Γ.Δ.
1422.24 -0,18%
ACAG
-0,83%
5.95
CENER
+2,23%
7.35
CNLCAP
-1,91%
7.7
DIMAND
+0,20%
9.96
OPTIMA
+0,27%
7.55
TITC
+0,38%
26.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
+0,96%
1.69
ΑΒΕ
+1,18%
0.514
ΑΔΜΗΕ
+2,41%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-3,43%
0.985
ΑΛΜΥ
0,00%
2.72
ΑΛΦΑ
-0,78%
1.7235
ΑΝΔΡΟ
+1,15%
7.06
ΑΡΑΙΓ
+1,11%
12.72
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+2,18%
11.7
ΑΤΕΚ
-4,07%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+1,85%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,17%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,09%
2.72
ΒΙΟΣΚ
+3,23%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
+0,89%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-2,74%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
14.36
ΔΑΑ
-0,11%
8.69
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,00%
11.94
ΔΟΜΙΚ
-1,75%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
-1,20%
1.65
ΕΕΕ
-1,24%
28.72
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
4
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,43%
2.35
ΕΛΛ
+1,05%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.685
ΕΛΠΕ
-2,26%
8.22
ΕΛΣΤΡ
+0,78%
2.6
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.96
ΕΛΧΑ
-1,77%
2.22
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.38
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
-0,20%
10.16
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.145
ΕΤΕ
-0,61%
7.2
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.3
ΕΥΔΑΠ
+2,36%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-0,29%
1.906
ΕΧΑΕ
-0,18%
5.48
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-0,38%
0.526
ΙΛΥΔΑ
-1,49%
1.32
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
1.24
ΙΝΤΕΚ
-1,23%
6.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,75%
4.01
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+2,83%
1.635
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
-0,91%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+1,67%
0.61
ΚΟΥΑΛ
+3,86%
0.862
ΚΟΥΕΣ
+0,53%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,93%
10.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+0,83%
1.21
ΛΑΒΙ
+0,43%
0.924
ΛΑΜΔΑ
+0,96%
6.825
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
+0,93%
1.08
ΛΕΒΚ
+6,25%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.1
ΜΕΝΤΙ
+1,63%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-1,82%
4.32
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,06%
26.68
ΜΟΝΤΑ
+2,31%
2.66
ΜΟΤΟ
-1,02%
2.92
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.85
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,68%
1.15
ΞΥΛΚ
0,00%
0.386
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
+0,97%
26.1
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,65%
16.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,66%
0.91
ΟΤΕ
-1,36%
13.77
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.6
ΠΑΙΡ
-1,14%
1.305
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-1,52%
4.008
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.8
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.18
ΠΛΑΚΡ
+0,63%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.328
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+2,87%
4.3
ΡΕΒΟΙΛ
-2,58%
1.7
ΣΑΡ
+0,98%
9.26
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,40%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+3,17%
0.39
ΣΙΔΜΑ
+7,31%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+2,14%
7.64
ΣΠΙ
+1,56%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
16.58
ΤΖΚΑ
+0,88%
1.715
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,47%
1.688
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,47%
4.28
ΧΑΙΔΕ
-6,88%
0.745

ΟΣΕ: Στα 100 εκατ. οι οφειλές των Hellenic Train και ΣΤΑΣΥ

Σχεδόν 120 εκατ. ευρώ χρωστούσαν στον ΟΣΕ η ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train και η κρατική ΣΤΑΣΥ στο τέλος του 2022. Αυτό αναφέρουν οι οικονομικές καταστάσεις του οργανισμού, ο οποίος για άλλη μια χρονιά εμφανίζει μεγάλες ζημίες, παρά τη διαγραφή του προγενέστερου υπέρογκου χρέους του. Συγκεκριμένα, στο τέλος της περασμένης χρονιάς η Hellenic Train όφειλε στον ΟΣΕ το ποσό των 80,3 εκατ. ευρώ και η ΣΤΑΣΥ το ποσό των 37,7 εκατ. ευρώ.

Έκτοτε, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, έχουν αποπληρωθεί στους μήνες που μεσολάβησαν περί τα 20 εκατ. ευρώ. Επομένως, οι απαιτήσεις του ΟΣΕ από τις δύο εταιρείες εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ. Αφορούν δε τέλη πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ αλλά και τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού σταθμού του αερολιμένα. Τα χρέη αυτά συσσωρεύτηκαν στην πάροδο των ετών, λένε στελέχη του οργανισμού. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η Hellenic Train οφείλει χρήματα κυρίως από τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου του, ενώ η ΣΤΑΣΥ οφείλει τέλη χρήσης του σταθμού στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Μάλιστα, καθώς η ΣΤΑΣΥ δεν καταβάλλει τα ποσά αυτά στον ΟΣΕ, ο ΟΣΕ με τη σειρά του δεν καταβάλλει το αντίστοιχο ποσό στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σημειώνεται ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» χτίστηκε με κεφάλαια του ΔΑΑ και όχι του ΟΣΕ.

Τις οφειλές της Hellenic Tran προς τον ΟΣΕ έχει αμφισβητήσει η διοίκηση της εταιρείας εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου. Όπως αναφέρεται αρμοδίως, η εταιρεία δεν δέχτηκε τον διπλασιασμό των τελών πρόσβασης στο δίκτυο του ΟΣΕ το 2019, μόλις ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ότι την αύξηση αυτή των τελών έχουν αποδεχτεί τόσο η ΣΤΑΣΥ όσο και οι μικρότεροι πάροχοι σιδηροδρομικού έργου, όπως η Rail Cargo, αλλά και η ρουμανική GFR. H υπόθεση αυτή κατά πάσα πιθανότητα θα καταλήξει στα δικαστήρια, καθώς η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν κατάφερε να την επιλύσει.

Τα αποτελέσματα του ΟΣΕ πέρυσι ήταν βαριά ζημιογόνα για άλλη μια χρονιά. Τα έσοδα διαμορφωθήκαν σε 99,5 εκατ. ευρώ (από 80,9 εκατ. ευρώ το 2021), τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 4,5 εκατ. ευρώ (από ζημίες 5,1 εκατ. ευρώ) και τέλος τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημίες 154,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 193,5 εκατ. ευρώ.

Στελέχη του ΟΣΕ σημείωναν ότι εφόσον καταβληθούν οι απαιτήσεις που έχει, ο ισολογισμός θα ισοσκελιστεί. Τέλος, ο οργανισμός παρουσιάζει ένα μεγάλο κατάλογο έργων αναβάθμισης των σιδηροδρομικών του υποδομών, ύψους 670 εκατ. ευρώ. Ο κατάλογος αυτός ωστόσο, πλέον έχει διευρυνθεί στα 830-850 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συμπεριλάβει τα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία μετά την καταστροφή του Daniel.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!