Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΟΣΕ: Στα 100 εκατ. οι οφειλές των Hellenic Train και ΣΤΑΣΥ

Σχεδόν 120 εκατ. ευρώ χρωστούσαν στον ΟΣΕ η ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train και η κρατική ΣΤΑΣΥ στο τέλος του 2022. Αυτό αναφέρουν οι οικονομικές καταστάσεις του οργανισμού, ο οποίος για άλλη μια χρονιά εμφανίζει μεγάλες ζημίες, παρά τη διαγραφή του προγενέστερου υπέρογκου χρέους του. Συγκεκριμένα, στο τέλος της περασμένης χρονιάς η Hellenic Train όφειλε στον ΟΣΕ το ποσό των 80,3 εκατ. ευρώ και η ΣΤΑΣΥ το ποσό των 37,7 εκατ. ευρώ.

Έκτοτε, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, έχουν αποπληρωθεί στους μήνες που μεσολάβησαν περί τα 20 εκατ. ευρώ. Επομένως, οι απαιτήσεις του ΟΣΕ από τις δύο εταιρείες εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ. Αφορούν δε τέλη πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ αλλά και τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού σταθμού του αερολιμένα. Τα χρέη αυτά συσσωρεύτηκαν στην πάροδο των ετών, λένε στελέχη του οργανισμού. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η Hellenic Train οφείλει χρήματα κυρίως από τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου του, ενώ η ΣΤΑΣΥ οφείλει τέλη χρήσης του σταθμού στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Μάλιστα, καθώς η ΣΤΑΣΥ δεν καταβάλλει τα ποσά αυτά στον ΟΣΕ, ο ΟΣΕ με τη σειρά του δεν καταβάλλει το αντίστοιχο ποσό στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σημειώνεται ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» χτίστηκε με κεφάλαια του ΔΑΑ και όχι του ΟΣΕ.

Τις οφειλές της Hellenic Tran προς τον ΟΣΕ έχει αμφισβητήσει η διοίκηση της εταιρείας εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου. Όπως αναφέρεται αρμοδίως, η εταιρεία δεν δέχτηκε τον διπλασιασμό των τελών πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ το 2019, μόλις ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ότι την αύξηση αυτή των τελών έχουν αποδεχτεί τόσο η ΣΤΑΣΥ όσο και οι μικρότεροι πάροχοι σιδηροδρομικού έργου, όπως η Rail Cargo, αλλά και η ρουμανική GFR. H υπόθεση αυτή κατά πάσα πιθανότητα θα καταλήξει στα δικαστήρια, καθώς η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν κατάφερε να την επιλύσει.

Τα αποτελέσματα του ΟΣΕ πέρυσι ήταν βαριά ζημιογόνα για άλλη μια χρονιά. Τα έσοδα διαμορφωθήκαν σε 99,5 εκατ. ευρώ (από 80,9 εκατ. ευρώ το 2021), τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 4,5 εκατ. ευρώ (από ζημίες 5,1 εκατ. ευρώ) και τέλος τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημίες 154,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 193,5 εκατ. ευρώ.

Στελέχη του ΟΣΕ σημείωναν ότι εφόσον καταβληθούν οι απαιτήσεις που έχει, ο ισολογισμός θα ισοσκελιστεί. Τέλος, ο οργανισμός παρουσιάζει ένα μεγάλο κατάλογο έργων αναβάθμισης των σιδηροδρομικών του υποδομών, ύψους 670 εκατ. ευρώ. Ο κατάλογος αυτός ωστόσο, πλέον έχει διευρυνθεί στα 830-850 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συμπεριλάβει τα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία μετά την καταστροφή του Daniel.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!