλοποίηση του τεράστιου επενδυτικού της σχεδίου και των συνολικών λειτουργιών της.

Οικονομικά στοιχεία του ΟΛΠ για το πρώτο τρίμηνο του 2023 © ΟΛΠ
Οικονομικά στοιχεία του ΟΛΠ για το πρώτο τρίμηνο του 2023 © ΟΛΠ

Παρά τη σημαντική δημιουργία ταμειακών ροών, ο χαμηλός λόγος χρέους προς τα ίδια κεφάλαια υποδηλώνει την καλή και σταθερή ανάπτυξη της εταιρείας, διατηρώντας την σε χαμηλό επίπεδο μόχλευσης. Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας ανήλθε σε 38,5 εκατ. ευρώ την 31.03.2023, καθώς και την 31.12.2022, ενώ είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με την 31.03.2022 (44,5 εκατ. ευρώ), λόγω της αποπληρωμής 4 δόσεων των τρεχόντων δανείων.
  • Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 153,7 εκατ. ευρώ την 31.03.2023, έναντι 171,5 εκατ. ευρώ στις 31.12.2022, απεικονίζοντας με σαφήνεια την ισχυρή ρευστότητα της εταιρείας (31.03.2022: 135,1 εκατ. ευρώ).
  • Επιπλέον, η επενδυτική δραστηριότητα της εταιρείας συνεχίζεται βάσει του επιχειρηματικού της σχεδίου και μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2023 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 1,9 εκατ. ευρώ και 4,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (31.12.2022: 27,7 εκατ. ευρώ).

Σημαντικά γεγονότα το 1ο τρίμηνο του 2023 για τον ΟΛΠ

Αύξηση διακίνησης έναντι του 2022 καταγράφηκε στις περισσότερες διαχειρίσεις του ΟΛΠ. Ειδικά στον τομέα Κρουαζιέρας, που υπέστη την μεγαλύτερη επίπτωση από την πανδημία:

  • Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο Α’ τρίμηνο του 2023 είναι αυξημένος κατά 61,5% έναντι του Α’ τριμήνου 2022 (21 έναντι 13).
  • Καταγράφεται αύξηση 573% στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων έναντι του 2022 (36.589 επιβάτες έναντι 5.437 το 2022).

Σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 που ήταν το προηγούμενο έτος προ πανδημίας πλήρους λειτουργίας κρουαζιέρας, καταγράφεται αύξηση 75,0% στα πλοία και αύξηση 65,7% στους επιβάτες στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Επίσης, στην ακτοπλοΐα στο Α’ τρίμηνο καταγράφεται αύξηση 21,2% στην επιβατική κίνηση (από 2,1 εκατ. σε 2,5 εκατ.) και 12,5% στη διέλευση οχημάτων (από 502.381 σε 565.009) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022. Στην ίδια τρίμηνη περίοδο στο Car Terminal καταγράφηκε μείωση κατά 9,4% (από 98.169 σε 88.953) στο σύνολο του φορτίου κυρίως λόγω των συνεχιζόμενων διαταραχών των αλυσίδων παραγωγής παρά την αύξηση 69,1% στο εγχώριο φορτίο καθώς το φορτίο μεταφόρτωσης κατέγραψε μείωση κατά 36,4%.

Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται μείωση 20,1% στη συνολική διακίνηση (από 166.949 σε 133.425 TEUs). Η εν λόγω μείωση προέρχεται κυρίως από τη μείωση 27,8% στη διακίνηση στο εγχώριο φορτίο (από 45.825 σε 33.078 TEUs) και δευτερευόντως από μείωση του φορτίου μεταφόρτωσης κατά 17,2% (από 121.124 σε 100.347 TEUs).

Στον τομέα ναυπηγοεπισκευής τα εξυπηρετούμενα πλοία στις δεξαμενές κατέγραψαν αύξηση κατά 21,2% (από 33 σε 40) στο Α’ τρίμηνο έναντι του 2022, ενώ τα πλοία στη ΝΕΖ παρέμειναν αμετάβλητα (64 πλοία και το 2023 και το 2022).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!