Γ.Δ.
1452.31 -0,18%
ACAG
+0,15%
6.61
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
-0,61%
8.2
DIMAND
+0,10%
9.55
OPTIMA
-0,94%
10.58
TITC
+0,52%
28.95
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,80%
1.51
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-2,70%
0.9
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.82
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.6365
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,32%
12.3
ΑΣΚΟ
+0,77%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
+1,80%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
+2,08%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,23%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.64
ΔΑΑ
-0,22%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,87%
11.38
ΔΟΜΙΚ
+0,64%
4.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+1,49%
1.7
ΕΕΕ
+0,20%
30
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+3,29%
2.51
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,57%
2.605
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.36
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.778
ΕΛΧΑ
+0,62%
1.94
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.28
ΕΤΕ
-0,52%
7.66
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,45%
2.011
ΕΧΑΕ
-0,77%
5.14
ΙΑΤΡ
+3,41%
1.67
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.735
ΙΝΚΑΤ
+1,98%
5.15
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
5
ΙΝΛΟΤ
+1,41%
1.15
ΙΝΤΕΚ
+1,43%
6.38
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+1,27%
3.585
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,53%
1.62
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.595
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
1.4
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,37%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.862
ΛΑΜΔΑ
+0,29%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,74%
4.09
ΜΕΝΤΙ
+1,00%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,74%
4.1
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,13%
26.92
ΜΟΝΤΑ
+7,49%
3.3
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,63%
28.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
38.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+1,45%
1.05
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-0,69%
2.88
ΟΠΑΠ
-2,86%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,35%
14.29
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.76
ΠΑΙΡ
-0,82%
1.21
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,38%
3.965
ΠΕΤΡΟ
+0,70%
8.68
ΠΛΑΘ
+0,73%
4.12
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,98%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+2,20%
1.625
ΣΑΡ
+1,02%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+2,00%
2.04
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.74
ΣΠΙ
+3,38%
0.734
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.33
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,05%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
+1,23%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Θερμαϊκή Οδός: Αποζημίωση 85 εκατ. για την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης

Το Δημόσιο θα καταβάλει αποζημίωση ύψους 85 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, ένα έργο που πέρασε από… 40 κύματα και έμεινε τελικά στα χαρτιά.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, τα 67,8 εκατ. αφορούν το σύνολο των επιδικασθέντων αποζημιώσεων και τα 17,1 εκατ. τους τόκους.

Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, το έργο… φάντασμα

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης θα ένωνε τη Δυτική Είσοδο της πόλης με τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου στην ανατολική πλευρά, περνώντας κάτω από τη θάλασσα. Ειδικότερα, το συνολικό μήκος του νέου δρόμου θα ήταν 6,2 χλμ., εκ των οποίων θα ήταν υποθαλάσσια σήραγγα. Στόχος ήταν η σημαντική μείωση του κυκλοφοριακού στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» (ΑΚΤΩΡ, Arhirodon και η ολλανδική Boskalis) αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος το 2005 και το 2006 έπεσαν οι υπογραφές, με τον προϋπολογισμό της σύμβασης να φθάνει τα 480 εκατ. ευρώ. Ακολούθησαν προσφυγές, με έμφαση να δίνεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.

Δύο χρόνια αργότερα το 2008 το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε αρνητικά και το 2009 οι τράπεζες που στήριζαν τη χρηματοδότηση του έργου κατήγγειλαν τις Καθορισμένες Δανειακές Συμβάσεις, με τον παραχωρησιούχο να προχωρεί από την πλευρά του σε καταγγελία της σύμβασης, εγείροντας αξιώσεις από το Δημόσιο λόγω αθέτησης της συμφωνίας.

Τι λέει το υπουργείο Υποδομών

Μία χρονίζουσα διαδικασία που αύξησε το κόστος για το ελληνικό δημόσιο, επιλύθηκε με τον βέλτιστο τρόπο. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με βάση το (αριθμ. 1245/23-12-2021) Πρακτικό της Πλήρους Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), αντιμετώπισε οριστικά μία εκκρεμότητα δεκαετιών, η οποία θα δημιουργούσε σημαντική επιπλέον επιβάρυνση για τον Έλληνα φορολογούμενο, σε περίπτωση μη επίλυσής της.

Από το ΝΣΚ ετέθη η υποχρέωση παραίτησης από κάθε ένδικο μέσο, η οποία εκπληρώθηκε τόσο από το Δημόσιο όσο και από τον Παραχωρησιούχο. Το ποσό της αποζημίωσης (85 εκατομμύρια), προκύπτει από το ήδη οφειλόμενο ποσό κατά τους ευνοϊκότερους για το Δημόσιο υπολογισμούς, το οποίο αντιστοιχεί στο κεφάλαιο και τους τόκους αποζημίωσης που επιδικάστηκαν με τις Διαιτητικές Αποφάσεις.

Κρίσιμες ημερομηνίες

  • Ειδικότερα, 12/1/2022 παραιτήθηκε ο Πραχωρησιούχος από τα ένδικα μέσα και κάθε δικαστική αξίωσή του στα δικαστήρια της χώρας
  • 26/1/2022 παραιτήθηκε από όλες τις διαιτητικές του αξιώσεις και αποφάσεις των διαιτητικών Δικαστηρίων
  • 27/1/2022 το ελληνικό Δημόσιο παραιτήθηκε όλων των ενδίκων μέσων
  • 29/9/2023 διαβιβάστηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών το σχέδιο έγκρισης της οικονομικής διευθέτησης.
    Παραχωρησιούχος: “ΘΕΡΜΑΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ”

Σύμβαση παραχώρησης: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!