Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Mετρό Θεσσαλονίκης: Mε ιταλο-γαλλικό άρωμα και προδιαγραφές Κοπεγχάγης

Τέλος στην αναμονή. Προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης ανακηρύχθηκε η σύμπραξη των ATM – ΕGIS, oι οποίες μέχρι τις 20 Ιουνίου θα πρέπει να καταθέσουν τα δικαιολογητικά που τους έχει ζητήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ (μέχρι χθες Αττικό Μετρό), η οποία και διενεργεί τον διαγωνισμό. Aυτό αποκάλυψε σήμερα η «Μακεδονία».

Σημειώνεται ότι στην επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του Μετρό, πριν από τις εκλογές της 21ης Μαΐου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δηλώσει ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάζεται σε Ελληνικό Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η ιταλο-γαλλική σύμπραξη κερδίζει την κούρσα του διαγωνισμού, επειδή η οικονομική προσφορά της ήταν κατά περίπου 34 εκατ. ευρώ χαμηλότερη από εκείνη του έτερου υποψηφίου, δηλαδή της σύμπραξης των εταιρειών ΑΚΤΩΡ-ΝΕΟ TRANS, ενώ και η τεχνική προσφορά της ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των όρων του διαγωνισμού.

Mε την επιλογή του προσωρινού αναδόχου γίνεται το επόμενο μεγάλο βήμα σε αυτήν την πολύ σημαντική διαγωνιστική διαδικασία, που ξεκίνησε στις 2/9/2022, συνάντησε προσφυγές από ενδιαφερομένους, που τελικά κατέπεσαν, μέχρι που έφτασε στις 28/2/2023 στο στάδιο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών και, στη συνέχεια, στην επιλογή του ιδιώτη που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στη χώρα μας, λειτουργία και συντήρηση συστήματος μετρό, αλλά και την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Με το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ, ύψους 292 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ και συνολικής διάρκειας 11 ετών (μαζί με την προπαρασκευαστική περίοδο), ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει, όταν βεβαίως υπογράψει τη σχετική σύμβαση, να λειτουργεί και να συντηρεί το αυτόματο, υπερσύγχρονο Μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα τη βασική γραμμή, αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά.

Tα επόμενα βήματα έως την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης

Και εδώ ερχόμαστε στο επόμενο κρίσιμο σημείο για τη συνέχιση και ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Οι ΑΤΜ και EGIS θα υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους έως τις 20 Ιουνίου, τα οποία και θα ελεγχθούν από την επιτροπή του διαγωνισμού. Μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών από την αρμόδια επιτροπή και την κοινοποίηση στους υποψηφίους του πρακτικού του ΔΣ της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η σύμπραξη των ΑΚΤΩΡ και Neo Trans θα αποκτήσει πρόσβαση σε όλα τα κατατεθειμένα δικαιολογητικά, έχοντας περιθώριο δέκα ημερών για την υποβολή ενστάσεων.

Εάν υποβληθούν ενστάσεις, η όλη διαδικασία θα πάει πίσω. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, θα ακολουθήσει ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης.

Όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, ο προσωρινός ανάδοχος θα ιδρύσει εταιρεία ειδικού σκοπού, στην οποία, βάσει πληροφοριών, η ΑΤΜ θα έχει μετοχικό μερίδιο 51% και η EGIS 49%. Aυτή η εταιρεία, που θα είναι και ο φορέας λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα στηριχθεί στην πολυετή εμπειρία των εταίρων, στη λειτουργία σιδηροδρομικών έργων και δη αυτόματων συστημάτων μετρό, στην Ευρώπη αλλά και στη Μέση Ανατολή και την Ασία, όπως επίσης και στη δάνεια εμπειρία που μπορεί να έχει από τη Metro Service, θυγατρική του Ομίλου ΑΤΜ, που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του επίσης αυτόματου μετρό της Kοπεγχάγης, μαζί με τη Hitachi Rail.

Τα προφίλ των ΑΤΜ και EGIS

H Ιταλική ATM (Azienda Trasporti Milanesi) είναι ο ανάδοχος λειτουργίας και συντήρησης του μετρό της Κοπεγχάγης από το 2002, όπως επίσης των επεκτάσεων προς το αεροδρόμιο (2007) αλλά και των νέων γραμμών Μ3 και Μ4, που τέθηκαν σε λειτουργία το 2019. Επίσης, λειτουργεί το σύστημα μετρό που υπάρχει στο εκτεταμένο campus του Πανεπιστημίου Princess Noura του Ριάντ (με τρένα και συστήματα Hitachi Rail), τη γραμμή M5 του μετρό του Μιλάνου από το 2013 (τρένα και συστήματα Hitachi Rail) και τη γραμμή M4 του Μιλάνου, από το 2022.

Η αποκτηθείσα εμπειρία στη λειτουργία συστημάτων και τρένων της Hitachi Rail σημειώνεται, καθώς και το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τροχαίο υλικό και συστήματα της Ηitachi Rail.

Ο γαλλικός όμιλος EGIS επίσης διαθέτει τεράστια εμπειρία στα συστήματα μετρό. Παρέδωσε τις πρώτες γραμμές μετρό στη Γαλλία τη δεκαετία του 1970 (Λιόν και Μασσαλία), το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο μετρό το 1991 (στη Λιόν), ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλά έργα μετρό, άνευ οδηγού, σε όλο τον κόσμο (γραμμή Canarsie της Νέας Υόρκης, γραμμή 9 της Βαρκελώνης, γραμμή Circle της Σιγκαπούρης).

Ο όμιλος EGIS Rail αυτήν την περίοδο συμμετέχει σε πολλά έργα μετρό στην Ευρώπη (π.χ. Grand Paris Metrο, Μασσαλία, Λωζάνη), στη Μέση Ανατολή (Ριάντ, Ντόχα, Ντουμπάι), στην Ασία (Σιγκαπούρη, Μπανγκόκ, Μανίλα, Καλκούτα), στη Βόρεια και Νότια Αμερική (Καναδάς, Μεξικό, Βραζιλία) και στο Ισραήλ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η EGIS PROJECTS μαζί τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος της πολυετούς παραχώρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!